Gå til innhold



Foto

Akslinger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#1 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 15:53

Er de noen her på forumet som har nissan patrol akslinger på suzuki samurai 413
Har tengt og sete patrol aklinger på min suzuki samurai 87 mod. (offroad bil) Skal bytte ut motoren med en volvo motor, dekk 33x13,50x15 bogger trur ikke orginal akslingene vil tåle dekkene så derfor vil eg montere patrol aksliner.
er de noen som har erfaring med disse aklinger på suzuki. dry.gif
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#2 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 17:42

QUOTE(rappkjeft @ 31 Aug 2007, 15:53) <{POST_SNAPBACK}>
Er de noen her på forumet som har nissan patrol akslinger på suzuki samurai 413
Har tengt og sete patrol aklinger på min suzuki samurai 87 mod. (offroad bil) Skal bytte ut motoren med en volvo motor, dekk 33x13,50x15 bogger trur ikke orginal akslingene vil tåle dekkene så derfor vil eg montere patrol aksliner.
er de noen som har erfaring med disse aklinger på suzuki. dry.gif
jeg har y60 på min og 37 tommere gårc helt fint det

Edited by hjallis, 31 August 2007 - 17:48.


#3 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 18:21

Har du noen bilder av bilen med akslingene på ?
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#4 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 18:34

QUOTE(rappkjeft @ 31 Aug 2007, 18:21) <{POST_SNAPBACK}>
Har du noen bilder av bilen med akslingene på ?

http://www.pirate4x4...read.php?t=3984

#5 epa b loco

epa b loco

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 19:49

jeg har 3,3 akslinger på min zuki, skal du fortsette med bladfjær eller skal du ha spiraler/coilover/luftfjærer?patrol akslingene er fine de, men litt tunge sad.gif Ved å bruke originale bladfjærer får du bra fleks, men det blir et svakt punkt, de har en tendens til knekke biggrin.gif

#6 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 20:06

tusen takk. for svar Hjallis og epa b loco. hadde tengt og prøve med orginal fjærer til suzuki først
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#7 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 01 September 2007 - 11:49

bygg om til spiraler mere flex mere gøy, skal du bruke bilen til biltrial eller frikjøring. jeg har volvo spiraler på min, og unibals får du på felleskjøpet til en billig penge

#8 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 01 September 2007 - 15:20

Den skal brukes i biltrail. Har sittet og studert bilder og forum på nettet, så de er nok lurest å bygge om til spiralfjærer på den. Som du sier er de mye bedre fleks med spiralfjærer.
Vilken volvo har du tatt fjærene fra ?
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#9 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 23:06

er vanlige 240 fjærer det er bare å prøve seg frem om hvor myk du vil ha den,du har jo også laste fjerer til volvo som er stivere og bakfjerene på 7 og 9 serien er også noe stivere.biltema tar 3 4 hundre for 2 stk.se litt på klasse inndelingen på biltrial før du beggyner å bygge da kan du se hvilken klasse du velger å bygge etter det.med spiraler og økt akselavstand vil du klasse inn i pro mod som er en veldig stor klasse men likke tøffe løyper som modified

#10 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 05 September 2007 - 18:02

Vilken type unibals får man kjøpe på felleskjøpe, er de dei som brukes på toppstagene ?
Har også snakket med et firma som hugger traktorer før og høre om dei har obitrolstyring.
Tenkte på og bruke styre sylinderen til IH traktor.?
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#11 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 05 September 2007 - 22:45

I følge Pål Blesvik, så er det Vanlige sedan bakfjærer fra Volvo 240 som duger best.
st.v fjærer blir for stive sier han.
Her er det jo selvfølgelig også smak og behag med i bildet, men Pål har kjørt lenge og har en del erfaring å gå ut i fra.

BabyBlue (Pål Kringler) kjørte med Patrol-aksler på sin suk frem til og med i fjor.

