Gå til innhold



Foto

Eu kontroll tatt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#21 MM4x4

MM4x4

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 263 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 09:21

Jeg fikk også slitasje i hjelpesnekka på min L200 99mod på EU kontrollen.
Spurte på Mitsubishi om det var mulig å bare bytte foringa, men fikk til svar at dem ikke hadde løse deler til hjelpesnekka, så eneste utvei var å bytte hele snekka.
Hørte litt rundt på andre steder som mekonomen og bilxtra, men ingen av dem kunne skaffe uorginale deler eller hele snekka.
Så jeg måtte kjøpe en hel orginal hjelpesnekke.
Men den var jo bare morro og bytte da, så for meg en helvetes svær jobb, men det var det jo ikke biggrin.gif
Mitsubishi L200 99mod.

#22 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 17:10

hjelesnekka er vel 3 skruer el no

Foringer på bladfjær er kurrant jobb da
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#23 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 20:16

QUOTE(MM4x4 @ 28 Nov 2007, 09:21) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg fikk også slitasje i hjelpesnekka på min L200 99mod på EU kontrollen.
Spurte på Mitsubishi om det var mulig å bare bytte foringa, men fikk til svar at dem ikke hadde løse deler til hjelpesnekka, så eneste utvei var å bytte hele snekka.
Hørte litt rundt på andre steder som mekonomen og bilxtra, men ingen av dem kunne skaffe uorginale deler eller hele snekka.
Så jeg måtte kjøpe en hel orginal hjelpesnekke.
Men den var jo bare morro og bytte da, så for meg en helvetes svær jobb, men det var det jo ikke biggrin.gif



Det var som bare.
Har vært innom en plass i dag, de kunne bare skaffe bremseklosser.
Men fikk beskjed om å sjekke tverrbjelken over girkassa nøye. Betale 2800kr for noe som kan sandblåses og lakkes opp igjen, mente de var bare tull wink.gif
Skal sette igang fredagskveld.

Suzuki'n min er tilsalgs......


#24 JROad4x4

JROad4x4

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 283 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 23:04

altså, når det gjelder rust... så kjenner jeg mange som er utrolig gode å sveise. og det de sier er at så lenge man kan slipe frem rent stål - at ikke HELE bjelken er rust - så kan det sveises sammen... det er jo bare snakk om å smelte og sammenføye stål egentlig... wink.gif vi lever i et bruk og kast samfunn, dessverre... lykke til!

#25 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 11:54

QUOTE(L200 man @ 27 Nov 2007, 22:50) <{POST_SNAPBACK}>
Kommer frem en del fra tilbudet som jeg fikk. Foringer foran og bak på begge bladfjærer, alle foringer på stab.stag foran. Men står ikke på hvilken side det er slakk i hjullager, bare at de er foran... blink.gif


Ring dem og be dem spesifiser! Og veit dem ikke så får dem sjekke igjen gratis. Regner med ad dem gjør dette for å snike til seg skrujobben....

#26 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 19:46

Står at hjullager skal strammes, men hvordan gjør man det? huh.gif Noen som har bilder?

Suzuki'n min er tilsalgs......


#27 fbk4x4

fbk4x4

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 17:44

QUOTE(JROad4x4 @ 27 Nov 2007, 21:21) <{POST_SNAPBACK}>
Du må jo ikke finne på å få arbeidet gjort hos Motorforum...!!! Du finner vel knapt dyrere verksted...


He he jeg jobber på motor forum.. Er ikke så dyrt da å du får garanti på delene du kjøper også..
dribble.gif

Hvor mye har du fått fiksa og hvor mye har du igjen??
Bare så et lite avsnitt om fremre foringer i bladfjær her. har du fått den løs??
Inn med 4lav å bånn gass!!!!

#28 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 20:06

QUOTE(fbk4x4 @ 3 Dec 2007, 17:44) <{POST_SNAPBACK}>
He he jeg jobber på motor forum.. Er ikke så dyrt da å du får garanti på delene du kjøper også..
dribble.gif

Hvor mye har du fått fiksa og hvor mye har du igjen??
Bare så et lite avsnitt om fremre foringer i bladfjær her. har du fått den løs??


Den er ikke bestilt ennå. Skal se hva jeg får gjort med tid og stunder. Funnet ut at calipere er klare for utskiftning også, MYE rust på stempler.

Men har demontert bremseklossene. Med de nye klossene fulgte det med et klips som ikke satt på bilen ved demontering.

Eu_kontroll_007.JPG

Hvor skal dette sitte på klossene, og er det nødvendig. Skulle jo ikke tro det da det ikke satt der før blink.gif

Suzuki'n min er tilsalgs......


#29 Rabalder

Rabalder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 214 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 20:27

QUOTE(L200 man @ 3 Dec 2007, 20:06) <{POST_SNAPBACK}>
Den er ikke bestilt ennå. Skal se hva jeg får gjort med tid og stunder. Funnet ut at calipere er klare for utskiftning også, MYE rust på stempler.

Men har demontert bremseklossene. Med de nye klossene fulgte det med et klips som ikke satt på bilen ved demontering.

Eu_kontroll_007.JPG

Hvor skal dette sitte på klossene, og er det nødvendig. Skulle jo ikke tro det da det ikke satt der før blink.gif
Har ikke sett dem før heller.
Men vet at det finnes forskjellige versjoner og modeller av sånne greier som kan monteres på sammen med klossen for å skape hyling eller skrapelyd før klossen slites helt ned. ..det kan ikke være noe sånt da?
"Kufanger? Okai!? Skaffer meg en når jakta begynner."

#30 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 20:51

Det er mulig, fulgte med 2 stk til 4 klosser. Er det hylere blir de kasta whistle.gif

Suzuki'n min er tilsalgs......


