Se denne linken. Fortvil ikke - endelig blir dem satt pris på.
http://www.regjering....html?id=482422

Verdien stiger på Dongen
Started by
Jo-king
, Nov 23 2007 15:08
2 replies to this topic
#1
Posted 23 November 2007 - 15:08
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#2
Posted 23 November 2007 - 15:21
Nå ja... Skeptisk !
Må jeg nedregistrere bilen til varebil først da ?
Er varebil kl2 mindre forurensende enn personbil ???????????
Dette er nok for å slippe å få så mange biler inn med en gang.
Personbiler 1,251 og 1700 kryr det jo av.
Hva er foresten forskjellen på referansevekt og totalvekt ? Og hvorfor styrer de unna personbil med referansevekt 1251 til 1700 kg. Ikke tilfeldige tall dette nei.
I korte trekk : De vil ha bort alle gamle pickuper fra før 1991. Og de er det jo ingen igjen av !
Alle er solgt til AFRIKA !
Hadde det vært kjøleskap som ble solgt dit så hadde det blitt regnet som søppel og ville vært forbudt.
Luringer.
"Vrakpanten for dieselkøyretøy vil såleis auke til 5.000 kroner for:
personbilar på mellom 2.501 og 3.500 kg tillate totalvekt produsert inntil 1990
varebilar klasse 2 på mellom 1.251 og 1.700 kg referansevekt produsert inntil 1991"
Må jeg nedregistrere bilen til varebil først da ?
Er varebil kl2 mindre forurensende enn personbil ???????????
Dette er nok for å slippe å få så mange biler inn med en gang.
Personbiler 1,251 og 1700 kryr det jo av.
Hva er foresten forskjellen på referansevekt og totalvekt ? Og hvorfor styrer de unna personbil med referansevekt 1251 til 1700 kg. Ikke tilfeldige tall dette nei.
I korte trekk : De vil ha bort alle gamle pickuper fra før 1991. Og de er det jo ingen igjen av !
Alle er solgt til AFRIKA !
Hadde det vært kjøleskap som ble solgt dit så hadde det blitt regnet som søppel og ville vært forbudt.
Luringer.
"Vrakpanten for dieselkøyretøy vil såleis auke til 5.000 kroner for:
personbilar på mellom 2.501 og 3.500 kg tillate totalvekt produsert inntil 1990
varebilar klasse 2 på mellom 1.251 og 1.700 kg referansevekt produsert inntil 1991"
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#3
Posted 23 November 2007 - 15:26
QUOTE(Newton @ 23 Nov 2007, 15:21) <{POST_SNAPBACK}>
Nå ja... Skeptisk !
Må jeg nedregistrere bilen til varebil først da ?
Er varebil kl2 mindre forurensende enn personbil ???????????
Dette er nok for å slippe å få så mange biler inn med en gang.
Personbiler 1,251 og 1700 kryr det jo av.
Hva er foresten forskjellen på referansevekt og totalvekt ? Og hvorfor styrer de unna personbil med referansevekt 1251 til 1700 kg. Ikke tilfeldige tall dette nei.
I korte trekk : De vil ha bort alle gamle pickuper fra før 1991. Og de er det jo ingen igjen av !
Alle er solgt til AFRIKA !
Hadde det vært kjøleskap som ble solgt dit så hadde det blitt regnet som søppel og ville vært forbudt.
Luringer.
"Vrakpanten for dieselkøyretøy vil såleis auke til 5.000 kroner for:
personbilar på mellom 2.501 og 3.500 kg tillate totalvekt produsert inntil 1990
varebilar klasse 2 på mellom 1.251 og 1.700 kg referansevekt produsert inntil 1991"
Må jeg nedregistrere bilen til varebil først da ?
Er varebil kl2 mindre forurensende enn personbil ???????????
Dette er nok for å slippe å få så mange biler inn med en gang.
Personbiler 1,251 og 1700 kryr det jo av.
Hva er foresten forskjellen på referansevekt og totalvekt ? Og hvorfor styrer de unna personbil med referansevekt 1251 til 1700 kg. Ikke tilfeldige tall dette nei.
I korte trekk : De vil ha bort alle gamle pickuper fra før 1991. Og de er det jo ingen igjen av !
Alle er solgt til AFRIKA !
Hadde det vært kjøleskap som ble solgt dit så hadde det blitt regnet som søppel og ville vært forbudt.
Luringer.
"Vrakpanten for dieselkøyretøy vil såleis auke til 5.000 kroner for:
personbilar på mellom 2.501 og 3.500 kg tillate totalvekt produsert inntil 1990
varebilar klasse 2 på mellom 1.251 og 1.700 kg referansevekt produsert inntil 1991"
Enig i dine betaraktninger
Referansevekt = egenvekt + 100 (BT visste det ikke).
Min Dong som ligger til slakt har ref vekt på 1660 kg varebil kl 2. Spørsmålet er om jeg leverer "nok" bil inn til å få den skrotet iht bestemmelsene. Mesteparten er jo sendt landet rundt eller gjenbrukt
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!