Eu kontroll tatt
#21
Posted 28 November 2007 - 09:21
Spurte på Mitsubishi om det var mulig å bare bytte foringa, men fikk til svar at dem ikke hadde løse deler til hjelpesnekka, så eneste utvei var å bytte hele snekka.
Hørte litt rundt på andre steder som mekonomen og bilxtra, men ingen av dem kunne skaffe uorginale deler eller hele snekka.
Så jeg måtte kjøpe en hel orginal hjelpesnekke.
Men den var jo bare morro og bytte da, så for meg en helvetes svær jobb, men det var det jo ikke
#22
Posted 28 November 2007 - 17:10
Foringer på bladfjær er kurrant jobb da
Christian Halsa
480 22161
#23
Posted 28 November 2007 - 20:16
Spurte på Mitsubishi om det var mulig å bare bytte foringa, men fikk til svar at dem ikke hadde løse deler til hjelpesnekka, så eneste utvei var å bytte hele snekka.
Hørte litt rundt på andre steder som mekonomen og bilxtra, men ingen av dem kunne skaffe uorginale deler eller hele snekka.
Så jeg måtte kjøpe en hel orginal hjelpesnekke.
Men den var jo bare morro og bytte da, så for meg en helvetes svær jobb, men det var det jo ikke
Det var som bare.
Har vært innom en plass i dag, de kunne bare skaffe bremseklosser.
Men fikk beskjed om å sjekke tverrbjelken over girkassa nøye. Betale 2800kr for noe som kan sandblåses og lakkes opp igjen, mente de var bare tull
Skal sette igang fredagskveld.
Suzuki'n min er tilsalgs......
#24
Posted 28 November 2007 - 23:04
#25
Posted 29 November 2007 - 11:54
Ring dem og be dem spesifiser! Og veit dem ikke så får dem sjekke igjen gratis. Regner med ad dem gjør dette for å snike til seg skrujobben....
#26
Posted 01 December 2007 - 19:46
Suzuki'n min er tilsalgs......
#27
Posted 03 December 2007 - 17:44
He he jeg jobber på motor forum.. Er ikke så dyrt da å du får garanti på delene du kjøper også..
Hvor mye har du fått fiksa og hvor mye har du igjen??
Bare så et lite avsnitt om fremre foringer i bladfjær her. har du fått den løs??
#28
Posted 03 December 2007 - 20:06
Hvor mye har du fått fiksa og hvor mye har du igjen??
Bare så et lite avsnitt om fremre foringer i bladfjær her. har du fått den løs??
Den er ikke bestilt ennå. Skal se hva jeg får gjort med tid og stunder. Funnet ut at calipere er klare for utskiftning også, MYE rust på stempler.
Men har demontert bremseklossene. Med de nye klossene fulgte det med et klips som ikke satt på bilen ved demontering.
Hvor skal dette sitte på klossene, og er det nødvendig. Skulle jo ikke tro det da det ikke satt der før
Suzuki'n min er tilsalgs......
#29
Posted 03 December 2007 - 20:27
Men har demontert bremseklossene. Med de nye klossene fulgte det med et klips som ikke satt på bilen ved demontering.
Hvor skal dette sitte på klossene, og er det nødvendig. Skulle jo ikke tro det da det ikke satt der før
Men vet at det finnes forskjellige versjoner og modeller av sånne greier som kan monteres på sammen med klossen for å skape hyling eller skrapelyd før klossen slites helt ned. ..det kan ikke være noe sånt da?
#30
Posted 03 December 2007 - 20:51
Suzuki'n min er tilsalgs......
#31
Posted 03 December 2007 - 21:32
Bare kast dem. De er ikke til noen ting. Du burde skjekke fremre foringer på bladfjærer, det går ikke ann og få dem løse. Du må antageligvis kjøpe hele bladfjæra. Og det er DYRT!
#32
Posted 04 December 2007 - 21:42
Ingenting er umulig, noen ting tar bare litt lenger tid. De mente da at de skulle få det til på motorforum, så da skal vel en skarve amatør som meg klare det også..
Har byttet calipere i dag, det ble jævlig fint mot det gamle rustne som sitter rundt der.
I morra blir det lufting av bremser og justering av hjullager.
Så må jeg nok ta en telefon til motorforum for foringer og diverse andre deler. Det blir dyrt, så hvis noen har prosenter der (Hamar) så ta kontakt
Suzuki'n min er tilsalgs......
#33
Posted 05 December 2007 - 21:34
Hvor mye har du fått fiksa og hvor mye har du igjen??
Bare så et lite avsnitt om fremre foringer i bladfjær her. har du fått den løs??
Har garanti på alle delene jeg kjøper jeg!
Hva er 2-er kriterie for en foring på en bladfjær da det er gjennomgående bolt og i prinnsipp ingen fare???
#34
Posted 05 December 2007 - 21:47
Hva er 2-er kriterie for en foring på en bladfjær da det er gjennomgående bolt og i prinnsipp ingen fare???
Mulig dem var urimelige mot meg(BT), men jeg fikk 2 på slakk i de bakre foringene på fjærblad. Han sa dem ikke aksepterte omtrent noenting
Jeg skifta foringer, men likevel var det litt slakk. Jeg tok det ifra hverandre, surra på gaffateip, smørte det godt inn med fett, og satte det sammen. Da var han fornøyd gitt Nesten så han lurte på åssen jeg hadde fått det så tight
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#35
Posted 06 December 2007 - 22:22
Da var bremsene i orden igjen, bare litt lang vandring på pedalen. Må nok lufte de engang til
Sjekka tverrbjelken, det var rusta et aldri så lite hull på den....
Hjelpesnekka, hvor sitter den (ja da vet det er et dumt spørsmål) høyre eller venstre side sett fra førersetet? For etter min mening så er det styresnekka som sitter på venstre side, er det helt feil?
Suzuki'n min er tilsalgs......
#36
Posted 06 December 2007 - 22:28
Da var bremsene i orden igjen, bare litt lang vandring på pedalen. Må nok lufte de engang til
Sjekka tverrbjelken, det var rusta et aldri så lite hull på den....
Hjelpesnekka, hvor sitter den (ja da vet det er et dumt spørsmål) høyre eller venstre side sett fra førersetet? For etter min mening så er det styresnekka som sitter på venstre side, er det helt feil?
Godt at det går framover med kjærra di
Rust kan sveises
Hjelpesnekka er på høyre side. Følg styrestagget, så unngår du ikke å møte på den
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#37
Posted 06 December 2007 - 22:30
#38
Posted 06 December 2007 - 22:37
Lurer på hvor mye de skal ha for styresnekka da...
Hvor mange her inne er det som har en brukbar hjelpesnekke som de skal selge?
Har en som sikkert kan sveise litt for meg. Har ikke gass og ikke trening med sveiseapp selv
Suzuki'n min er tilsalgs......
#39
Posted 06 December 2007 - 22:54
Lurer på hvor mye de skal ha for styresnekka da...
Hvor mange her inne er det som har en brukbar hjelpesnekke som de skal selge?
Har en som sikkert kan sveise litt for meg. Har ikke gass og ikke trening med sveiseapp selv
Dem kan ta seg betalt gitt Det skal dem ha. Ny styresnekke koster fort 15 lapper, tenker jeg.
Hva er galt med hjelpesnekka di egentlig ?
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#40
Posted 06 December 2007 - 23:01
Suzuki'n min er tilsalgs......