#31 fbk4x4

fbk4x4

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 21:32

QUOTE(L200 man @ 3 Dec 2007, 20:51) <{POST_SNAPBACK}>
Det er mulig, fulgte med 2 stk til 4 klosser. Er det hylere blir de kasta whistle.gif

Bare kast dem. De er ikke til noen ting. Du burde skjekke fremre foringer på bladfjærer, det går ikke ann og få dem løse. Du må antageligvis kjøpe hele bladfjæra. Og det er DYRT! devil.gif
Inn med 4lav å bånn gass!!!!

#32 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 21:42

QUOTE(fbk4x4 @ 3 Dec 2007, 21:32) <{POST_SNAPBACK}>
Bare kast dem. De er ikke til noen ting. Du burde skjekke fremre foringer på bladfjærer, det går ikke ann og få dem løse. Du må antageligvis kjøpe hele bladfjæra. Og det er DYRT! devil.gif


Ingenting er umulig, noen ting tar bare litt lenger tid. De mente da at de skulle få det til på motorforum, så da skal vel en skarve amatør som meg klare det også.. tongue.gif

Har byttet calipere i dag, det ble jævlig fint mot det gamle rustne som sitter rundt der.

I morra blir det lufting av bremser og justering av hjullager.

Så må jeg nok ta en telefon til motorforum for foringer og diverse andre deler. Det blir dyrt, så hvis noen har prosenter der (Hamar) så ta kontakt whistle.gif

Suzuki'n min er tilsalgs......


#33 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 05 December 2007 - 21:34

QUOTE(fbk4x4 @ 3 Dec 2007, 17:44) <{POST_SNAPBACK}>
He he jeg jobber på motor forum.. Er ikke så dyrt da å du får garanti på delene du kjøper også..
dribble.gif

Hvor mye har du fått fiksa og hvor mye har du igjen??
Bare så et lite avsnitt om fremre foringer i bladfjær her. har du fått den løs??


Har garanti på alle delene jeg kjøper jeg!

Hva er 2-er kriterie for en foring på en bladfjær da det er gjennomgående bolt og i prinnsipp ingen fare???

#34 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 05 December 2007 - 21:47

QUOTE(Garret @ 5 Dec 2007, 21:34) <{POST_SNAPBACK}>
Har garanti på alle delene jeg kjøper jeg!

Hva er 2-er kriterie for en foring på en bladfjær da det er gjennomgående bolt og i prinnsipp ingen fare???



Mulig dem var urimelige mot meg(BT), men jeg fikk 2 på slakk i de bakre foringene på fjærblad. Han sa dem ikke aksepterte omtrent noenting blink.gif

Jeg skifta foringer, men likevel var det litt slakk. Jeg tok det ifra hverandre, surra på gaffateip, smørte det godt inn med fett, og satte det sammen. Da var han fornøyd gitt biggrin.gif Nesten så han lurte på åssen jeg hadde fått det så tight rofl.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#35 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 06 December 2007 - 22:22

Hehe...

Da var bremsene i orden igjen, bare litt lang vandring på pedalen. blink.gif Må nok lufte de engang til whistle.gif

Sjekka tverrbjelken, det var rusta et aldri så lite hull på den.... whistle.gif
Hjelpesnekka, hvor sitter den (ja da vet det er et dumt spørsmål) høyre eller venstre side sett fra førersetet? For etter min mening så er det styresnekka som sitter på venstre side, er det helt feil?

Suzuki'n min er tilsalgs......


#36 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 06 December 2007 - 22:28

QUOTE(L200 man @ 6 Dec 2007, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe...

Da var bremsene i orden igjen, bare litt lang vandring på pedalen. blink.gif Må nok lufte de engang til whistle.gif

Sjekka tverrbjelken, det var rusta et aldri så lite hull på den.... whistle.gif
Hjelpesnekka, hvor sitter den (ja da vet det er et dumt spørsmål) høyre eller venstre side sett fra førersetet? For etter min mening så er det styresnekka som sitter på venstre side, er det helt feil?


Godt at det går framover med kjærra di biggrin.gif

Rust kan sveises cool.gif
Hjelpesnekka er på høyre side. Følg styrestagget, så unngår du ikke å møte på den wink.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#37 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 December 2007 - 22:30

Hjelpesnekka sitter på høyre side... ta en titt i hjulhuset så ser du den :-)

#38 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 06 December 2007 - 22:37

Skal den lille saken koste skjorta?
Lurer på hvor mye de skal ha for styresnekka da...
Hvor mange her inne er det som har en brukbar hjelpesnekke som de skal selge? dribble.gif
Har en som sikkert kan sveise litt for meg. Har ikke gass og ikke trening med sveiseapp selv biggrin.gif

Suzuki'n min er tilsalgs......


#39 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 06 December 2007 - 22:54

QUOTE(L200 man @ 6 Dec 2007, 22:37) <{POST_SNAPBACK}>
Skal den lille saken koste skjorta?
Lurer på hvor mye de skal ha for styresnekka da...
Hvor mange her inne er det som har en brukbar hjelpesnekke som de skal selge? dribble.gif
Har en som sikkert kan sveise litt for meg. Har ikke gass og ikke trening med sveiseapp selv biggrin.gif



Dem kan ta seg betalt gitt devil.gif Det skal dem ha. Ny styresnekke koster fort 15 lapper, tenker jeg.

Hva er galt med hjelpesnekka di egentlig ?
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#40 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 06 December 2007 - 23:01

Sikkert litt slark i den. Bare foringer, men dette finnes ikke å få kjøpt...

Suzuki'n min er tilsalgs......