4.71 Målt avgass - Strøk i EU kontroll
#1
Posted 29 August 2007 - 20:21
Hva er normalt?
Hvor skal jeg begynne? Dyser?
Syntes den bruker litt mye diesel på mila også, ligger i overkant av 1.5L/mil.
Fikk en 2er på slakk i styresnekka, hvordan fikser jeg det?
Bilen er en 97 Tahoe LT 1500, 203.000km
#2 Guest_simon28_*
Posted 29 August 2007 - 20:32
Hva er normalt?
Hvor skal jeg begynne? Dyser?
Syntes den bruker litt mye diesel på mila også, ligger i overkant av 1.5L/mil.
Fikk en 2er på slakk i styresnekka, hvordan fikser jeg det?
Bilen er en 97 Tahoe LT 1500, 203.000km
styresnekka kan strammes, er vel bare en skrue egentlig.har en liten idefør du skal inn igjen kjør tanket tom fyll på ren parafin og vis den, kommer til å gå og harke litt hehe men da går den nok under grensa.hørt folk har gjort det før
#3
Posted 29 August 2007 - 20:43
Det kan jo være en løsning for å få den gjennom kontrollen, men det er også en indikator på at andre ting ikke er helt 100.
Om du har gammelt luftfilter kan dette også gi høye målinger på avgass. Ellers så er det vel dyser og jusetring av pumpa(tenning).
Hvor langt er bilen gått?
#4 Guest_simon28_*
Posted 29 August 2007 - 20:50
Om du har gammelt luftfilter kan dette også gi høye målinger på avgass. Ellers så er det vel dyser og jusetring av pumpa(tenning).
Hvor langt er bilen gått?
kan jo egentlig prøve å helle dyserens på tanken også i grunn,men du vil sikkert ha den fort ferdig
#5
Posted 29 August 2007 - 21:08
Hvor er de gode til å justere dyser(Østfold)?
Det var ikke styresnekka men hjelpesnekka jeg fikk 2er på, hva kan jeg gjøre med den?
Hva bør forbruket på Tahoe ligge på?
#6 Guest_simon28_*
Posted 29 August 2007 - 21:12
Hvor er de gode til å justere dyser(Østfold)?
Det var ikke styresnekka men hjelpesnekka jeg fikk 2er på, hva kan jeg gjøre med den?
Hva bør forbruket på Tahoe ligge på?
hjelpesnekka har jeg ikke noe peil på,skal du ha på dyserens så er det når du fyller full tank ja.målt min litt:hokksund gardemoen og tilbake med henger 1,1 vanlig kjøring 1,2 blanda litt hit og ditt1,3-1,4.masse rasing og ligge javt mye i 120-30,tør ikke måle
#7
Posted 29 August 2007 - 21:27
Ville tatt dysene ut og fått dem testet forå se om de holder riktig dysetrykk og dusjen ut og er fin og ikke renner ut gjør de det må de overhales/byttes med nye/ brukte som er ok.
#8
Posted 29 August 2007 - 21:50
Defekt EGR ring-pakning under øvredel av innsuget gir også svartrøyk eller EGR ventil som henger delvis åpen.
Too much rice makes me sick!
#9
Posted 29 August 2007 - 22:12
Har nyligen hatt feilkode P0101 "MAF system performance". Nullet ut den (har en USB AutoTap kodeleser) og har ikke fått den tilbake.
Jeg begynner med luftfilter og får testet mine dyser så får vi se.
#10
Posted 30 August 2007 - 00:32
det kan jo virke inn på blandingsforholdet osv..
ville begynt med luftfilteret ja..
så tester du dysene. Ta et par som er enkle å komme til.
Anbefaler at du får deg skikkelige BOSCH-dyser hvis du skal bytte.
De dysene som Minge i Trøgstad selger er ikke alltid like bra..
Dysene dine er garantert fra GM i 100K miles, og det har du passert for lenge siden.
Jeg bytta mine allerede på 140K km...
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#11
Posted 30 August 2007 - 12:35
Bruk av dyserens og allverdens lurium, vil ikke hjelpe noen ting.
Bare for dem som selger den dritten.
Du kan skifte luftfilter.
Tøm i ½ liter to-takts olje i dieselen.
Rus motoren godt, slik at du får ut all eksos slam i rørene.
Bruk IKKE parafin.
Det lukter.
Jeg sender deg en PM.
#12
Posted 30 August 2007 - 16:37
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#13
Posted 31 August 2007 - 20:08
Fikk også mangel "Slakk i hjelpesnekke". Han på verkstedet sente med meg en "Idler arm" som jeg skal bytte. Denne armen
sitter fast i hjelpesnekka som sitter fast i ramma med 3 bolter ser det ut til
Er den enkleste måten å ta av hjelpesnekke (de 3 boltene) med Idler armen før jeg bytter Idler armen?
Eller er det en annen måte?
Hvor sitter understellsnummeret? (Tahoe 97) er det ved høyre forhjul på ramma?
#14 Guest_simon28_*
Posted 31 August 2007 - 20:11
Fikk også mangel "Slakk i hjelpesnekke". Han på verkstedet sente med meg en "Idler arm" som jeg skal bytte. Denne armen
sitter fast i hjelpesnekka som sitter fast i ramma med 3 bolter ser det ut til
Er den enkleste måten å ta av hjelpesnekke (de 3 boltene) med Idler armen før jeg bytter Idler armen?
Eller er det en annen måte?
Hvor sitter understellsnummeret? (Tahoe 97) er det ved høyre forhjul på ramma?
den lufter seg selv den hehe men gjør ikke noe å gjøre sånn for å være sikker,nummeret står ved bunnen på frontruta
Edited by simon28, 31 August 2007 - 20:12.
#15
Posted 31 August 2007 - 20:17
Ser etter søk at det muligens skal stå på ramme ved høyre framhjul. Men at ikke alle har fra fabrikk.
Er det krav til størrelse på talla om jeg må slå det inn på nytt?
Noen input på hjelpesnekka/ Idler armen??
Tahoe 97
#16 Guest_simon28_*
Posted 31 August 2007 - 20:21
Ser etter søk at det muligens skal stå på ramme ved høyre framhjul. Men at ikke alle har fra fabrikk.
Er det krav til størrelse på talla om jeg må slå det inn på nytt?
Noen input på hjelpesnekka/ Idler armen??
Tahoe 97
sorry er blank på det felte der
#17
Posted 31 August 2007 - 21:39
På motorer uten turbo går grensa på 2,5. Du har vel turbo, og da er grensa 3,0.
#18
Posted 01 September 2007 - 16:46
Byttet "idler arm" på hjelpesnekka i dag. Brukte en 2 arm avdrager og skrudde av de 3 boltene hjelpesnekka sitter fast i ramma. Var nesten for enkelt.
#19
Posted 01 September 2007 - 16:51
Legg pengboka under gasspedalen i tillegg.. (funker best hvis den er full av penger og div.. )