Junkern's garasje
#1
Posted 30 December 2003 - 00:00
Slik var kjerra da jeg overtok den
ferdig med ene siden
Veit at det er mange offroad-entusiaster som også driver med båt, her er ex-snekka mi. pilsebåt nr.1
Den het forresten KVIKK
en ganske liten og nett vinsj, mener å huske at den trakk 115 tonn hengende last.
Også noen bilder til skrekk og advarsel til dere der ute som enda tror at tectyl er den endelige løsningen på rust. Tectyl kan være et bra alternativ hvis det blir gjort allerede før bilen begynner å rulle på veien, men har det først begynt å ruste, så er tectyl den siste spikern i kista. Denne bilen er behandlet årlig siden 1994, og resultatet kan dere jo bedømme selv, jeg er i hvertfall ikke imponert over det som skjulte seg da jeg begynte å banke litt hardt på ramma mi med kubeinet. PS: Tectyl er veldig fint til å skjule dårlig sveiser og tvilsomt arbeide med, bruk da den tjukke typen, det er den eneste positive egenskapen jeg ser ved tectyl.
PS: Var enda værre på baksiden og tverrbjelken som hengerfeste satt i var gjennomsiktig etter at all tectyl var banket bort. Er nesten ferdig å sveise nå, bytta tverrbjelken og sveisa ramma på de mest kritiske stedene. MØKKAJOBB
legg merke til at man kan se gjennom på innsiden av rammevangen
ny rammevange
Passa ikke så altfor dårlig synes jeg
Det skjer ikke så altfor mye i garasjen nå for tiden, er ikke isolert og det blir derfor altfor kaldt, selv for meg som er ishavsgast og døpt i 37 kuldegrader på 80 grader nord. Er det noen som har en byggvarmer til overs som de har lyst til å selge for en billig penge så SKAL dere si i fra.
Noen av planene fremover foruten å sveise de siste småtingene (får aldri somla meg til å gjøre det når det er så kaldt, etter det blir det bytte av bakskjermer, skjermutbyggere (type STOORE), kallesje, sveise nye fangere, nytt eksosanlegg (legg merke til at det som står på er noe amputert) i 2,5" rustfritt, mulig ny giringer i akslinger hvis jeg får tak i noe billig fra hiace el.li. som kan brukes, 38 tommere er også ønskelig, først og fremst kun for konkurranse og snøkjøring. Ideene er mange, så det det står på er som for de fleste av oss; penger og tid. Skal prøve å bli litt flinkere til å ta bilder og holde garasjen litt oppdatert.
#2
Posted 21 February 2004 - 00:00
Bra at jeg får lånt g-wagen i mellomtiden. Håper på å få bygd om til ventilerte skivebremser til uka, men det forutser at bremseskivene fra hj60 går rett på, noe jeg faktisk tror det er håp om at de gjør, de ser i hvertfall identiske ut, men det er mulig det er en liten antydning større i diameter. Dessuten må de dreies før jeg setter de på bilen for å få vekk det kastet som var i de.
#3
Posted 21 February 2004 - 00:00
#4
Posted 21 February 2004 - 00:00
Flott at telenor kan brukes til noe FORNUFTIG !!!!!!
Gleder meg å se'n med 37'ere !!!
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#5
Posted 21 February 2004 - 00:00
#6
Posted 20 February 2004 - 00:00
stå på, bilen blir tøff å se på
Lat att grinda... kyra frys!
www.pajeroteam.com
#7
Posted 20 February 2004 - 00:00
Ble litt hulrom som måtte tettes igjen:D
Innerskjermene er slipt og skåret til nå slik at de ikke stikker ut sånn som på bildet.
Denne kollisjonsskadde døra, fra en corolla ble forvandlet til to stykk innerskjermer, legg merke til at det tom. er riktig farge, og ikke minst den flotte telenor-logoen:D:D:P:P
Slik ble skjermene bak, har skrudd de nye skjermene i de gamle der det var mest plass slik at jeg beholdt høyden hele veien, også er det sveisa i ytterkant. Nå har til og med jeg, så godt som rustfrie bakskjermer..............så lenge det varer......
I morgen skal det brukes MYE owatrololje i håp om at det ikke skal ruste opp igjen så altfor fort, skal også prøve å syke meg opp til å ta den lille rusta som er igjen i ramma mi:devil:
#8
Posted 17 January 2004 - 00:00
Amund, jeg er også meget fornøyd med mitt apparat..
Tron Rui 91846960
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
#9
Posted 17 January 2004 - 00:00
#10
Posted 02 March 2004 - 00:00
Skal du ta resten av det brune på skjermene nå, eller venter du til senere?
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#11
Posted 17 January 2004 - 00:00
HMMMMM kolega nr 2 ser ut som om han kommer i fra Biltema???
-det er nok korrekt, en meget god og uunværlig kollega faktisk. Neida, sveiseeapparatet er en ny modell fra biltema, beregnet for mindre verksteder osv. 180 ampere, 6 trinns regulering av sveisestrømmen (holder i massevis). Er skikkelig fornøyd med apparatet, det var virkelig verdt prisen. Har sveisa MYE 8mm. stål med apparatet og det er helt uproblematisk, har enda til gode å oppleve at termosikringen slår inn, og tråmatingen er jevn og fin. Rett og slett suverent (ANBEFALES!).
I dag har jeg med god hjelp fra sveiseapparatet, laga nytt eksosanlegg. Er et trangt helvete med disse bilene i forhold til den gamle 60'n, men jeg fant en løsning på det til slutt (orginalt går eksosanlegget ut inni høyre framskjerm, men da kom det i konflikt med 35", også går det på utsiden av rammevangen et stykke, på tvers over til andre siden også masse sikksakk. Har ikke sett maken til klønete opplegg. Nå ligger det mindre utsatt til og går rett bak uten masse svinger, tjukkere, tøffere lyd og med ekte "sidepipes". Nå burde det dessuten være mindre sannsynlighet for at turboen varmskjærer seg slik som har vært et problem på disse orginalt.
Har hørt at det er veldig vanskelig å lage 2,5 toms anlegg til bilen fordi det var så trangt, men foreløpig har jeg ikke merket noe til hverken bankelyder el.li.
Ramma begynner å bli riktig så lekker, all kritisk rust er tatt og sprøyta med 2-3 lag owatrololje også har den fått stå i fred i 3-4 dager i oppvarmet garasje, så nå skal det ikke ruste noe mer..........................................
...................håper jeg........................
bilder kommer...
#12
Posted 04 January 2004 - 00:00
Endret av - håvard on 04 jan 2004 22:31:40
#13
Posted 04 January 2004 - 00:00
Håper ikke at owatrolen er så altfors sårbar mot fuktighet ettersom jeg skal bruke bilen til jobben i morgen
#14
Posted 03 January 2004 - 00:00
Sitat:
Jeg har somsagt dårlig erfaringer med toyota
Fordi det er best
hmm..... jaja. Alle får vel lov til og ha sine egne meninger!
MVH. Trulz.
-----------
Hilux: 35/14.5" hjul, sjakler, 4" hev, 2" boddylift ++
Sjekk: http://www.trulz.com....php?page=hilux
#15
Posted 02 March 2004 - 00:00
#16
Posted 01 January 2004 - 00:00
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#17
Posted 01 January 2004 - 00:00
Hvorfor og hva skal det være godt for?
Hver enkelt må få lov til å se sjarmen/like bilen sin uten at andre skal slenge drit for det.
Junkern jeg synes bilen din så tøff ut med 35". Hvis jeg kommer over en billig byggvarmer, så skal jeg si ifra.
Lykke til videre.
Dessuten er dette garasjen til Junkern.
Synes det har skjedd for mye rart her på nettsiden i det siste, f.eks. Stener som skulle selge hiluxen sin og alt det medførte.
Hilsen en Niva driver som ser sjarmen i både LJ og BJ, for nevne noen.
Er vi ikke her for å hjelpe hverandre
#18
Posted 01 January 2004 - 00:00
men lykke til med Subaruen, men rart det ikke er en GM du skal bruke i skogen??
Sier meg enig med Amund
Lc din blei fin den Junkern. Kledde 35" Neste år er det klart for 38"
Endret av - Hyper on 01 jan 2004 18:46:59
#19
Posted 01 January 2004 - 00:00
Sitat:
Til deg, Lowcost Offroad, vil jeg si at hvis Toyota er det verste du veit så HOLDER DU KJEFT OM DET, det gjelder uansett hva det måtte være du misliker, ellers tråkker du såpass mange folk på tærne at du risikerer å få ganske lite hjelp og svar her inne. I begynnelsen spurte du bare jævlig mye dumt, men nå syns jeg du begynner å oppføre deg mer og mer som en drittsekk, TA DEG SAMMEN NÅ så kanskje det ikke er for seint.
Klappe klappe, vel sagt...
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#20
Posted 01 January 2004 - 00:00
Sitat:
Skjermutbyggere er bestilt og kommer visstnok på nyåret, er så og si like som de som står på den svarte med 38 tommere. 38 tommere blir nok kun for konkurransebruk da jeg tviler på at jeg kommer til å gire om akslingene og de MÅ være billige