Har tittet på en del anonnser av disse bilene, og ser at prisen svinger litt ja.
I utgangspunktet så er maks pris ca 70 lapper.
Har også lyst på klima, men ac er jo en god erstatning.
Når kom klima i disse bilene, og er det eventuellt mye feil på den biten?
Oppe i hodet mitt så er det noe som sier at jeg SKAL ha V6, så da kommer jo spm om hvordan disse motorene er også.
Og hvor "sitter" rusten og lurer på disse.
Ellers noen erfaringer og tips om hvilke modeller/motorer jeg bør titte på, eventuellt unngå.
Håper det ligger erfaringer rundt disse bilene her inne så jeg slipper å handle en utgave med typiske feil/feller.
Jon.
Noen spm. ang. Grand vitara/vitara.
Started by
ballder
, Sep 07 2007 18:38
9 replies to this topic
#1
Posted 07 September 2007 - 18:38
CBR 600F 95.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#2
Posted 07 September 2007 - 21:16
Har selv en -96 Vitara med 2.0 liter V6. Er storfornøyd med bilen! Kjøpte den egentlig på impuls da prisen var riktig, men har ikke angret ett sekund. Pleier sjeldent å ha bilene mine mer enn 1. år, men har hatt denne i 2 1/2 år nå! Forbruket er helt ok. Kunne selvsagt vært bedre, men lyden av V6 er jo halve opplevelsen........ Rust må en selvsagt se etter på disse bilene. Plastikskjørtene kan skjule mye guffent. Selve festeanordningen til disse kan samle mye sand og fuktighet som til slutt ruster. Kommer raskt til syne i overkant av plastiken. Ellers er jo hjulbuene utsatt som på de fleste biler. Mine er helt fin på disse plassene så det går ann. Var nettopp borti en -97 mod og den var ikke fin!
Motormessig og det mekaniske ellers er bra. De som er blitt importert kan ha mye rasling i kamkjedet og kan få havari der. De som er solgt nye i Norge har fått utbedret en svakhet på garanti og skal ikke ha de problemene. Ellers forekommer det oljesvetting i bakkant av toppene. Fin en med lavt tak. Jeg har en ombygd varebil, og det er ikke fint.
Dette hadde vært morro!!
Motormessig og det mekaniske ellers er bra. De som er blitt importert kan ha mye rasling i kamkjedet og kan få havari der. De som er solgt nye i Norge har fått utbedret en svakhet på garanti og skal ikke ha de problemene. Ellers forekommer det oljesvetting i bakkant av toppene. Fin en med lavt tak. Jeg har en ombygd varebil, og det er ikke fint.
Dette hadde vært morro!!
#3
Posted 07 September 2007 - 21:46
Takk for et meget godt svar og god info.
Ja jeg er redd det finnes en del rust ute og går på disse.
Så en bil som var anonnsert som rustfri da rusthull i bakkant av kanaler var tatt.. Blir skeptisk av slikt.
Vet jo at man må nesten prøve selv, men hvordan synes du bunndraget er i bilen din?
Det haster ikke med og finne bil, så det blir nok ikke noen prøvekjøring før det dukker opp en med forlokkende pris.
Ja jeg er redd det finnes en del rust ute og går på disse.
Så en bil som var anonnsert som rustfri da rusthull i bakkant av kanaler var tatt.. Blir skeptisk av slikt.
Vet jo at man må nesten prøve selv, men hvordan synes du bunndraget er i bilen din?
Det haster ikke med og finne bil, så det blir nok ikke noen prøvekjøring før det dukker opp en med forlokkende pris.
CBR 600F 95.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#4
Posted 07 September 2007 - 21:58
Bunndraget er helt greit. Kan trekke henger opp til 1850 kg på disse. Stod nettopp i dilemaet om jeg ville bytte min mot denne. Stod faktisk over! Går ann å gjøre bra kjøp. Denne stod hos en forhandler, og ble kjøpt uklargjort for en billig penge. Satt igjen med et par kroner etter salget.
#5
Posted 07 September 2007 - 22:05
Har sett noen relativt pent priset eksemplarer hos forhandlere ja, så se seg blind på kun private annonser skal jeg ikke gjøre.
Har no nesten bestemt meg for at det blir en slik bil etterhvert.
Lei av alt for gamle biler som stadig må knotes med.
Har no nesten bestemt meg for at det blir en slik bil etterhvert.
Lei av alt for gamle biler som stadig må knotes med.
CBR 600F 95.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#6
Posted 15 September 2007 - 15:55
Jaja.
Da ser det ut til at jeg blir ny eier av denne 2.0 V6 vitaraen.
97 mod. med sentral lås og elruter.
Personbil.
Bilen har gått noe langt da (230 000), men føles tight og fin og har ingen ulyder ved kjøring på dårlig vei.
