Summit 1000sdi
#1
Posted 06 September 2007 - 14:41
Har så langt falt på avgjørelsn om en Summit 1000Sdi.
Nån her som har erfaringe med den? Nån gjenngående feil på maskin?
Fordela å ulempe? Funke den så godt som alle skal ha den til?
Har å vært å lukta på summit 800X-rs.
Men vet jo at en del har vært plaga me di, å e mye oppgraderinge som må gjøres
for alt e optimalt. Men da skal d funke, men e kjedeli å kjøpe sæ en sånn no som ikke e oppgradert, å bynne me alt sånt no like før vintern har sin ankomst.
Nån som har erfaringe summit1000 vs. summit x-rs?
Fordeler å ulepmer med di?
På forhånd, takk for tilbakemelding.
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n
#2
Posted 17 September 2007 - 16:09
+ mye effekt, ser ut tel å ha lite feil
- e ganske mye tyngere da, å finnes vel kun me d lengste belta ( ? )
XR-S:
+ lett scooter, grei effekt tel å være 800 ccm, agresift oppsett på dempere (sei no skidoo, men e ikje såååå rått som dæm sei)
- mye feil på den rett å slett. Som du sir en go del som må gjøres.
Så konklusjon om æi skulle kjøpt: ville nåkk muligens kjøpt Summit 1000, den e jo litt mere tong kjørt men æi førsvare valge me at æi e lang å veie no litt
Men helt ærlig så ville æi heller lagt i litt mere pæng å kjøpt d nye chassie tel skidoo...
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#3
Posted 17 December 2007 - 08:28
#4
Posted 23 December 2007 - 21:59
vist du skal opp di aller aller brateste plassene kan det vere du trenger sommit.den er tung og kjøre og tung vist du sko vere uheldig og sitte fast,hadde heller godt for renegade 800 har hat summit 1000 og mxz 1000 renegade 800 og mxz 800 og var mest fornøyd med renegade 800 uten tvil en mue mer letkjørt scooter til lit leking klatring og fart mer hanterli en en summit 1000 er.har nå kjøpt mxz 800 xp og skal prøve dette denne sesongen:)men det kommer helt anpå din vurdering av hvor du skal kjøre og hva du forlanger av din scooter og dette
Morroa har så vidt begynt
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]
-2013 Hilux AT 38"
-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt
#5
Posted 24 December 2007 - 18:07
Du har tydeligvis ikke kjørt mye av de nyeste summitene. De er over hode ikke tung å kjøre, å hvis du setter deg med den, så har du fryktelig mye hjelp i belte. Den er også veldig stabil og kjøre, når du leker deg, så blir du ikke kastet så fort til motsatt side o.l. Dessuten Sunde, så var det ikke mxz han spurte på, Han hadde valgt summit, og lurte på hvordan de var.
#6
Posted 25 December 2007 - 14:48
senest eg kjørte var en 06 eg hadde på prøve en måne... driver en del kjøring og skal han ikkej klatre i det aller aller brateste er det ikkje vits med summit på noen måte,renegade er en mit i mello maskin som kommer lant opp på listen hos mange og deriblant hos meg,dette er selfølgeli opp til hver enkelt person og vurdere da,men som sakt kan har enda ikkje hørt om noen som ikkje klager på vekta på en summit 1000 i forhold til 800,kan og si så mye som at en 800 er bedre pga vekt og vektfordeling for høgt giret osv.. har prøvd mxz 1000 og summit 1000 noe eg aldri ville kjøpt meg 800 er letter og har lit mindre hester men er mye mer honterli i en li med trer fjellnabber osv som må svinges under steiner osv du hiver en reneagde som en hånbal rundt i forhold til summit,dette er min erfaring... kommer vertfal ikkje bort fra at summit er tungkjørt i løype i svinger sov osv dette sier vertfal alle eg kjører med og mine forhanlere her sør på du ska ha temli syke krav for og ha bruktfor en summit,er flere ganger skjøføren det skorter på en scooteren meiner eg.
