Gå til innhold



Foto

VW offroad


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
29 replies to this topic

#21 tovp

tovp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 187 Innlegg:

Posted 26 January 2008 - 16:53

Hei.

Har fått litt lyst på en slik Transporter biggrin.gif
Jeg har ikke funnet en enda, men har noen spørsmål.

- Sperrer:

- Motor: Noen av disse har 1,6l diesel. Blir denne litt svak i forhold til bilens vekt? Og er denne motoren driftsikker, eller er det mye trøbbel med den?

- Høyde: Er det noen som vet om jeg får en slik inn gjenom garasjeporten min som har en høyde på 2,10m?


Edit: Fant svar på det med sperrene selv. Det viser seg at diesel utgaven bare ble levert med sperre bak.

Edited by tovp, 27 January 2008 - 10:18.


#22 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 14:25

Sjekk ut www.vwbus.no/foum der finner du det meste visst du lurer på noe om disse bilene.1.6 td er for svak vil jeg si,men det går å stappe i en 1.9 td,då blir det noe bedre.Liker du T3,må du like å skru...
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#23 Terje Tankbil

Terje Tankbil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 10:38

Det var vel denne som noen så på Rena i 2005. Tøff bil biggrin.gif

http://www.vwbus.no/...=...asc&start=0

Det finnes bedre terrengbiler, men man finner ikke mange som er så praktisk. Skikkelig allround-biler. Men, som noen nevner her, må man like å skru. Jeg har en Lada Niva, og en Doka Syncro. Niva`n dominerer i terrenget, men Doka`n er veldig praktisk.







#24 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 10:47

QUOTE(Terje Tankbil @ 19 Jul 2008, 10:38) <{POST_SNAPBACK}>
Det var vel denne som noen så på Rena i 2005. Tøff bil biggrin.gif




Sånn je ønsker meg som firmabiiil!!!!!! dribble.gif Har en veteran Volvo jeg nok kvitter meg med te fordel for en sånn en, hadde je finni noen som var greie.... blink.gif

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#25 Terje Tankbil

Terje Tankbil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 11:58

Følg med litt her: http://www.vwbus.no/...576afbd70afb66d
Eller her: http://www.vwbus.no/...576afbd70afb66d
Det dukker ofte opp litt av hvert på disse sidene.

#26 Avo

Avo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 01 August 2008 - 22:41

Morsom bil, og misstenkelig bra offroad.
Har en Synro selv - mye morro med dem.
Bare plukk av spoilern under fangeren før du kjører offroad...

Det geniale med disse er at det ikke er stive aksler. Det gjør at en orginal T3 Syncro faktisk har bedre bakkeklaring enn en orginal Defender !

Litt mye jobb for å få plass til store nok dekk til ordentlig offroad kjøring, men likevel mye morro.

#27 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 04 August 2008 - 22:40

1.6 D\TD er bankers
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#28 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 21:59

Var ute og testa Syncro'n litt i dag. Imponerende fremkomlighet! På grunn av lite akselvandring må man riktignok bruke sperrene endel, men det er jo det de er til for.
Svingradiusen overgår jo stor sett alt annet av biler man finner i løypene da smile.gif .
Når det gjelder dekk, så kjører jeg på vanlige sommerdekk (Goodyear Wrangler), og det gir jo ikke allverden av grep, men det tar seg da bra frem alikevel. Noe særlig større enn 205R16 (som er det høyeste som går på uten å bygge om svingarmer etc) bør man nok ikke satse på. Da blir utvekslingen for høy, og det kan vel også begynne å bli problemer med CV-joints og differ og slikt. 205R16 er forøvrig en dimmensjon som ligger i typegodkjenninga på bilen, så den er lovlig.

mvh
HC

#29 Rapidspeed

Rapidspeed

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 10 January 2009 - 16:47

etter hva du skriver har du ikke funnet svar på noe som helst.. har ingen ting å si hvilken motor du har i forhold til antall leverte sperrer... du kan få diesel med 0,1 eller 2 sperrer.. samme med bensin.. 1,6 litersdieselen er ikke noe dårligere enn andre motorer, man må bare ta hensyn til at den sitter bak og kun har kjølevæsken å kjøle seg på...

#30 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 Innlegg:

Posted 10 January 2009 - 23:45

Disse går i Grimstad...

Kul_VW.jpg Nemobil.jpg

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....