Motorservice lampe lyser
#1
Posted 23 October 2007 - 23:22
Går det an å skifte sensoren eller må det kobles på et diagnoseverktøy og nullstille?
Eller er det andre måter å fixe dette på?
Ser på dette som en "drittfeil" men vil ha det iorden.
-FH-
#2
Posted 23 October 2007 - 23:24
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#3
Posted 23 October 2007 - 23:31
Vurderer å kjøpe en scanner selv. Har sett på flere, men jungelen er stor...
Har sett på denne: http://www.scantool....;products_id=37
Er det noen som vet om en type som funker? Leste om en type på forumet en dag, men finner den ikke igjen.
Trenger kun scanning/feilsøking ikke tuning.
-FH-
#4
Posted 23 October 2007 - 23:34
Tror heller det er en reell feil som utgjør dette. Hvordan skal du nå kunne vite at det kommer en feil hvis den lyser hele tiden da?
For scanning program så se garasjen min.
#5
Posted 23 October 2007 - 23:35
Tror heller det er en reell feil som utgjør dette. Hvordan skal du nå kunne vite at det kommer en feil hvis den lyser hele tiden da?
That thought cross my mind 2...
-FH-
#6
Posted 23 October 2007 - 23:35
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#7
Posted 23 October 2007 - 23:36
#8
Posted 23 October 2007 - 23:42
Der var den 7..
Må vel bærre investere ja!
Thanks a lot...
Hvilken erfaringer har du med den?
-FH-
#9
Posted 23 October 2007 - 23:51
Men vi har også brukt den når vi skal sjekke ut mer tekniske ting, men da er det en annen som tar over laptopen...hehe
#10
Posted 24 October 2007 - 10:07
Er det denne jeg trenger?
ProScan Universal Scan Tool w/USB Interface
(Supports VPW, PWM, ISO and CAN protocols) til 159,99 dollar.
Eller kan jeg bruke en annet type? Må ha USB.
http://www.myscantool.com/order.html
-FH-
#11
Posted 24 October 2007 - 10:54
ProScan Universal Scan Tool w/USB Interface
(Supports VPW, PWM, ISO and CAN protocols) til 159,99 dollar.
Eller kan jeg bruke en annet type? Må ha USB.
http://www.myscantool.com/order.html
-FH-
Kjøpte denne jeg: ProScan Universal Scan Tool w/USB Interface
(Supports VPW, PWM, ISO and CAN protocols) til 159,99 dollar.
-FH-
#12
Posted 24 October 2007 - 13:04
#13
Posted 24 October 2007 - 13:50
Derfor er slik programvare fin til å slette alle koder med siden man ikke vet hvilke som er gamle. Deretter å se hvilke som kommer på nytt, da vet du at de er de reelle.
#14
Posted 24 October 2007 - 16:27
Ok - jeg HADDE DA en feil med dieseltrykk (for høyt) og for høye CO verdier. Hadde også noe lyspærer som ikke lå der de burde ha vært (til gods/jordingsfeil).
Dette kunne være grunnen til, at denne irriterende lampa til stadighet dukket opp....
Uansett - prøv å frakoble batteri i opptil 10 minutter for å nullstille (nesten alt)...
Prøv en måned å se om nye feil dukker opp igjen.
Tips: Skal du trekke noe med bilen? Fyll 98 oktan (eller Shell sin dyrere 99 oktan). Ja dette er dyrere - men du bruker i praksis noe mindre suppe under kjøring. Du får også bedre trekk kraft....
#15
Posted 24 October 2007 - 16:42
Skal bli arti å se hvilken feilkode som ligger inne ja. Håper bare det ikke er noe alvorlig.
Skal ikke trekke så mye med bilen, men kanskje greit å fylle 98 oktan læll?
-FH-
#16
Posted 24 October 2007 - 19:17
Selv har jeg tauet en del campingvogner med forskjellige biler. Jeg fylte mye 92/95 oktan på den bensin bilen jeg hadde (Saab 900).
Forskjellen mellom 95 oktan og 98 oktan opp samme bakke utgjorde i mitt tilfelle -
faktisk en differanse på: +/- 20 km/t
Ned i 50 km/t med 95 oktan - og tangerte 70 km/t med 98 oktan. Bilen ble også merkbart tørstere med 92/95 oktan.
Prøv selv over litt tid...
#17
Posted 24 October 2007 - 19:23
Selv har jeg tauet en del campingvogner med forskjellige biler. Jeg fylte mye 92/95 oktan på den bensin bilen jeg hadde (Saab 900).
Forskjellen mellom 95 oktan og 98 oktan opp samme bakke utgjorde i mitt tilfelle -
faktisk en differanse på: +/- 20 km/t
Ned i 50 km/t med 95 oktan - og tangerte 70 km/t med 98 oktan. Bilen ble også merkbart tørstere med 92/95 oktan.
Prøv selv over litt tid...
Ser den ja
Blir vel 98 ja.
-FH-
#18
Posted 24 October 2007 - 19:31
Jeg garanterer deg at den selgeren ikke snakker sant, selv om han kansje tror det selv.
Motoren har flere oxygensensorer og justerer blandingen selv etter signal fra disse.
Når selger har en historie om krav fra Canada osv. leder det meg til å tro at fysakken lyver.
MVH. Steinar, Bluesmobil
#19
Posted 24 October 2007 - 20:48
Jeg garanterer deg at den selgeren ikke snakker sant, selv om han kansje tror det selv.
Motoren har flere oxygensensorer og justerer blandingen selv etter signal fra disse.
Når selger har en historie om krav fra Canada osv. leder det meg til å tro at fysakken lyver.
MVH. Steinar, Bluesmobil
bensin er bensin..lav komp motorer klarer seg vel med 87oktan?
#20
Posted 24 October 2007 - 21:05
Jau da, dæm gjær da d . Men poenget e at æ vil bli kvitt lyset i servicelampa for å se om d evt. er noen annen feil som kan ligge bak.
Har nå muligheten t d når diagnoseverktøyet kommer. Kjekt å ha sånnt utstyr sjøl. E vel næstn d samma som æ bruke på arbei t mercury`n å mercruiser`an vil æ tru.
-FH-