Skal se på dette i morgen. Tusen takk.
Sur å få start på
Started by
wazzza
, Aug 25 2007 15:00
26 replies to this topic
#21
Posted 22 October 2008 - 21:50
#22
Posted 29 October 2008 - 23:18
I dag prøvde jeg å gløde bilen, var ca -2 grader ute.
Den gikk direkte på ettergløding.
Tok av bakerste ledningen på termostat huset, sette på en lask mellom di to ledningene i kontakten.
Prøvde da å gløde på nytt, fungerte tydligvis på ettergløding for "systemet" trodde motoren var varm så da kuttet den etterglødingen med en gang også.
Er det noen som vet hvordan systemet får beskjed om at det har behov for full glødestyrke?
Den gikk direkte på ettergløding.
Tok av bakerste ledningen på termostat huset, sette på en lask mellom di to ledningene i kontakten.
Prøvde da å gløde på nytt, fungerte tydligvis på ettergløding for "systemet" trodde motoren var varm så da kuttet den etterglødingen med en gang også.
Er det noen som vet hvordan systemet får beskjed om at det har behov for full glødestyrke?
#23
Posted 30 October 2008 - 09:25
Den skal gløde for fullt når du vrir på tenninga uansett hvordan temperaturen er. Etterglødinga kommer først når du har kjørt starteren om jeg ikke husker feil. Kanskje du har feil med glødetimeren? Det er den som styrer glødinga.. Ligger under rattstammen...
Kan sjekke dette når jeg kommer hjem.. Er offshore en liten tur.
Kan sjekke dette når jeg kommer hjem.. Er offshore en liten tur.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#24
Posted 30 October 2008 - 12:06
QUOTE(pglok @ 30 Oct 2008, 00:18) <{POST_SNAPBACK}>
I dag prøvde jeg å gløde bilen, var ca -2 grader ute.
Den gikk direkte på ettergløding.
Tok av bakerste ledningen på termostat huset, sette på en lask mellom di to ledningene i kontakten.
Prøvde da å gløde på nytt, fungerte tydligvis på ettergløding for "systemet" trodde motoren var varm så da kuttet den etterglødingen med en gang også.
Er det noen som vet hvordan systemet får beskjed om at det har behov for full glødestyrke?
Den gikk direkte på ettergløding.
Tok av bakerste ledningen på termostat huset, sette på en lask mellom di to ledningene i kontakten.
Prøvde da å gløde på nytt, fungerte tydligvis på ettergløding for "systemet" trodde motoren var varm så da kuttet den etterglødingen med en gang også.
Er det noen som vet hvordan systemet får beskjed om at det har behov for full glødestyrke?
Når glødetimeren. blir noen år så blir forglødingen for kor"da kom nissan me en ombygin " strek en leding fra teninglåsen tilglødetimeren. "så glødetimeren. tvagløder mellom tennin/start.
Da overstyre du systeme. ikke glød for lenge#
Det kan hvere en fordel å bruke 23v pluger,bruker det på min funger uten ombygin av glødingen
#25
Posted 30 October 2008 - 14:04
QUOTE(Nismek @ 30 Oct 2008, 13:06) <{POST_SNAPBACK}>
Når glødetimeren. blir noen år så blir forglødingen for kor"da kom nissan me en ombygin " strek en leding fra teninglåsen tilglødetimeren. "så glødetimeren. tvagløder mellom tennin/start.
Da overstyre du systeme. ikke glød for lenge#
Det kan hvere en fordel å bruke 23v pluger,bruker det på min funger uten ombygin av glødingen
Da overstyre du systeme. ikke glød for lenge#
Det kan hvere en fordel å bruke 23v pluger,bruker det på min funger uten ombygin av glødingen
Kan du forklare noe nærmere?
Hvilken kabel skal inn hvor?
#26
Posted 30 October 2008 - 15:40
QUOTE(pglok @ 30 Oct 2008, 14:04) <{POST_SNAPBACK}>
Kan du forklare noe nærmere?
Hvilken kabel skal inn hvor?
Hvilken kabel skal inn hvor?
Har ikke tilgang til dise servis manualen nå.
Ska prøve ,på teninslåsen må du måle me en prøvelampe" når nøklen blir vrid til drift"/start, skal du få strøm på en lednig "dær må du koble på en ledning som strekkes til glødetimeren.
Denn lednigen på glødetimeren som sender styrestrøm til gløderele i motorome(forgløding)
Dett vil før til manuel glødin så lenge nøkelen holdes i posison
Vanlig glødin vil virke som normalt
#27
Posted 02 November 2008 - 16:57
La i dag opp en 6mm2 kabel med sikring og trykknapp til gløding.
Så da får jeg vell sitte der og gløde til den starter
Så da får jeg vell sitte der og gløde til den starter