Gå til innhold



Foto

ladelampe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 4wd-spesial

4wd-spesial

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 17:32

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor ladelampa mi lyser? Finner ingen feil med dynamokoblinger. Kjørelysa kobler heller ikke inn etter at lampa begynte å lyse............ sad.gif Motoren går heller ikke helt godt, virker som atomat-choke ikke virker. Noen som har noen fikse ideer til meg smile.gif

#2 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 11:22

QUOTE(4wd-spesial @ 11 Oct 2007, 18:32) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som kan fortelle meg hvorfor ladelampa mi lyser? Finner ingen feil med dynamokoblinger. Kjørelysa kobler heller ikke inn etter at lampa begynte å lyse............ sad.gif Motoren går heller ikke helt godt, virker som atomat-choke ikke virker. Noen som har noen fikse ideer til meg smile.gif



Skift børster..

#3 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 21 October 2007 - 02:05

At kjørelysa dine ikke virker er bare er fordi disse ikke kobles inn før du lader skikkelig.

Laderegulatoren er et svakt punkt på de bila der, og de har en uvane med å ta med seg diodebrua på dynamoen "i fallet".

Tror noe av svakheten kan være dårlig jording mellom de forskjellige karosseridelene. bytta tre vipper og to dynamoer på min på tre år, men ingen etter at jeg la opp et eget jorledningsnett der jeg fikk skikkelig jording mellom skjermer, frontplate, torpedovegg, motor og dynamo.

skaff deg et multimeter, og få tak i en som kan dynamoer/ bilelektrisk, så kan du måle ut om det er dynamoen eller laderegulatoren som er problemet.
--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.