Gå til innhold



Foto

skal godkjennes


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 carcrashdummie

carcrashdummie

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 30 October 2007 - 09:10

skal godkjenne bilen når den er hevet ferdig, har 3" bodylift nå. kjøpt hos BG nor. hvordan er det å godkjenne dette? er det å se langt bort i fra dette eller tar det bare lang tid? hva må til for å få dette i orden?
dette er en pajero kort type 1996 mod
Erik
Jesus er veien, e kjører offroad!
I jump for fun!

#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7425 Innlegg:

Posted 30 October 2007 - 11:20

Regner med at du fikk med samsvarserklæring på settet. Da trenger du i utgangspunket ikke mer, men de kan fortsatt nekte å godkjenne det. Samsvarserklæringa sier ikke mer enn at settet KAN brukes på Pajero, det sier ikke noe om hvordan veigrep og kjøreegenskaper blir etter montering.

Så du får bare bestille time og høre hva de sier, er du heldig koster det deg 650 for nytt vognkort, er du uheldig må du kjøre hjem og demontere settet og vise bilen på nytt uten... Men det positive er at det er i allefall gratis... wink.gif

Vil anbefale deg å gå i dialog med ditt lokale BT før du monterer... Vis frem hva du har av dokumentasjon og hør om det er noe de kan godkjenne.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 dalbek

dalbek

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 30 October 2007 - 20:52

Jeg kjøpte heve sett av bg nor for en liten stund siden og fikk til svar at samsvarerklering ikke er noe dem skreiv ut.Da måtte jeg ta kontakt med levrandøren i usa. Lettvint... mad.gif
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....

#4 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 31 October 2007 - 00:09

hvilket hevesett var det du kjøpte da?

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#5 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 October 2007 - 14:29

QUOTE(dalbek @ 30 Oct 2007, 20:52) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kjøpte heve sett av bg nor for en liten stund siden og fikk til svar at samsvarerklering ikke er noe dem skreiv ut.Da måtte jeg ta kontakt med levrandøren i usa. Lettvint... mad.gif

Hvis du ikke har noen samsvarserklæring, ingen TÛV så er det en utvei igjen. Kontakte bilimportøren og spørre om de kan godkjenne at du foretar hevingen.

Uten dette er du fu....d. Sånn er det bare

Regel numero uno når du skal endre noe på bilen. Gå til BT FØRST. Snakk med dem og hør hva som er mulig og hvilken dokumentasjon de må ha på det som er u-mulig.

BG nor har så vidt jeg vet heller ingen anledning tilå skrive ut en samsvarserklæring. De kan skrive en men den er ikke verdt mer enn om du skriver den selv. Det er som je ser det ingen grunn til å være sur på dem unntatt om de i forkant har lovet noe de ikke har fulgt opp. Og det skriver du ikke noe om her.

Siste mulighet er å kjøre med ikke godkjent heving og håpe at du ikke blir bøtelagt i kontroll og at du ikke kommer i en ulykke hvor du får regress grunnet ulovlig ombygging som reduserte kjøreegenskapene. Det er den dårligste og dummeste løsningen selv om det er mange som gjør det og som ikke fatter hvor ødeleggende konsekvens det kan få om det skjer noe.

#6 dalbek

dalbek

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 31 October 2007 - 17:45

Jeg fikk beskjed om at dem skrev ut en lapp med samsvars erklering når jeg bestillet det og en drøy mnd senere når det kom så hadde han i disken fått beskjed om ikke å skrive noen flere sånne av sjefen sin.
Det er bedre en ingenting, ellers kunne det virke som jeg jo bare har laget noe og satt på selv.
Flere som har fått godkjent pga den lappen der.
Settet kommer fra performance accessories i usa, er det som bg nor levere av body lift til biler.
Skal prøve å få snakket mer med dem og få orden på det.
Er jo litt irriterende...
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....

#7 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 31 October 2007 - 20:17



Alt er mulig. fikk mitt nye vognkort i posten idag

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje