Her er en annen diskusjon om noe av det samme emnet.
http://www.jeepclubn...hp?topic=1084.0Jeg har lest noe av dette nå.
Even sier at JEEP interessen er en relgion, og vi lar det ligge der.
Korandoeiere får kjenne sin plsss og forstå at det er å eie og kjøre et jeep-kjøretøy som er greia for dem.
Har du sittet i Evens Golden Eagel ? Det har jeg, og det er noe relgiøst over det.
Selv har jeg en CJ5 så jeg er kvalifisert til å delta i en slik debatt.
De færreste på Jeepclub eier en Korando, så de stiller litt svakere når det gjelder det tekniske skulle jeg mene.
Det at det til stadighet snakkes om at Korando er en lisensprodusert Jeep har jeg ALDRI lest eller hørt fra troverdige kilder, så dette har antagelig sitt opphav i fra "bedrevitere" her i landet.
Som Scuba ganske riktig oppfatter så er CJ8 den som ligner mest og er "tingen" hvis man vil ha motoralternativer.
For å hisse dethele opp litt så finnes det haugevis av Jeep med 4 syl. dieselmotor, så hva er det som skaper fremmedfrykten her ?
JEG vet hvilke deler som passer på en Jeep og hvilke som ikke gjør det.
Jeepclubben dyrker et varemerke og da er ikke Korando med- ferdig med det.
På et jeepstevne vil det derimot virke mer naturlig at en Korando-eier dukker opp. Grunnen er jo felles interesse - og - dette er rette tidspunktet å sammenligne bilene.
Tror egentlig ikke Jeep eiere frykter Korando på noe vis- annet enn at de finner Jeepdeler her og der.
Det er en solid bil. Dette er kanskje grunnen til at de Jeepene som er "tøffe" å se på har byttet ut nesten alle orginal-delene.
GM eier nå Daewoo ( som overtok SsangYong som laget Korando) - så Chevyfolk : still dere inn i rekka ......
NB folkens !! Dette har jeg ikke sans for :
http://www.autodb.no...l.pl?nr=1503898Historieløst og lureri.
Edited by Newton, 19 July 2007 - 11:22.