Den rasler en del i registeret ved kald motor, men tar tjangsen på at dette holder lenge .
Ellers er det lite, faktisk veldig lite med påbegynnende rust.
Noe her og der, men ikke så ille at falser står på vidt gap.
Prisen er vel sånn ca ok. Under 80 lapper ferdig regget.
Kommenter gjernet kjøpet med både positive og negative kommentarer.
Holder motor seg stabil, så synes jeg kjøpet var helt greit jeg.
Da ser det ut til at jeg blir ny eier av denne 2.0 V6 vitaraen.
97 mod. med sentral lås og elruter.
Personbil.
Bilen har gått noe langt da (230 000), men føles tight og fin og har ingen ulyder ved kjøring på dårlig vei.
Den rasler en del i registeret ved kald motor, men tar tjangsen på at dette holder lenge .
Ellers er det lite, faktisk veldig lite med påbegynnende rust.
Noe her og der, men ikke så ille at falser står på vidt gap.
Prisen er vel sånn ca ok. Under 80 lapper ferdig regget.
Kommenter gjernet kjøpet med både positive og negative kommentarer.
Holder motor seg stabil, så synes jeg kjøpet var helt greit jeg.
CBR 600F 95.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#7
Posted 15 September 2007 - 18:39
Gratulerer med flott bil
Supervitara har nå blitt Double Toy
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#8
Posted 15 September 2007 - 19:54
Gratulerer! Ser veldig bra ut. Raslingen når den er kald har jeg og litt av. Gir seg kjapt. Er ikke så vanlig sort, og det er jo bra!
#9
Posted 16 September 2007 - 19:16
Hmmm..
Nå har jeg kjørt en del mil med bilen, og er på den biten veldig fornøyd.
Men så hadde jeg bilen på bukk i kveld, og da ser man jo ting man forhåpentligvis IKKE burde se.
La merke til en veldig svak uling i girkassen under kjøring, og på bukken kunne jeg jo se at enne lekker olje.
Det ser ut som om den er åpnet en gang tidligere (overhaling kanskje) da den har paknings sement i tillegg til vanlig pakning der den kan deles i bak kant, og det samme der kassen deles på langs.
Det er på den langsgående biten det tyter ut litt olje på den ene siden.
Se også at servo lekker godt, pluss at det har etter mitt skjønn sluttet og svette (tegner mer til lekasje snart) i fremkant veiv.
Ser også at falser i underkant kanaler har smått åpnet seg hist og her, men ingen krise det i seg selv.
Har tenkt litt og vil komme med et bud på 15 lapper under det som har blitt avtalt grunnet dette..
Hva synes folket om mitt pris reduksjons forslag?
Og har dere noe og si om de feilen jeg fant (lekasje og ulyd)?
Ellers takker jeg så langt for et meget godt innspill fra før av her (JarleA).
Nå har jeg kjørt en del mil med bilen, og er på den biten veldig fornøyd.
Men så hadde jeg bilen på bukk i kveld, og da ser man jo ting man forhåpentligvis IKKE burde se.
La merke til en veldig svak uling i girkassen under kjøring, og på bukken kunne jeg jo se at enne lekker olje.
Det ser ut som om den er åpnet en gang tidligere (overhaling kanskje) da den har paknings sement i tillegg til vanlig pakning der den kan deles i bak kant, og det samme der kassen deles på langs.
Det er på den langsgående biten det tyter ut litt olje på den ene siden.
Se også at servo lekker godt, pluss at det har etter mitt skjønn sluttet og svette (tegner mer til lekasje snart) i fremkant veiv.
Ser også at falser i underkant kanaler har smått åpnet seg hist og her, men ingen krise det i seg selv.
Har tenkt litt og vil komme med et bud på 15 lapper under det som har blitt avtalt grunnet dette..
Hva synes folket om mitt pris reduksjons forslag?
Og har dere noe og si om de feilen jeg fant (lekasje og ulyd)?
Ellers takker jeg så langt for et meget godt innspill fra før av her (JarleA).
CBR 600F 95.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#10
Posted 17 September 2007 - 16:17
Da var bilen min den.
Tok min 96 mod 520i i innbytte for 83 lapper.
Ga 75 for vitaraen ferdig registrert.
Ble ett år nyere bil og 8 lapper på bok til uforutsette ting med bilen.
Synes dette ble en grei handel, og krysser fingre og bein på at motor og driv holder i minst ett år eller to.
Tok min 96 mod 520i i innbytte for 83 lapper.
Ga 75 for vitaraen ferdig registrert.
Ble ett år nyere bil og 8 lapper på bok til uforutsette ting med bilen.
Synes dette ble en grei handel, og krysser fingre og bein på at motor og driv holder i minst ett år eller to.
CBR 600F 95.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.