Gå til innhold



Foto

Min Geländewagen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
116 replies to this topic

#21 joran

joran

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 09:19

wink.gif
QUOTE(Rossi @ 9 Dec 2007, 23:23) <{POST_SNAPBACK}>
Flott dribble.gif Tror ikke jeg har tålmodighet til å få baksiden av felgene så bra nei whistle.gif
Ser ut som om mine felger er litt bedre i utgangspunktet, gjett om jeg er glad for det biggrin.gif
Blir ett par strök farge imorgen og.............svart cool.gif
Har akkurat värt en tur i garasjen og plukket ut transferkassen fra bilen, ser ut som om den er gåen ja, ska dele den imorgen i håp om å finne en bagatellfeil smile.gif


Svart er flott!!!! wink.gif
Mvh
Jøran

#22 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 10:22

QUOTE(joran @ 10 Dec 2007, 09:19) <{POST_SNAPBACK}>
wink.gif

Svart er flott!!!! wink.gif

-Once U go black U never go back......hehe...........eller det kanskje ikke hadde noe med biler og gjöre forresten huh.gif
Tror det blir bra ja....... Fikk litt prestasjonsangst når jeg så bildene til Nordheim, jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å lakke baksiden av felgene i det hele tatt whistle.gif




Er det noen luringer som vet hvordan jeg får delt opp förste innlegget, vil ikke ha bildene överst på alle sidene i tråden......... dry.gif

#23 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 10 December 2007 - 21:20

Fant ut av feilen på transferkassen idag smile.gif

DSC00298mini.JPG

Knekt skiftegaffel........ikke SÅ ille men ska ringe stjerneservice imorgen og få pris på nye pakninger og skiftegaffel så får jeg vel se hva som er mest gunstig og gjöre....... rolleyes2.gif
Noen som har erfaring av dette fra för?? Er kassen "oppbrukt" når dette skjer??

Har tatt hjem alle delene til kassa for et aldrig så lite dieselbad i tilfelle jeg bestemmer meg for og kjöpe nye deler og reparere den kassen jeg har

DSC00295mini.JPG

Ikke så veldig komplisert sak egentlig denne transferkassen, iallefall ikke og demontere wink.gif

Edited by Rossi, 15 January 2008 - 16:12.


#24 mb240gd

mb240gd

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 11 December 2007 - 21:56

hei!

Vi har delene på lager til transfeerkassa di.
All innmat,hus etc...... nytt i hyllene til tyske priser.
Har også fabrikknye transfeerkasser på lager + brukte.

mvh
Øystein
www.vtp.no

#25 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 12 December 2007 - 11:57

QUOTE(Rossi @ 4 Dec 2007, 15:51) <{POST_SNAPBACK}>
Takk takk smile.gif
Gåen transferkasse betyr att jeg kan rotere den korte akslingen mellom girkasse og transferkasse når bilen står på bakken whistle.gif Tror det er ett klart tegn på att den er "noe" defekt??
Har og lagt merke til att det er enklere å skifte når Wogna ruller så det er noe jeg normalt sett gjör ja smile.gif
Har bestillt nye lager til foraksling p g a att det viste sig väre gale lager jeg har på nå, G-vogn fra ca 85 og fremover har tydeligvis 2mm bredere hjullager en di eldre, dette p g a alufelgene dry.gif

Automatkassa vil ikke gire til 4:e, Kennet på Bergs Automat et eller annet trodde definitivt att det löse filteret kunne väre årsaken, jeg håper kassen har berget seg og ikke blitt full av dritt siden den er kjört en bit uten filter!!
Håper på LITT kjöring i det minste , finnes ikke kulere bil å cruise rundt i byen med cool.gif



Kanks som holder til ved Maritime skole er en guru på automat kasser + du sparer penger på frakt!

#26 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 12 December 2007 - 20:12

Ser ut som det blir större hjul en planlagt, 35" MTR dekk er bestilt.......... biggrin.gif Blir spennende og se hvordan det tar seg ut dribble.gif

Nesten helt ferdig med felgene nå, tror det blir helt ok resultat men det vil vel vise seg når dem kommer på bilen.........

DSC00301mini.JPG

Edited by Rossi, 15 January 2008 - 16:14.


#27 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 12 December 2007 - 22:09

QUOTE(Rossi @ 12 Dec 2007, 20:12) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut som det blir större hjul en planlagt, 35" MTR dekk er bestilt.......... biggrin.gif Blir spennende og se hvordan det tar seg ut dribble.gif

Nesten helt ferdig med felgene nå, tror det blir helt ok resultat men det vil vel vise seg når dem kommer på bilen.........



Ser bra ut!
Bra du gikk for 35" og ikke 33" biggrin.gif

#28 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 00:04

QUOTE(Lundblad @ 12 Dec 2007, 22:09) <{POST_SNAPBACK}>
Ser bra ut!
Bra du gikk for 35" og ikke 33" biggrin.gif

Hehe, valget var mye enklere etter og ha gått noen (tre-fire hundre) runder rundt Buss-G:n din idag biggrin.gif
Takk for visningen smile.gif Teoretisk sett skal bilen gå in i garasjen med 5-10cm margin, teoretisk sett alltså huh.gif


Vi snakkes!

#29 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 10:04

QUOTE(Rossi @ 13 Dec 2007, 00:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, valget var mye enklere etter og ha gått noen (tre-fire hundre) runder rundt Buss-G:n din idag biggrin.gif
Takk for visningen smile.gif Teoretisk sett skal bilen gå in i garasjen med 5-10cm margin, teoretisk sett alltså huh.gif
Vi snakkes!


Tror det skal gå bra med høyda og garasjen!
Vist ikke får du ta i bruk kompressor ide'n! rofl.gif

#30 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 11:10

QUOTE(Lundblad @ 13 Dec 2007, 10:04) <{POST_SNAPBACK}>
Tror det skal gå bra med høyda og garasjen!
Vist ikke får du ta i bruk kompressor ide'n! rofl.gif

Har en liten misstanke om att min bedre halvdel vil foreta en rask amputasjon av alt fra halsen og ned på meg hvis jeg pröver meg med kompressorplanen blink.gif

Hadde tenkt att du sku stikke innom en dag og pröve garasjen, da får jeg jo svar på om det blir thumbsup.gif eller -Houston we have a problem whistle.gif

#31 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 14:14

QUOTE(Rossi @ 13 Dec 2007, 11:10) <{POST_SNAPBACK}>
Har en liten misstanke om att min bedre halvdel vil foreta en rask amputasjon av alt fra halsen og ned på meg hvis jeg pröver meg med kompressorplanen blink.gif

Hadde tenkt att du sku stikke innom en dag og pröve garasjen, da får jeg jo svar på om det blir thumbsup.gif eller -Houston we have a problem whistle.gif


Kan vi ikkje bare heve garasjen da?
Huseiern blir sikkert ikke fornerma. rofl.gif
Mattis. Offroader og pirat....

#32 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 15:19

QUOTE(Rossi @ 13 Dec 2007, 11:10) <{POST_SNAPBACK}>
Har en liten misstanke om att min bedre halvdel vil foreta en rask amputasjon av alt fra halsen og ned på meg hvis jeg pröver meg med kompressorplanen blink.gif

Hadde tenkt att du sku stikke innom en dag og pröve garasjen, da får jeg jo svar på om det blir thumbsup.gif eller -Houston we have a problem whistle.gif


Der er å selvfølgelig en mulighet at jeg svinger innom på en kopp kaffe og garasjetest..
Er enig med Mercemann! Heller heve garasjen enn senke GD'en! jump.gif

#33 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 18:39

QUOTE(Lundblad @ 13 Dec 2007, 15:19) <{POST_SNAPBACK}>
Der er å selvfølgelig en mulighet at jeg svinger innom på en kopp kaffe og garasjetest..
Er enig med Mercemann! Heller heve garasjen enn senke GD'en! jump.gif

Egentlig en bra idé, hmm, kanskje er enklere og grave gulvet litt lavere en og heve ett helt hus??
Hmm, hmm..............

Hvis jeg graver dypt nok burde det jo väre fullt mulig og få på RoofRack med reservehjul og telt på toppen biggrin.gif

#34 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 18:44

QUOTE(Rossi @ 13 Dec 2007, 18:39) <{POST_SNAPBACK}>
Egentlig en bra idé, hmm, kanskje er enklere og grave gulvet litt lavere en og heve ett helt hus??
Hmm, hmm..............

Hvis jeg graver dypt nok burde det jo väre fullt mulig og få på RoofRack med reservehjul og telt på toppen biggrin.gif


Du får bare sende en melding når du føler før å teste garagen. Er den for liten får jeg meg kanskje cab! dribble.gif

Dessuten er det artigere å heve enn å grave...

Edited by Lundblad, 13 December 2007 - 18:49.


#35 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 20:12

QUOTE(Lundblad @ 13 Dec 2007, 18:44) <{POST_SNAPBACK}>
Du får bare sende en melding når du føler før å teste garagen. Er den for liten får jeg meg kanskje cab! dribble.gif

Dessuten er det artigere å heve enn å grave...

Er jo ikke nödvendig å holde 200km/h for og kjöre inn bilen i garasjen wink.gif

Ikke ett helt hus............ ohmy.gif

Håper rett og slett att det går bra uten og gjöre en dritt med garasjen cool.gif

#36 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 14 December 2007 - 08:27

QUOTE(Rossi @ 13 Dec 2007, 20:12) <{POST_SNAPBACK}>
Er jo ikke nödvendig å holde 200km/h for og kjöre inn bilen i garasjen wink.gif

Ikke ett helt hus............ ohmy.gif

Håper rett og slett att det går bra uten og gjöre en dritt med garasjen cool.gif


Skal jeg inn i garasjen, skal det være med stil! Men..
Det får bli om en stund.. Forpumpa mi gikk til faens i går sad.gif
Heldigvis har Mercemann ei jeg får låne en stund!

Drive på med diesel i minus grader og vind er IKKE kult, forresten!

Edited by Lundblad, 14 December 2007 - 09:07.


#37 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 14 December 2007 - 11:59

QUOTE(Lundblad @ 14 Dec 2007, 08:27) <{POST_SNAPBACK}>
Skal jeg inn i garasjen, skal det være med stil! Men..
Det får bli om en stund.. Forpumpa mi gikk til faens i går sad.gif
Heldigvis har Mercemann ei jeg får låne en stund!

Drive på med diesel i minus grader og vind er IKKE kult, forresten!

sad.gif

Ikke bestandig like göy med gammel bil nei men du finn sikkert tak i ei billig ei smile.gif Ikke helt sikker khvordan del det er du mangler?? Hvor sitter den?? Bilen går alltså ikke i det hele tatt?? Ellers kunne du jo bare kjört den in i garasjen hos meg og skifta inne i govarmen wink.gif det med minusgrader og vind fant vi jo ut av når vi pumpa liv i bilen din sist!

Snakkes!

Edited by Rossi, 14 December 2007 - 12:00.


#38 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 14 December 2007 - 12:13

QUOTE(Rossi @ 14 Dec 2007, 11:59) <{POST_SNAPBACK}>
sad.gif

Ikke bestandig like göy med gammel bil nei men du finn sikkert tak i ei billig ei smile.gif Ikke helt sikker khvordan del det er du mangler?? Hvor sitter den?? Bilen går alltså ikke i det hele tatt?? Ellers kunne du jo bare kjört den in i garasjen hos meg og skifta inne i govarmen wink.gif det med minusgrader og vind fant vi jo ut av når vi pumpa liv i bilen din sist!

Snakkes!


Står oppe på selve dieselpumpa. Det er den vi pumpa manuelt på sist gang, bare nå får jeg ikkje pumpa diesel fram til filtere engang sad.gif Heldigvis står din bil her, 20 meter unna og jeg har fluss med verktøy! whistle.gif
Kommer meg nok ikke til deg uten å bli taua! Men takk for tilbudet!:)
Sto ute i går å skifta dieselfilteret i går. Ikke det at det hjalp, men filteret var sikkert fra 85, det å! Mye gørr der smile.gif

Edited by Lundblad, 14 December 2007 - 12:14.


#39 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 14 December 2007 - 15:22

QUOTE(Lundblad @ 14 Dec 2007, 12:13) <{POST_SNAPBACK}>
Står oppe på selve dieselpumpa. Det er den vi pumpa manuelt på sist gang, bare nå får jeg ikkje pumpa diesel fram til filtere engang sad.gif Heldigvis står din bil her, 20 meter unna og jeg har fluss med verktøy! whistle.gif
Kommer meg nok ikke til deg uten å bli taua! Men takk for tilbudet!:)
Sto ute i går å skifta dieselfilteret i går. Ikke det at det hjalp, men filteret var sikkert fra 85, det å! Mye gørr der smile.gif

Har kanskje ei sånn pumpe liggende, kan gå ned i garasjen og se etter smile.gif

Ligg unna min nydelige bil devil.gif

#40 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 16 December 2007 - 16:58

Idag kom endelig delene fra Stjerneservice biggrin.gif Blir spennende og se hvordan bilen oppförer seg med noen nye deler, håper på og få bort diverse vibrasjoner og ulyder............... rolleyes.gif
Har selvfölgelig kjöpt noen småting som kanskje ikke er 100% nödvendig men som vedlikeholder arbeidsgleden med et sånt her prosjekt smile.gif

Håper den blir glad..........

Edited by Rossi, 26 May 2008 - 08:36.