Gå til innhold



Foto

4x4 subaru legacy


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 25 November 2007 - 18:17

Måtte slepe opp kona her ene dagen for subaruen sto i bakken og ikke kom opp.Kom med caravellen og mobba henne litt før jeg spant avgårde og rygga til for å slepe opp.Slepte opp to biler den dagen med syncroen biggrin.gif .Det har seg sånn med subaruen at bakhjulene kun griper tak av og til.Står og spinner og herjer ei lita stund,plutselig faller turtallet ned,får fremdrift en meter eller så,så står jeg og spinner igjen.Er en 89 legacy med automat.Har ikke peiling på hvordan 4x4 sysytemet fungerer på disse bilene.Om det er viskose(som caravellen) eller et annet system.Jæ...g å ha en bil med 4x4 som ikke virker devil.gif
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#2 Vidar3.0

Vidar3.0

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 09 February 2009 - 01:35

Gammel tråd men jeg svarer likevel...
Subaru sin automat kasse har en masse elektronikk. Når du står i "D" vil kraftfordelingen være ugjevnt fordelt med nesten all kraft til forhjulene. Ved å velge et annet gir og vil du få 50/50 fordeling av kreftene. En annen ting du kan prøve i liknende situasjon (om bilen er utstyrt med ABS) er å holde lett trykk på bremsepedalen samtidig som du gir gass. Du vil da få samme virkning som en traction control.

#3 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 09 February 2009 - 19:48

Hehe,ga opp hele greia.Kjørte meg fast,skulle slepe opp bilen,det endte opp med at jeg dro av hele hengerfestet...Stålormen hadde gjort sitt.Var visstnok noe i girkassen eller transferkassen som var gåent.
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!