Gratulerer med bil.
I sommer får du det like gøy som oss andre.
Du har fått deg cabriolet forstår jeg. Bilder ?
Bøylen holder til en velt. Ingen grunn til å forsterke den, men både jeg og flere andre har vurdert å legge bur over døråpningene og ned ruteramma også. Jeg tror det ser bra ut og har en god funksjon.
Les litt på forumet om løst og fast her :
http://www.offroad.n...hp?showforum=81Siste innlegget er om historien.
Dette er ikke CJ kopi, selv om det kan se slik ut.
Jeg kjenner ikke til om noen har fått godkjent med bensinmotor, men jeg vet om to som skal forsøke. Det bør sjekkes før du setter i gang.
Selv skal jeg sette inn en Trooper 4-syl 2.8 td . Kosta flesk med trans. og girkasse, men det må også byttes pga. styrken.
Du vet- når du skal vise og godkjenne hvert 2. år så blir det mye spørsmål og mas hvis ikke ting er ok på papiret.
Motoren du har i er en D23 eller også kalt C23 som er en Isuzu / Daewoo 2238ccm sugediesel. Dette er opprinnelig en aggregatmotor og finnes over hele verden - på alt fra kjølevogner til trucker og gravemaskiner.
Bytt filter og olje ofte. Den må puste lett og ha ren diesel og olje så går den ikke varm. Det er viktig.
Den er lavt giret og henter musklene sine helt i bunnen. Jeg kan skrive under på at til trialkjøring går dette helt fint.
Diesel er etter min mening tingen i terrenget og i gjørmehull.
Du finner bilder av noen av delene jeg har på lageret her :
http://www.korando.no Vi høres sikkert - ha en fin sommer