Gå til innhold



Foto

1990 Nissan Patrol 2.8 GR - Noe å satse på?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 partypulp

partypulp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 22:02

Går å sikler litt på en 1990 Nissan Patrol 2.8 GR, men er helt grønn på denne typen biler.

Bilen skal være så og si rustfri, og har gått 268 000km.

Den ble importert i 2000.

Er vel ikke turbo heller på denne bilen?

Ut ifra bildene ser den ganske fin ut..

Er det noe spesielt jeg burde henge meg opp i? noe jeg burde se godt etter?

#2 Tuftn

Tuftn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 22:07

jo tror ikke de ble levert uten turbo,men rett meg vis eg tar feil...
Men er ganske robuste biler,sjekke for rust på ramme,olje lekasjer...
Men toppen på motorn har en tendens til og sprikke på de motorene der,så eg ville hørt om det har vært topp job på den for da er du ganske safe.. ellers koster det for 30ooo++

#3 partypulp

partypulp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 22:49

Hm okey, da skal jeg høre litt med han jeg


Fra annonse:

selger min gromme patrol pga annen bil. denne er import i 2000. og den er meget bra for rust!! kun litt lakkrust. så dette er ikke noen rustkasse. som mange av disse bilene er. den er påkostet minst 35000kr det siste året! blant annet splitter nye 33/12.5/15 dekk. på 10" felg. og nytt trailmaster hevesett. med godkjenningspapir. og det er byttet register reim. byttet nav framma. dysespisser.nye vinterdekk. ny frontrute. nye sota sideruter bak.osv........ denne har mer utstyr enn di fleste. blant annet vebastor.AC.skinnint.takluke.egen bryter for sperre.høydejustering av frontlys. og som du ser på bildene. har den jo stigbrett og kufanger(godkjent!) og di kromma bøylene ved baklyktene. dette er svin dyrt! (sjekk pris) men selfølgelig, dette er en 17 år gammel bil. så den er langt fra strøken. men litt må man jo regne med. det er hvertfall en meget god bil! så det er vondt og selge den.....! det er lån på den. men dette vil bli slettet ved salg. ring for info

#4 lømo

lømo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 481 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 23:58

fabrikksny topp koster 8-10 tusen kr. og jobben er enkel. par tusinger til i pakninger og bolter så har du det du trenger.
Hvis du havererer toppen noen gang da......

Edited by lømo, 20 September 2007 - 23:59.

Kenneth 97785639

................................

#5 bulk

bulk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 24 September 2007 - 16:17

Har sjølv nissan patrol 2,8 GR 1992 modell

Det som eg har erfart og som eg har inntrykk av at kan skje på mange patrolar er blant anna toppen som du har fått advarslar om før.

Det har skjedd på min og, og det var pga at eg kyørde den heit. kan vel generelt sei at aluminiumtoppar tåler mindre varme enn støypejarn, har hatt samme problem med vw buss og alu topp.
eit minus med min patrol er at det ikkje er nokon varsellampe som byrjar å lyse når den blir for heit.

høyr etter ulyd i 5 gir. det er dette giret som blir mest brukt og har ein tendens til å bli utslitt.

Det er ein stor bil og derfor dyrare å reparere på enn ein liten stasjonsvogn.

Men det er ein kjempebil å køyre, særleg om vinteren er det ein kongebil som tek seg fram overalt og drar med tung henger uten problem.
Den blir fort varm og har kjempegodt varmaparat.
Er kanskje ikkje den mest komfortable på langkøyring.

lykke til