I år e det på tide å fiks og ordne litt på Land Cruisern!
Har allerede montert Aussie-locker i bakakslingen! Gjorde underverker for fremkommeligheta, og fungerer utmerket på vei!
Ulempen e større svingradius med 4-hjulstrekken innkobla. Nåkka eg fikk erfar i Harstad på terreng-touring! Løpen va små nok som det va, og likar vart det ikkje med øka svingradius!
Så nu står ARB Air Locker på ønskelista meir enn nån gang!
Har planer om å monter turbo og intercooler. Og sia det e litt tilpassingn (ikkje orginal turbo) blei det bråbestemt at det va like greit å monter turbo på forhånd, og fløtt motor og gir komplett med turbo over etterpå!
Motor og gir fra delebilen e tatt ut allerede. Har ingen bilda av dette, men Jarl bisto under utløftinga!
I dag, etter ei lunka Miller, blei motet stort nok t å begynn å gjør nåkka! Så nu e ny clutch montert, Turboen e montert, og uttak for olje t turboen e demontert! Så må eg identifiser gjenga og skaff t veies et T-støkke sånn at olje og sånn bli på stell!
Stefans Cruiser-prosjekt 2007
Started by
Stefan E.
, Jun 02 2007 20:06
5 replies to this topic
#1
Posted 02 June 2007 - 20:06
-97 Land Cruiser 90 VX (endelig cruiser igjen)
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4
#2
Posted 10 June 2007 - 02:23
Du ser ikkje mørkt på ting som har me bilskruing å gjøre, d skal du ha Turbo på LC-en blir konge. Bere tull å bytte bil nu..
Lord.......
XL-7
XL-7
#3
Posted 10 June 2007 - 09:18
Vel...
Ikkje ser mørkt på... Tok si tid før eg fikk manna meg opp t å begynn, for å sei det på den måten! Ska prøv å få inn bilda i skjømminga, motor e kommen i kvitbilen, så nu e det ombygging av eksosanlegget som står først på dagsorden. Blei så inni satans trangt mella eksos-utløp fra turboen og torpedovegg, med gass-overførings-arm!!!
Bilda kjem!
Stefan
Ikkje ser mørkt på... Tok si tid før eg fikk manna meg opp t å begynn, for å sei det på den måten! Ska prøv å få inn bilda i skjømminga, motor e kommen i kvitbilen, så nu e det ombygging av eksosanlegget som står først på dagsorden. Blei så inni satans trangt mella eksos-utløp fra turboen og torpedovegg, med gass-overførings-arm!!!
Bilda kjem!
Stefan
-97 Land Cruiser 90 VX (endelig cruiser igjen)
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4
#4
Posted 16 June 2007 - 23:30
Hva slags diesel pumpe har du på den? Hadde litt trøbbel med min da den hadde vakum styrt pumpe...
Går veldig godt med turbo da
Går veldig godt med turbo da
www.verdal4x4.no
Vidar, kun Vidar !
Vidar, kun Vidar !
#5
Posted 18 July 2007 - 23:17
Min går veldig fint med turbo, men så har jeg automat så jeg slipper problemet med vakumgreiene. Har du noe deler på 60 som er brukbare. Skal bygge om til skivebremser foran på min hj45 så jeg trenger litt småtteri til det. Trenger også komplett servo med aksling fra torpedovegg......... har du noe sånt ?
Edited by 2 BAD, 18 July 2007 - 23:18.
#6
Posted 02 July 2008 - 11:49
Da var Lancruiseren din fremme på sitt neste tiholds sted.
Takk for handelen, vi er kjempefornøyde. All honør også for att bilen fremsto som beskrevet, det setter jeg pris på.
Hentet den i Drammen i går og kjørte 40 mil på rappen, noe som gikk problemfritt. I dag er olje skiftet på det meste og nye felger bestilt.
Mvh.
Jan Terje Solli
Takk for handelen, vi er kjempefornøyde. All honør også for att bilen fremsto som beskrevet, det setter jeg pris på.
Hentet den i Drammen i går og kjørte 40 mil på rappen, noe som gikk problemfritt. I dag er olje skiftet på det meste og nye felger bestilt.
Mvh.
Jan Terje Solli
Hvor ble DORKene av???