Hvordan er det med Patrol aksler på en Rocky..
Noen som ha prøvd det?
Trenger noen tips ang. ombyggingen.
Legger ut noen bilder av prosjektet hvis dere har.
Patrol aksler på rocky
Started by
Gazolini
, May 31 2007 14:08
9 replies to this topic
#1
Posted 31 May 2007 - 14:08
#2
Posted 31 May 2007 - 22:45
QUOTE(Gazolini @ 31 May 2007, 14:08) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er det med Patrol aksler på en Rocky..
Noen som ha prøvd det?
Trenger noen tips ang. ombyggingen.
Legger ut noen bilder av prosjektet hvis dere har.
Noen som ha prøvd det?
Trenger noen tips ang. ombyggingen.
Legger ut noen bilder av prosjektet hvis dere har.
Både R E Kvam og gammelerik i gærhølet 4x4 har rocky/patrol og det fungerer bra Det ligger bilder av begge bilene på lausprat-tråden vår her .
spesielt bilen til r e kvam har imponert meg så langt
http://www.offroad.n...a...t&p=1343884
ligger mere her
http://www.offroad.n...a...st&p=939861
http://www.offroad.n...a...st&p=956292
Edited by rocky td, 31 May 2007 - 22:46.
endelig i gang med sesongen igjen !!! Gleder meg til neste konkurranse
#4
Posted 05 June 2007 - 23:12
har tenkt tanken selv med patrol akslinger på rocky, uten og spoa heve, da halve morroa er og få det godkjent, og i kveld målte jeg bredden på de to bilene, fra blad fjær til blad fjær (i bredden)
patrolen var 107,5cm brei fra ytter kant til ytter kant på...
og rocky`n var usle 97, altså, innfestinga må flyttes ca 5cm på hver side. og da tror jeg man begynner og nerme seg (huse) på diffen, og da blir det straks litt mere arbeid enn forventa, så mener jeg at jeg har lest at godse på akslingen på patrol er støpe jern (?)... men hilux bakakselen har jo diffen så godt som midt på akslingen, og gjør flyttinga av innfestinga en god del lettere+ at det er (vanlig?) svart stål, som lett kan sveises..
vet dog ikke hvordan det blir ved spoa, så nøye kikka jeg ikke på det..
eneste jeg fant ut var at jeg tror jeg kommer til og se etter hilux akslinger i stede, med mindre jeg finner noe patrol deler BILLIGT!
så om noen vet av noe billig lux deler PM meg
patrolen var 107,5cm brei fra ytter kant til ytter kant på...
og rocky`n var usle 97, altså, innfestinga må flyttes ca 5cm på hver side. og da tror jeg man begynner og nerme seg (huse) på diffen, og da blir det straks litt mere arbeid enn forventa, så mener jeg at jeg har lest at godse på akslingen på patrol er støpe jern (?)... men hilux bakakselen har jo diffen så godt som midt på akslingen, og gjør flyttinga av innfestinga en god del lettere+ at det er (vanlig?) svart stål, som lett kan sveises..
vet dog ikke hvordan det blir ved spoa, så nøye kikka jeg ikke på det..
eneste jeg fant ut var at jeg tror jeg kommer til og se etter hilux akslinger i stede, med mindre jeg finner noe patrol deler BILLIGT!
så om noen vet av noe billig lux deler PM meg
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#5
Posted 06 June 2007 - 05:18
QUOTE(hår ball @ 5 Jun 2007, 23:12) <{POST_SNAPBACK}>
vet dog ikke hvordan det blir ved spoa, så nøye kikka jeg ikke på det..
eneste jeg fant ut var at jeg tror jeg kommer til og se etter hilux akslinger i stede, med mindre jeg finner noe patrol deler BILLIGT!
så om noen vet av noe billig lux deler PM meg
eneste jeg fant ut var at jeg tror jeg kommer til og se etter hilux akslinger i stede, med mindre jeg finner noe patrol deler BILLIGT!
så om noen vet av noe billig lux deler PM meg
på luxen ligger fjæra allerede oppe på akselen det skulle du jo sett hehe.du har jo både lux og patrol du kan se på hihihi
#6
Posted 06 June 2007 - 13:10
QUOTE(mikke @ 6 Jun 2007, 06:18) <{POST_SNAPBACK}>
på luxen ligger fjæra allerede oppe på akselen det skulle du jo sett hehe.du har jo både lux og patrol du kan se på hihihi
det er jeg helt klar over, men vist spoa er fyfy og umulig og få godkjent, så får man vell flytte festene på undersiden og kjøre med heve kit i stede.. bare en tanke
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#7
Posted 18 June 2007 - 18:39
QUOTE(hår ball @ 6 Jun 2007, 13:10) <{POST_SNAPBACK}>
det er jeg helt klar over, men vist spoa er fyfy og umulig og få godkjent, så får man vell flytte festene på undersiden og kjøre med heve kit i stede.. bare en tanke
Vet de fleste som har bygd om til hilux har brukt de orginale festepunktene på akslingen og fått det godkjent med spoa... tror det er viktig å sette inn momentarma da , for fjærpakka er beregnet for motsatt vridning ved gasspådrag.
endelig i gang med sesongen igjen !!! Gleder meg til neste konkurranse
#8
Posted 28 June 2007 - 01:45
QUOTE(Motta @ 3 Jun 2007, 22:27) <{POST_SNAPBACK}>
Ursäkta språket, Svenska.
Här kommer en bild på min Rocky 2,8TD med patrol axlar.
Fram - Nissan Patrol H233B, ventilerade skivor, spiraler
Bak - Nissan Patrol H233B, diff spärr, ventilerade skivor, spiraler
Bogger 35"
MileMarker hydraul vinsch
Här kommer en bild på min Rocky 2,8TD med patrol axlar.
Fram - Nissan Patrol H233B, ventilerade skivor, spiraler
Bak - Nissan Patrol H233B, diff spärr, ventilerade skivor, spiraler
Bogger 35"
MileMarker hydraul vinsch
Hvordan er du fornøyd med vinsjen?
--------------------------------------
Ragnar Garli
Plass mellom tre'a. Her e det veg.
Ragnar Garli
Plass mellom tre'a. Her e det veg.
#9
Posted 30 June 2007 - 10:45
QUOTE(ragnar_garli @ 28 Jun 2007, 01:45) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er du fornøyd med vinsjen?
Först använde jag original servopump till vinsjen. Då gick den aldeles för sakta.
Nu har jag monterat en separat hydraulpump med ett maxflöde på ca 56 liter/minut och ett tryck på ca 120 bar. Nu är jag nöjd.
Offroad for fun!
#10
Posted 06 October 2007 - 17:55
Det tok sin tid før jeg kom igang, men bedre sent en alldri.