noen som vet?
#21
Posted 15 November 2007 - 13:31
Er det samme reglene som på bil?
#22
Posted 16 December 2007 - 17:22
Er det samme reglene som på bil?
Øvingskjøring tunge klasser (klasse D1, D1E, D, DE, C1, C1E, C og CE)
#23
Posted 16 December 2007 - 17:40
Begge mine biler har fothåndbrekke på venstre side. Er det krav til at den skal være i midten på øvelseskjøring kl B?
#24
Posted 16 December 2007 - 17:55
Begge mine biler har fothåndbrekke på venstre side. Er det krav til at den skal være i midten på øvelseskjøring kl B?
Nei, det er ikke lenger krav om at ledsager skal ha tillgang til håndbrekket. Det holder om du har ekstra speil og rød "L" bake.
Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve m.m.
#25
Posted 08 March 2008 - 17:08
Hva er best på elg jakt, Nissan Patrol eller rifle??
Helt klart en Patrol!!! Da kan du Kjøre offroad mens du ser etter elg, å når du ser den kan du bare kjøre den ihjel!
Advarsel til elgen: Patrol! Bilen såm skvetter deg avsted, før du rekker å se!
#26
Posted 25 March 2008 - 23:10
Regress betyr at man har muliheten til og søke om og få tilbakebetalt hele beløpet elle deler av beløpe.
eksepel:
Vis du er en part som har betalt en bot og i etterkant finner ut at du ikke er den riktige personen som har fott bota så kan du reise regress mot den personen og få tilbake hele/deler av det beløpe som du betalte
I forsikringssammenheng betyr regress at selskapet krever tilbakebetalt hele eller deler av et erstatningsoppgjør fra forsikringstaker dersom denne ikke har alle forhold i orden i henhold til forsikringsavtalen; f. eks. har overskredet kjørelengden, kjørt i påvirket tilstand, opptrådt grovt uaktsomt etc.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#27
Posted 29 March 2008 - 00:13
#28
Posted 29 March 2008 - 08:23
Ja det er kjekt... Men nå er det kommet nye regler for di tunge klassene, så når kortet skal fornyes så er det et kurs. Men heldigvis ikke noen prøver!
#29
Posted 30 March 2008 - 23:27
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#30
Posted 19 April 2008 - 10:39
Er du skyld i ulykke , forskudterer forsikringen for skaden og skadevolderen får trekk i lønna livet ut !
Er det verd det ?
Kjenner en gutt som kjørte på ei jente med moped ,uten skilt og forsikring , hennes skade ble vurdert med problemer livet ut . Han betaler 2000.- pr mnd. Tror det er i en periode over 25 år !
Så tenk dere om gutter !
Husk Øverigheta vinner nesten alltid !
#31
Posted 03 September 2008 - 23:16
#32
Posted 07 September 2008 - 22:58
Slipper å tenke på bilstørrelsen kontra førerkortetet...
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#33
Posted 18 September 2008 - 21:56
#34
Posted 19 September 2008 - 08:42
#35
Posted 22 September 2008 - 04:38
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html