Trenger litt tips og gode ideer! Har i det siste krangla en del for å starte patrolen. Har hatt 1 el 2 sylindre som kommer inn dyktig sent, og i det siste har det blitt ille. Mistenkte dysene og etter en test på verksted i dag viser det seg at dysene er slitte, men ikke SÅ ille at det kan forklare den tunge starten. Tok derfor en komp. test nå, og der er 5 av sylindrene rimelig jevne rundt 170 psi. Men syl. nr. 4 har 40-45 psi! Prøvde 2 ganger for å være sikker-samme resultat. Koblet på trykkluft inn i dysehullet for å se om det freste i olja eller kjølesystemet. Men lufta kommer ut luftfilteret! Har tørna motoren i 6 forskjellige posisjoner for å utelukke naturlig åpne ventiler, men like ille uansett. Brent ventil? Def toppakning? Def ventilløfter??Kom med forslag, ingen ting for dumt!!
Defekt toppakning??
Started by
Gromskyss
, Jun 26 2007 21:54
4 replies to this topic
#1
Posted 26 June 2007 - 21:54
Det meste er laga av folk!
#2
Posted 27 June 2007 - 14:31
Akkurat samme med min Y60 .... Snakket med en nissan mekaniker .. Han sa at det var ventiler og ventilseter som må byttes !! Skru av toppen .. lever den inn ... husk å se etter hvilken type toppakning som står på ... finnes forskjellige tykkelser på dem ...
#3
Posted 27 June 2007 - 16:18
JA JA velkommen i klubben med sprukket topp. Det kan vere en trøst at du ikke er alene. Dette er saker som svir i pungen, nisan steinkjer skulle ha 32store for jobben + 12-16 for ny topp- Derfor har jeg 4,2TD
#4
Posted 27 June 2007 - 20:29
Uff.... Hadde det litt i bakhodet, men håper liksom i det lengste.. I alle fall kjekt å vite at årets feriepenger ikke skal brukes på tur, øl og børst....
Det meste er laga av folk!
#5
Posted 28 June 2007 - 10:32
QUOTE(Gromskyss @ 26 Jun 2007, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger litt tips og gode ideer! Har i det siste krangla en del for å starte patrolen. Har hatt 1 el 2 sylindre som kommer inn dyktig sent, og i det siste har det blitt ille. Mistenkte dysene og etter en test på verksted i dag viser det seg at dysene er slitte, men ikke SÅ ille at det kan forklare den tunge starten. Tok derfor en komp. test nå, og der er 5 av sylindrene rimelig jevne rundt 170 psi. Men syl. nr. 4 har 40-45 psi! Prøvde 2 ganger for å være sikker-samme resultat. Koblet på trykkluft inn i dysehullet for å se om det freste i olja eller kjølesystemet. Men lufta kommer ut luftfilteret! Har tørna motoren i 6 forskjellige posisjoner for å utelukke naturlig åpne ventiler, men like ille uansett. Brent ventil? Def toppakning? Def ventilløfter??Kom med forslag, ingen ting for dumt!!
dette virker for meg som du har problemer i disel tilførselen, at det kommer luft inn når den står, derfor fosinkelsen ,
sjekk om rør er skrud til, sjekk tryket i disel pompen/ lekasjer den trur bytte metoden kan fort bli dyrt.
1 time på et bra disel verksted bør de ha ett greit svar til deg,