Gå til innhold



Foto

Patrol aksler på rocky


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 Gazolini

Gazolini

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 31 May 2007 - 14:08

Hvordan er det med Patrol aksler på en Rocky..
Noen som ha prøvd det?
Trenger noen tips ang. ombyggingen.
Legger ut noen bilder av prosjektet hvis dere har. biggrin.gif

#2 rocky td

rocky td

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 31 May 2007 - 22:45

QUOTE(Gazolini @ 31 May 2007, 14:08) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er det med Patrol aksler på en Rocky..
Noen som ha prøvd det?
Trenger noen tips ang. ombyggingen.
Legger ut noen bilder av prosjektet hvis dere har. biggrin.gif


Både R E Kvam og gammelerik i gærhølet 4x4 har rocky/patrol og det fungerer bra dribble.gif Det ligger bilder av begge bilene på lausprat-tråden vår her .
spesielt bilen til r e kvam har imponert meg så langt

http://www.offroad.n...a...t&p=1343884

ligger mere her
http://www.offroad.n...a...st&p=939861
http://www.offroad.n...a...st&p=956292

Edited by rocky td, 31 May 2007 - 22:46.

endelig i gang med sesongen igjen !!! Gleder meg til neste konkurranse :)

#3 Motta

Motta

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 22:27

Ursäkta språket, Svenska.

Här kommer en bild på min Rocky 2,8TD med patrol axlar.
Skrutten070603.jpg
Fram - Nissan Patrol H233B, ventilerade skivor, spiraler
Bak - Nissan Patrol H233B, diff spärr, ventilerade skivor, spiraler
Bogger 35"
MileMarker hydraul vinsch
Offroad for fun!

#4 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 05 June 2007 - 23:12

har tenkt tanken selv med patrol akslinger på rocky, uten og spoa heve, da halve morroa er og få det godkjent, og i kveld målte jeg bredden på de to bilene, fra blad fjær til blad fjær (i bredden)

patrolen var 107,5cm brei fra ytter kant til ytter kant på...
og rocky`n var usle 97, altså, innfestinga må flyttes ca 5cm på hver side. og da tror jeg man begynner og nerme seg (huse) på diffen, og da blir det straks litt mere arbeid enn forventa, så mener jeg at jeg har lest at godse på akslingen på patrol er støpe jern (?)... men hilux bakakselen har jo diffen så godt som midt på akslingen, og gjør flyttinga av innfestinga en god del lettere+ at det er (vanlig?) svart stål, som lett kan sveises..

vet dog ikke hvordan det blir ved spoa, så nøye kikka jeg ikke på det..
eneste jeg fant ut var at jeg tror jeg kommer til og se etter hilux akslinger i stede, med mindre jeg finner noe patrol deler BILLIGT!

så om noen vet av noe billig lux deler PM meg smile.gif
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#5 mikke

mikke

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 06 June 2007 - 05:18

QUOTE(hår ball @ 5 Jun 2007, 23:12) <{POST_SNAPBACK}>
vet dog ikke hvordan det blir ved spoa, så nøye kikka jeg ikke på det..
eneste jeg fant ut var at jeg tror jeg kommer til og se etter hilux akslinger i stede, med mindre jeg finner noe patrol deler BILLIGT!

så om noen vet av noe billig lux deler PM meg smile.gif


på luxen ligger fjæra allerede oppe på akselen tongue.gif det skulle du jo sett hehe.du har jo både lux og patrol du kan se på hihihi wink.gif

#6 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 06 June 2007 - 13:10

QUOTE(mikke @ 6 Jun 2007, 06:18) <{POST_SNAPBACK}>
på luxen ligger fjæra allerede oppe på akselen tongue.gif det skulle du jo sett hehe.du har jo både lux og patrol du kan se på hihihi wink.gif


det er jeg helt klar over, men vist spoa er fyfy og umulig og få godkjent, så får man vell flytte festene på undersiden og kjøre med heve kit i stede.. bare en tanke
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#7 rocky td

rocky td

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 18 June 2007 - 18:39

QUOTE(hår ball @ 6 Jun 2007, 13:10) <{POST_SNAPBACK}>
det er jeg helt klar over, men vist spoa er fyfy og umulig og få godkjent, så får man vell flytte festene på undersiden og kjøre med heve kit i stede.. bare en tanke


Vet de fleste som har bygd om til hilux har brukt de orginale festepunktene på akslingen og fått det godkjent med spoa... tror det er viktig å sette inn momentarma da , for fjærpakka er beregnet for motsatt vridning ved gasspådrag.
endelig i gang med sesongen igjen !!! Gleder meg til neste konkurranse :)

#8 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 28 June 2007 - 01:45

QUOTE(Motta @ 3 Jun 2007, 22:27) <{POST_SNAPBACK}>
Ursäkta språket, Svenska.

Här kommer en bild på min Rocky 2,8TD med patrol axlar.
Skrutten070603.jpg
Fram - Nissan Patrol H233B, ventilerade skivor, spiraler
Bak - Nissan Patrol H233B, diff spärr, ventilerade skivor, spiraler
Bogger 35"
MileMarker hydraul vinsch


Hvordan er du fornøyd med vinsjen?
--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.

#9 Motta

Motta

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 30 June 2007 - 10:45

QUOTE(ragnar_garli @ 28 Jun 2007, 01:45) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er du fornøyd med vinsjen?


Först använde jag original servopump till vinsjen. Då gick den aldeles för sakta.
Nu har jag monterat en separat hydraulpump med ett maxflöde på ca 56 liter/minut och ett tryck på ca 120 bar. Nu är jag nöjd.
Offroad for fun!

#10 Gazolini

Gazolini

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 17:55

Det tok sin tid før jeg kom igang, men bedre sent en alldri. tongue.gif