Akslinger
#1
Posted 31 August 2007 - 15:53
Har tengt og sete patrol aklinger på min suzuki samurai 87 mod. (offroad bil) Skal bytte ut motoren med en volvo motor, dekk 33x13,50x15 bogger trur ikke orginal akslingene vil tåle dekkene så derfor vil eg montere patrol aksliner.
er de noen som har erfaring med disse aklinger på suzuki.
http://www.fordvan4x4.com
#2
Posted 31 August 2007 - 17:42
Har tengt og sete patrol aklinger på min suzuki samurai 87 mod. (offroad bil) Skal bytte ut motoren med en volvo motor, dekk 33x13,50x15 bogger trur ikke orginal akslingene vil tåle dekkene så derfor vil eg montere patrol aksliner.
er de noen som har erfaring med disse aklinger på suzuki.
Edited by hjallis, 31 August 2007 - 17:48.
#3
Posted 31 August 2007 - 18:21
http://www.fordvan4x4.com
#4
Posted 31 August 2007 - 18:34
http://www.pirate4x4...read.php?t=3984
#5
Posted 31 August 2007 - 19:49
#6
Posted 31 August 2007 - 20:06
http://www.fordvan4x4.com
#7
Posted 01 September 2007 - 11:49
#8
Posted 01 September 2007 - 15:20
Vilken volvo har du tatt fjærene fra ?
http://www.fordvan4x4.com
#9
Posted 03 September 2007 - 23:06
#10
Posted 05 September 2007 - 18:02
Har også snakket med et firma som hugger traktorer før og høre om dei har obitrolstyring.
Tenkte på og bruke styre sylinderen til IH traktor.?
http://www.fordvan4x4.com
#11
Posted 05 September 2007 - 22:45
st.v fjærer blir for stive sier han.
Her er det jo selvfølgelig også smak og behag med i bildet, men Pål har kjørt lenge og har en del erfaring å gå ut i fra.
BabyBlue (Pål Kringler) kjørte med Patrol-aksler på sin suk frem til og med i fjor.
Nå har han bygget ny bil og satt Gelendervagen aksel bak og patrol fremme...
Husk.... Boggere krever en del power i motoren for at de skal være nyttige.
Må ha motor som orker å være så kvikk at den skyver bilen...ikke bare spinner hjulene og graver seg ned.
Boggerne graver seg fort ned om det ikke flytter seg fremover.
#12
Posted 06 September 2007 - 09:50
st.v fjærer blir for stive sier han.
Her er det jo selvfølgelig også smak og behag med i bildet, men Pål har kjørt lenge og har en del erfaring å gå ut i fra.
BabyBlue (Pål Kringler) kjørte med Patrol-aksler på sin suk frem til og med i fjor.
Nå har han bygget ny bil og satt Gelendervagen aksel bak og patrol fremme...
Husk.... Boggere krever en del power i motoren for at de skal være nyttige.
Må ha motor som orker å være så kvikk at den skyver bilen...ikke bare spinner hjulene og graver seg ned.
Boggerne graver seg fort ned om det ikke flytter seg fremover.
Her snakker Terje av erfaring:) Sats på andre hjul en boggere..
#13
Posted 06 September 2007 - 21:49
http://www.fordvan4x4.com
#14
Posted 06 September 2007 - 22:44
Min mening er at man bør ha minst 150hk, men helst nær 200+ for at boggere skal få fremdrift nok.
#15
Posted 07 September 2007 - 11:10
Å da snakker vi om 33"
35" er tunge å få fart på..
#16
Posted 07 September 2007 - 14:50
med 35" dekk måte eg nok brukt en v8 motor og byttet ut transverkassen til noe kraftigere.
Edited by rappkjeft, 07 September 2007 - 15:46.
http://www.fordvan4x4.com
#17
Posted 08 September 2007 - 12:36
betalte 198 kr. med moms pr.st.
http://www.fordvan4x4.com
#18
Posted 08 September 2007 - 13:24
Det er vel ikke bare HK som teller men det som kalles dreiemoment har vel også en del å si.
Vet av erfaring at det hjelper ikke med masse Hk om man ikke har dreiemoment.
#19
Posted 10 September 2007 - 21:20
Vet av erfaring at det hjelper ikke med masse Hk om man ikke har dreiemoment.
Selvfølgelig......
#20
Posted 12 September 2007 - 09:37
Vet av erfaring at det hjelper ikke med masse Hk om man ikke har dreiemoment.
Som regel to ting som følger hverandre.. men om du begynner å snakke Xtreme trimm så har du ett poeng..