Morroa har så vidt begynt
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]
-2013 Hilux AT 38"
-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt
#7
Posted 25 December 2007 - 17:26
men uansett kommer det anpå hva han har for mål og bruke den til og hva HAN forlanger dett var min erfaring etter og har over 10 ski-dooer og non yamaha.... er eni med deg at belte kan vere til hjelp vist du setter deg fast,men skal egentli en del til og sette seg fast med en summit da og prøvde noe sykt råt i sta,den nye summit xp 800 fy filleren det der var jo sykt,jik vilt og enda ikkje innkjørt ble lit overaska eg vel har den får my skryt,men jagu har den fortjent det og enda så hadde den ikkje full efekt pga innkjøringsprogrammet enda var aktivert trur andre merker får en real ting og satse på skal dem ta igjen ski-doo nå
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
Morroa har så vidt begynt
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]
-2013 Hilux AT 38"
-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt
#8
Posted 14 February 2008 - 00:36
#9
Posted 14 February 2008 - 15:41
Ja før den e jo orginalt me turbo.....ehh...kan ikke sammenligne orginale scootre me trimma da....
Men helt rett i d du sei, turbo på en sånn å du dæsken du ska trimme en 2 takter før å holde følge.
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#10
Posted 14 February 2008 - 15:51
RMK er vell litt tyngre og litt mere solid, tåler MYE juling før alvorlige ting begynner å kollapse.
Jeg har skuter kun for å hasardkjøre, så jeg har derfor en rmk nå.
Har dessuten hørt at de nyeste 08 mod av summit (vet ikke hva slags ccm det gjelder - om ikke alle?) har en god del feil. De er jævli lette, å det må gå ut over noe. Hørt at bla drivakslingen ryker.
Kan også nevne at polaris har litt billigere deler enn skidoo.
Ikke lett valg.
Edited by SkogsBjønn, 14 February 2008 - 15:51.
#11
Posted 14 February 2008 - 22:45
Ikke lett valg.
Misunnelse p.g.a. overlegenhet
#12
Posted 16 February 2008 - 08:28
Ring gutta hos Motor & Marine de er utrolige å handle med. Meget serviceinnstilte og har utrolig peil på det de driver med.
www.motorogmarine.com
#13
Posted 17 February 2008 - 16:58
Ring gutta hos Motor & Marine de er utrolige å handle med. Meget serviceinnstilte og har utrolig peil på det de driver med.
www.motorogmarine.com
hadde det vert meg hadde eg tenkt godt gjennom rmk og summit begge har fordeler og ulemper men skal du ikkje hope utfor fjeld osv trenger du ikkje noe så solid som en rmk mener eg vertfall.yamahaen er til sit bruk men kostbar i forhold til di andre det er snakk om her både på forbruk og vedlikehold(vertfal var apex turboen min dyr) hadde det vert meg,hadde eg prøvd en 800 xp og sett kordan den virker... noen feil er det på den,men det er det altid på det nyeste på markede uansett merke... rmk er for di som kjøre heilt texsas spør du meg,eg trenger det vertfall ikkjeden er tingre en summit men mer solid så det kommer anpå hva du skal brukde den til.... mvh
Morroa har så vidt begynt
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]
-2013 Hilux AT 38"
-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt
#14
Posted 11 April 2008 - 09:01
Yamha med turbo er jo rått, ja nesten for godt til å være sant, men hvor mange km holder en 1 liters motor med 260- 350 hk? Dessuten frafaller vell garantien på en ny scooter dersom du klasker til med en turbo og dobbler hk?
Har min 2. nye polaris nå og den er ikke solid som enkelte her hevder, bare så det er sagt. Ikke noe vondt å si om den, men den er absolut ikke noe svintung rambukk. Den går åt helvete den å som alt anna.
Når du skal handle scooter så må man rett og slett kjøpe det man har mest lyst på selv, prøvekjør og gjør opp noen erfaringer og meninger om hva du liker og ikke.
Edited by Torgeir13, 11 April 2008 - 09:02.
#15
Posted 21 April 2008 - 21:59
Men gikk til innkjøp av en 06 Summit 1000 Highmark X 151" utgave.
En sånn utgave som ikke selges i norge.
Va absolutt et drømmekjøp, har ikke vært nå problem med den. Gått 3000km og enda ikke skifta reim.
Utrulig lættkjørt, og respons utn like.
E gira om litt, så hold følge med 800XP summitn. Den sig såvidt fra, men skulle jo bare mangle nå den e nån titals kilo lettere.
Men oppover nå d e metern å vell så d med laussny, da merke man godt di siste 200ccm og 22hk ekstra som 1000 kubbikern har, så angre absolutt ikke på kjøpet.
Den e forøvrig til salgs no, grunnet kronisk plaga med ryggen.
80 000kr ved rask handel...
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n