Nå har han bygget ny bil og satt Gelendervagen aksel bak og patrol fremme...

Husk.... Boggere krever en del power i motoren for at de skal være nyttige.
Må ha motor som orker å være så kvikk at den skyver bilen...ikke bare spinner hjulene og graver seg ned.
Boggerne graver seg fort ned om det ikke flytter seg fremover.

#12 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 06 September 2007 - 09:50

QUOTE(ZukiJack @ 5 Sep 2007, 22:45) <{POST_SNAPBACK}>
I følge Pål Blesvik, så er det Vanlige sedan bakfjærer fra Volvo 240 som duger best.
st.v fjærer blir for stive sier han.
Her er det jo selvfølgelig også smak og behag med i bildet, men Pål har kjørt lenge og har en del erfaring å gå ut i fra.

BabyBlue (Pål Kringler) kjørte med Patrol-aksler på sin suk frem til og med i fjor.

Nå har han bygget ny bil og satt Gelendervagen aksel bak og patrol fremme...

Husk.... Boggere krever en del power i motoren for at de skal være nyttige.
Må ha motor som orker å være så kvikk at den skyver bilen...ikke bare spinner hjulene og graver seg ned.
Boggerne graver seg fort ned om det ikke flytter seg fremover.

Her snakker Terje av erfaring:) Sats på andre hjul en boggere..

#13 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 06 September 2007 - 21:49

Skal bytte ut suzuki motoren til noe med mer power i, Har en volvo 230 tic med automat liggene. som eg tenkte å bruke
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#14 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 06 September 2007 - 22:44

QUOTE(rappkjeft @ 6 Sep 2007, 22:49) <{POST_SNAPBACK}>
Skal bytte ut suzuki motoren til noe med mer power i, Har en volvo 230 tic med automat liggene. som eg tenkte å bruke

Min mening er at man bør ha minst 150hk, men helst nær 200+ for at boggere skal få fremdrift nok.

#15 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 07 September 2007 - 11:10

QUOTE(ZukiJack @ 6 Sep 2007, 22:44) <{POST_SNAPBACK}>
Min mening er at man bør ha minst 150hk, men helst nær 200+ for at boggere skal få fremdrift nok.

Å da snakker vi om 33"

35" er tunge å få fart på..

#16 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 07 September 2007 - 14:50

Ja de stemer de, eg har 33x14,00x15
med 35" dekk måte eg nok brukt en v8 motor og byttet ut transverkassen til noe kraftigere.

Edited by rappkjeft, 07 September 2007 - 15:46.

Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#17 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 08 September 2007 - 12:36

hvar på feleskjøpert i dag og kjøpte unibal til understellet.
betalte 198 kr. med moms pr.st. dribble.gif
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#18 olabil

olabil

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 55 Innlegg:

Posted 08 September 2007 - 13:24

QUOTE(ZukiJack @ 6 Sep 2007, 22:44) <{POST_SNAPBACK}>
Min mening er at man bør ha minst 150hk, men helst nær 200+ for at boggere skal få fremdrift nok.


Det er vel ikke bare HK som teller men det som kalles dreiemoment har vel også en del å si.
Vet av erfaring at det hjelper ikke med masse Hk om man ikke har dreiemoment.
Skruzuki

#19 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 10 September 2007 - 21:20

QUOTE(olabil @ 8 Sep 2007, 14:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det er vel ikke bare HK som teller men det som kalles dreiemoment har vel også en del å si.
Vet av erfaring at det hjelper ikke med masse Hk om man ikke har dreiemoment.

Selvfølgelig......

#20 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 12 September 2007 - 09:37

QUOTE(olabil @ 8 Sep 2007, 13:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det er vel ikke bare HK som teller men det som kalles dreiemoment har vel også en del å si.
Vet av erfaring at det hjelper ikke med masse Hk om man ikke har dreiemoment.

Som regel to ting som følger hverandre.. men om du begynner å snakke Xtreme trimm så har du ett poeng..