JIHAAA, endelig kjøpt ny 4hjuling
Posted 12 July 2007 - 21:40
gratulerer til meg selv, dette har jeg venta på siden jeg hørte om disse sykklene første gang...
hondan er solgt til en ung gutt i trondheim som skal kjøre supermotard med den til neste år.
Posted 12 July 2007 - 21:44
missuner deg den altså.
Legg inn bilder av den så snart du har fått den

kan jeg spørre hvor mye du ga??
er uansett litt for dyr morro for meg ;P
Posted 12 July 2007 - 22:08

ikke så lett å få god pris hos yamaha så siden de helst ikke ville selge ut den aller første så ble det å betale det det koster og den står til 74900kr..uten skilt..men skilt skal jeg ikke ha
Posted 29 August 2007 - 18:09
Posted 28 September 2007 - 16:22

Posted 08 November 2007 - 11:06
gratulerer til meg selv, dette har jeg venta på siden jeg hørte om disse sykklene første gang...
hondan er solgt til en ung gutt i trondheim som skal kjøre supermotard med den til neste år.
hei, fått den enda og kan du si noe om den? vurderer å kjøpe en selv for å ehh ja du vet store gutter og leker, vil også tro at driftsikkerheten er endel bedre enn f.eks yfz450.
Posted 08 November 2007 - 19:07
holdbarheten virker veldig god, motoren er bygd ganske annerledes en 450 `ne sine så alt av data der tilsier holdbarheten er enorm i forhold til de cross maskinene ja...
Posted 09 November 2007 - 00:52
holdbarheten virker veldig god, motoren er bygd ganske annerledes en 450 `ne sine så alt av data der tilsier holdbarheten er enorm i forhold til de cross maskinene ja...
vet du noen andre forskjeller på 2007 vs 2008 modellene? må ut med 5-6k mere elns for 2008 og i % er det ganske mye av prisen, er det bare finere plastikk, eller er det faktisk noe av verdi?
700en har jo vanlig fuel injection/datatenning kontra yfz 450 som jo bare er god gammel høykomp gasser og ikke akkuratt oppskriften på driftsikkerhet.
tar nok inn noen, og planen er å låne bort og leie ut litt til bekjente, så skru hele tiden utgår jo litt
lønning om noen dager og lav dollar.. fin kombinasjon dette

hva har du av mods på din? og hva mener du jeg bør ha? nerf bars ser jo greit ut med tanke på sikkerheten, og selvfølgelig personlig kjøreutstyr, men utover det?
Posted 09 November 2007 - 01:05
ha ringen motor mods enda, har bytta ut styre, montert styredemper og 1" heving av styre, nerfbar, bytta frotn drevet, bredding/senking kommer.. pluss en del pynte ting er bytta.. bytta til en type tommelgass som har kortere slag.. hmm husker ikke alt men er litt..
skal du bruke sykkelen en del så ville jeg bytta ut styre med et bedre, og bredding ved hjelp av spacere er jeg veldig fornøyd med
Posted 09 November 2007 - 01:16

Posted 09 November 2007 - 10:30
ha ringen motor mods enda, har bytta ut styre, montert styredemper og 1" heving av styre, nerfbar, bytta frotn drevet, bredding/senking kommer.. pluss en del pynte ting er bytta.. bytta til en type tommelgass som har kortere slag.. hmm husker ikke alt men er litt..
skal du bruke sykkelen en del så ville jeg bytta ut styre med et bedre, og bredding ved hjelp av spacere er jeg veldig fornøyd med
hmm såpass, med piggyback mener du eksternt reservoar på demperne? er det da bare 08 modellen som du kan justere demperne? eller kan man det også på 07?
har ordna område å kjøre på oppe ved kongsberg ca, men så du skrev noe om romerike også? så er jo litt muligheter. En venn har registert sin 700 og det er jo litt praktisk, men koster jo 29.000 i avgifter alene + div lys og drit.
Posted 09 November 2007 - 11:22
originalt på 08 modellen med piggyback ja, men noen 07 modeller som feks GYT-R versjon og en LE edition har også piggyback..
Posted 09 November 2007 - 12:21
originalt på 08 modellen med piggyback ja, men noen 07 modeller som feks GYT-R versjon og en LE edition har også piggyback..
den plomberes ned til 20hk slik som alle som veigregistreres gjør da 20 er maks lovlig, med 686 i volum og 20hk så får du en avgift på ca 29.000 om du regner ut med toll.no sin kalkulator.
den registeres ikke som yamaha i vognkort, men noe annet, skal prøve å få scannet inn vognkortet til kompisen min og ta en snakk med BT, men papirer + e merket lys + speedometer (han har bare sånn fra vanlig tråsykkel) + penger = skilt
Posted 09 November 2007 - 13:31
hvor finner jeg disse reglene? for koster det meg ikke mer en 29`så skal jeg ha skilter.. speedometer har jeg, speil og lys koster ikke rart, men så må bremsene kobles om så alle 4 virker fra håndbremsen..sette den ned til 15KW, vet du hvordan de gjør det på 700`n?
den får navnet Paoletti raptor 700,
vet du hvorfor den må skifte navn da?
Posted 09 November 2007 - 15:47
hvor finner jeg disse reglene? for koster det meg ikke mer en 29`så skal jeg ha skilter.. speedometer har jeg, speil og lys koster ikke rart, men så må bremsene kobles om så alle 4 virker fra håndbremsen..sette den ned til 15KW, vet du hvordan de gjør det på 700`n?
den får navnet Paoletti raptor 700,
vet du hvorfor den må skifte navn da?
kompisen min betalte ikke så mye som 134 på skilt, mener han sa rundt 110-120. hans sykkel er dog en 07mod og ble reg tidlig 07.
de regner det vel som ny modell og er vel noe med godkjenninger, er jo derfor alle dodge ram srt-10 er "multivan" og ikke dodge p.g.a. at man endrer endel i forhold til fabrikantens opprinnelige spec.
nyttig det du sier med bremser, må bare få kjøpt meg en raptor nå, så høre med BT skriftlig og prøve å vise den og se... ellers har vel jobben noen røde prøveskilt liggende

sette ned effekt er jo sjelden en veldig avansert affære, men er jo en direkte link mellom godkjenningspapirer, og måten man gjør det på.
får sjekke litt rundt i norge, alternativt vet jeg det går mye av disse i sverige, og vil tro de bruker samme papirer/plombering der da de har samme regler for effekt.
eneste litt teite at nå som det endelig blir ATV på meg har jeg jo solgte dodgen min... planet der var jo som skapt for atv..

Edited by Jay, 09 November 2007 - 15:48.
Posted 10 November 2007 - 00:04
men veldig fintom du sjekekr opp og skaffer papirer:) da er jeg inntresert..
vet at på raptor 660`n så satte de inn en popnagel som sperra for gassvaieren så en ikek fikk mer gass.. men vet ikke hva de gjorde på 700`n.. det er jo ikke å sette ned hestekreftene da, er jo bare å hindre at de er i bruk hehe er nok litt utenfor tanken til myndighetene.. men jo enklere jo bedre..
er det påbudt med blinklys da? elelr kan man klare å komme unna dem også?
Posted 10 November 2007 - 09:35
Tror det er sånn at man må ha alle 4 eller ingen. Ganske sikkert på det er sånn på motorsykkel å moped.
Posted 11 November 2007 - 13:07
Posted 20 November 2007 - 14:04