Hei gutta og jenter.
Har fått meg en ny bil korando 89 cj7/kopi :s
Kjempe fin bil men det jeg lurer på med denne er veltebøyel bak den er litt tyn er det mulig og lage til noen mer kraftige bøyler? eller må det godkjennes med tuv og heile greiene?
En orginal diesel motor 2300 ccm står i denne.. er ikke det litt lite da?
siden dem er kopi av cj7 er det mulig å putte in en 4.2ltr 4200 ccm motor fra en Jeep CJ7? :s
prøvde å søke men fant ikke noe om hvilke motor eller hvilke deler som passer til en korando 89.
håper derre kan gi meg et par hint
ny bil og det blei korando :)
Started by
Monster Teddy
, Jul 05 2007 04:02
5 replies to this topic
#1
Posted 05 July 2007 - 04:02
"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
#2
Posted 05 July 2007 - 07:42
Gratulerer med bil.
I sommer får du det like gøy som oss andre.
Du har fått deg cabriolet forstår jeg. Bilder ?
Bøylen holder til en velt. Ingen grunn til å forsterke den, men både jeg og flere andre har vurdert å legge bur over døråpningene og ned ruteramma også. Jeg tror det ser bra ut og har en god funksjon.
Les litt på forumet om løst og fast her :
http://www.offroad.n...hp?showforum=81
Siste innlegget er om historien.
Dette er ikke CJ kopi, selv om det kan se slik ut.
Jeg kjenner ikke til om noen har fått godkjent med bensinmotor, men jeg vet om to som skal forsøke. Det bør sjekkes før du setter i gang.
Selv skal jeg sette inn en Trooper 4-syl 2.8 td . Kosta flesk med trans. og girkasse, men det må også byttes pga. styrken.
Du vet- når du skal vise og godkjenne hvert 2. år så blir det mye spørsmål og mas hvis ikke ting er ok på papiret.
Motoren du har i er en D23 eller også kalt C23 som er en Isuzu / Daewoo 2238ccm sugediesel. Dette er opprinnelig en aggregatmotor og finnes over hele verden - på alt fra kjølevogner til trucker og gravemaskiner.
Bytt filter og olje ofte. Den må puste lett og ha ren diesel og olje så går den ikke varm. Det er viktig.
Den er lavt giret og henter musklene sine helt i bunnen. Jeg kan skrive under på at til trialkjøring går dette helt fint.
Diesel er etter min mening tingen i terrenget og i gjørmehull.
Du finner bilder av noen av delene jeg har på lageret her : http://www.korando.no
Vi høres sikkert - ha en fin sommer
I sommer får du det like gøy som oss andre.
Du har fått deg cabriolet forstår jeg. Bilder ?
Bøylen holder til en velt. Ingen grunn til å forsterke den, men både jeg og flere andre har vurdert å legge bur over døråpningene og ned ruteramma også. Jeg tror det ser bra ut og har en god funksjon.
Les litt på forumet om løst og fast her :
http://www.offroad.n...hp?showforum=81
Siste innlegget er om historien.
Dette er ikke CJ kopi, selv om det kan se slik ut.
Jeg kjenner ikke til om noen har fått godkjent med bensinmotor, men jeg vet om to som skal forsøke. Det bør sjekkes før du setter i gang.
Selv skal jeg sette inn en Trooper 4-syl 2.8 td . Kosta flesk med trans. og girkasse, men det må også byttes pga. styrken.
Du vet- når du skal vise og godkjenne hvert 2. år så blir det mye spørsmål og mas hvis ikke ting er ok på papiret.
Motoren du har i er en D23 eller også kalt C23 som er en Isuzu / Daewoo 2238ccm sugediesel. Dette er opprinnelig en aggregatmotor og finnes over hele verden - på alt fra kjølevogner til trucker og gravemaskiner.
Bytt filter og olje ofte. Den må puste lett og ha ren diesel og olje så går den ikke varm. Det er viktig.
Den er lavt giret og henter musklene sine helt i bunnen. Jeg kan skrive under på at til trialkjøring går dette helt fint.
Diesel er etter min mening tingen i terrenget og i gjørmehull.
Du finner bilder av noen av delene jeg har på lageret her : http://www.korando.no
Vi høres sikkert - ha en fin sommer
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#3
Posted 10 July 2007 - 02:04
Takker
Det der overtrekke for reservedekket har du flere slike?
er ikke på jakt etter veltebur men bare den bakre veltebøylen. stor og kraftig, noe lignende som cj7 bruker, er det mulig å tilpasse dem til korando og er dem lovlige. i tilfelle hvor kan jeg kjøpe dem?
Det der overtrekke for reservedekket har du flere slike?
er ikke på jakt etter veltebur men bare den bakre veltebøylen. stor og kraftig, noe lignende som cj7 bruker, er det mulig å tilpasse dem til korando og er dem lovlige. i tilfelle hvor kan jeg kjøpe dem?
"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
#4
Posted 16 July 2007 - 15:53
Ikke at jeg har noe med det, men det reservehjulstrekket må være en kopi av Suzuki sitt rhino-trekk. Morsomt at det står "dong" på trekket, siden det er en reservehjuls-dong.
#5
Posted 19 July 2007 - 10:31
Hei Crazy
Beklager at jeg ikke har svart, men siden jeg "abbonerer" på svar på innlegga- så sjekker jeg ikke om noen har svart.
Dette fungerer tydelig vis ikke. Får melding bare hver gang net kommer NYTT innlegg.
Så - beklager igjen.
Reservehjulstrekk : Jeg har en god del igjen.
Og til "Coff"
Siden det er bilde av en Rhino ( Nesehorn ) så er det vel naturlig at Suzuki bruker dette på logoen.
Korando ble nok laget leeeeenge før Suzuki Rhino ble til. Tror ikke det har noe med kopi å gjøre.
Dyret ser bare sånn ut.
Beklager at jeg ikke har svart, men siden jeg "abbonerer" på svar på innlegga- så sjekker jeg ikke om noen har svart.
Dette fungerer tydelig vis ikke. Får melding bare hver gang net kommer NYTT innlegg.
Så - beklager igjen.
Reservehjulstrekk : Jeg har en god del igjen.
Og til "Coff"
Siden det er bilde av en Rhino ( Nesehorn ) så er det vel naturlig at Suzuki bruker dette på logoen.
Korando ble nok laget leeeeenge før Suzuki Rhino ble til. Tror ikke det har noe med kopi å gjøre.
Dyret ser bare sånn ut.
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#6
Posted 23 July 2007 - 22:59
QUOTE(crazy_teddy @ 10 Jul 2007, 02:04) <{POST_SNAPBACK}>
Takker
er ikke på jakt etter veltebur men bare den bakre veltebøylen. stor og kraftig, noe lignende som cj7 bruker, er det mulig å tilpasse dem til korando og er dem lovlige. i tilfelle hvor kan jeg kjøpe dem?
er ikke på jakt etter veltebur men bare den bakre veltebøylen. stor og kraftig, noe lignende som cj7 bruker, er det mulig å tilpasse dem til korando og er dem lovlige. i tilfelle hvor kan jeg kjøpe dem?
Cj bøylen er ikke så feit den heller, da, men den er ofte polstret så den ser litt bedre ut og er sikrere, dette er en smart modifikasjon, bare spør de som har skalla i bøylen uten hjelm... Det har jeg
Skal du få bøyd en ny bøyle, må du minst opp i 60 mm rør for at det skal begynne å ligne noe, og da begynner det å koste.
Lykke til med Dongen!
Just4Fun
Gravene Offroad
Gravene Offroad