Gå til innhold



Foto
* * * * * 6 votes

ChevyHoe's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
141 replies to this topic

#141 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 18 June 2013 - 21:32

The end..

 

Tiden er inne for at Tahoen og jeg skiller lag. Trist, men kan ikke eie den evig.

Etter 10 års eierskap har den blitt en del av meg, og det er ikke lett å legge den ut for salg.

Bilen har vel knapt sett bedre ut heller, og det gjør det ekstra kjedelig.

 

 

Dette er ikke nevnt i garasjen:

 

Fikk bilen hellakkert i fjor høst, og samtidig bytta jeg alle dørhåndtak og dørlåser, fødepumpe, vannpumpe, frontrute og crossover på eksosen.

Tidligere ble det montert ny injeksjonspumpe, og da ble dyser og dyserør også bytta (Bosch-spisser).

I forbindelse med EU-kontrollen ble det bytta ytre styreledd, øvre bærekuler og bremseslanger foran.

Sistnevnte pga skade fordi godkjenningshjula mine hadde annet innpress, og subba inni slangen på vei til kontrollen.

 

 

 

 

De som har fulgt med i garasjen tidligere vet om det meste som er gjort med bilen, men her kommer allikevel en oppdatering:

 

 

Sjelden bil i Norge.

Det går nesten ingen Z71 Tahoer her i landet, og svært få biler med bakluke i stedet for bakdører.

 

Ser fordømt bra ut til å være 17 år gammel, og man kan ikke merke at km stand er 250.000.

Det kan ha noe med at jeg har kosta på bilen enorme summer for å holde den fin..

 

Bilen er registrert som 5-seters personbil under 3500kg, og kan kjøres på B-lappen.

 

 

Det er bytta olje + filter og smurt opp forstilling + kryss hver 10.000km.

Full service på framdiff, bakdiff (med brytepinne), fordelingskasse og automatkasse (med filterbytte) hver 50.000km.

Motoren ble bytta på 203.000km, og byttemotoren er en nybygget 6,5TD dekomprimert til 19:1. Turbotrykk er derfor 12psi max peak.

 

Bilen er hevet 2,5" med hevesett fra Rough Country. Dessverre ikke mulig å få i vognkortet, og derfor kun moderat heving.

Hjul som følger med er BF Mud 305/70-16 sommer og Marshal Powergrip KC11 285/75-16 vinter (begge ca 33").

Det er på 8x16" felger foran og 10x16" felger bak. Vinterfelgene er sandblåst og pulverlakket.

EU-godkjenningshjul følger med.

 

Det er montert kraftigere bakaksel fra 2500 pickup (14-bolt semifloat).

4" rustfritt eksosanlegg fra SS Diesel. Følger med rør man kan sette inn i stedet for eksospotta. Lyden er helt rå!

Konfilter også fra SSD.

 

 

Alle lamper på bilen er bytta, med euro clear diamond cut frontlamper.

Originalt lysoppsett - her har du 13 parklys i front (med egen bryter for EU-kontrollen)

Xenon er ettermontert i nær og fjernlys.

LED baklamper - skikkelige, og ikke noe billig drit

Lund caps og bakspoiler

Digital trykkmåler for dieseltrykk fra fødepumpa er montert i takkonsollen
Analog trykkmåler er også montert i motorrommet
3 målere montert i A-stolpen: Turbotrykk, eksostemp og girkassetemp
B&M Shift Enhancer er montert på girkassa. Man kan velge mellom originale, faste eller harde girskift.
Skal spare girkassa ved trekking av tung last, og gir mer kraft gjennom kassa ved pådrag.

Understellsbehandlet med Tectyl 2 ganger siden 2004

 

 

Kufangeren står i vognkortet.

Røde Koni justerbare støtdempere.

Nye batterier for 1-2 år siden, røde Optima med doble poler.

 

God stereo kan medfølge (skikkelig frontsett, 6x9" bakhøyttalere, Alpine USB-spiller, 2 forsterkere og 12" subwoofer.

 

Mot et tillegg på 4000kr kan det følge med et Train Horn (er montert slik bilen står i dag).

Dette blåser fletta av de fleste fotgjengere, syklister og bilister som måtte irritere i morgenrushet, men pass opp for onkel B)

 

 

 

Bilen har komplett servicehistorikk tilbake til 2004.

Bakfjærene ble bytta ved ca 200.000, da en hadde brukket.

Tankarmatur bytta ved ca 200.000 (de originale er dømt til å ruste i stykker)

Ny dieselpumpe, nye Bosch-dyser og dyserør v/223.000

Ny dieseltank v/223.000

Bremseskiver, calippere og klosser foran bytta v/242.000

Vannpumpe og kjølevæske bytta v/249.350

Fødepumpe bytta v/249.350

Crossover eksos bytta v/249.350

Dørhåndtak og alle låser bytta v/249.350

Hellakkert v/249/350

Egen perm med bruksanvisninger, dokumentasjon osv følger med bilen.

 

 

Bilen legges ut på Finn til 135.000kr

Kontakt meg på tlf 951 70 175 (Hvis du har penger. Prosjekter og biler har jeg nok av)

 

 

 

Her er link til annonsen på Finn.no:

http://www.finn.no/f...nnkode=42359950

 

 

 

Her er sannsynligvis de siste bildene jeg tar av denne bilen:

 

 

IMG_4960 (Large).JPG IMG_4961 (Large).JPG

IMG_4962 (Large).JPG IMG_4963 (Large).JPG

IMG_4964 (Large).JPG IMG_4965 (Large).JPG

IMG_4928 (Large).JPG IMG_4929 (Large).JPG

IMG_4903 (Large).JPG IMG_4906 (Large).JPG

IMG_4907 (Large).JPG IMG_4908 (Large).JPG

IMG_4909 (Large).JPG IMG_4910 (Large).JPG

IMG_4912 (Large).JPG IMG_4916 (Large).JPG

IMG_4917 (Large).JPG IMG_4918 (Large).JPG

IMG_4919 (Large).JPG IMG_4898 (Large).JPG

IMG_4899 (Large).JPG IMG_4900 (Large).JPG

IMG_4901 (Large).JPG IMG_4891 (Large).JPG

IMG_4892 (Large).JPG IMG_4894.JPG

IMG_4896.JPG

 

Gammelt bilde av bilen, men her vises vinterfelgene (med andre dekk)

Tahoe 139.jpg

 

 

 

 

Så hva kjører jeg nå da?

Tahoe, så klart.. Finnes det andre biler som duger?

IMG_4877 (Large).JPG


Edited by ChevyHoe, 19 June 2013 - 01:00.

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#142 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 19 June 2013 - 00:17

g


Edited by ChevyHoe, 19 June 2013 - 00:54.

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum