Gå til innhold



Foto

isuzu pick up


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 16:10

Har sett litt på disse bilene. hvordan er dem egentlig ?
-rust ?
-motor /drivverk ?
-deletilgang ? Hevesett og slitedeler.

Hvilke motorer fins ? har en patrol 3.3td nå, og nekter og gå tilbake til en orginal 2.4 diesel tongue.gif

tenker på denne-

Attached Thumbnails

  • 1715198_bilde1_dsc00277.jpg

Edited by bushwalka, 05 December 2007 - 06:10.


#2 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 05 December 2007 - 06:10

her var det respons gitt.

#3 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 07 December 2007 - 00:29

Det jeg vet om Campo er at de er utsatt for rust i ramme. Spesielt i området mellom hytte og kasse. Ellers er det greit å få tak i hevesett, både bodylift og fjærsett. Sjekk www.calmini.com og www.independent4x.com . Begge leverer sett som hever opp til 6" totalt. Problemet er at ingenting av dette er enkelt å få godkjent her på berget. Ingen Tuv-papirer vertfall...

Når det gjelder motor vet jeg at Campo er levert med en 3,1 turbodieselmotor, på rundt 110 hk. Sikkert like sprek denne som en tung Patrol med 3,3'en. Men 6'er lyden får du ikke da...

#4 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 07 December 2007 - 18:27

Ja, den 3,1 litern er vell egentli det eneste som er aktuelt, men er den no tess ? Siden den er 4syl. så får mister jeg litt moment, og i tilegg den deilige lyden tongue.gif Men ellers så synes jeg den ser bra ut.
Men, det ser ut som om noen er knekt bak hytta, slik at platten henger i bakkant, hva er det da ?

#5 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 08 December 2007 - 00:27

Jeg har aldri kjørt 3,1 personlig, men har vel ikke hørt noe negativt heller. Mindre moment tror jeg ikke du skal være så redd for. Campoen er nok minst 500 kg lettere en en lang 160.

Når det gjelder biler som henger med baken kan nok det ha to årsaker. Ramma kan være så rusten at den har bøyd seg. Har sett de som har knekt i to.... jeg kikka på en som hadde stått en stund og var i laber forfatning mtp ramme. Senere hørte jeg at den nærmest ble delt i to når den ble flytta biggrin.gif

Den andre grunnen er (dersom det er en dobbelcab) at kassene på de er forlenget med over 20cm, uten at ramma er forlenget. Dette betyr at det blir en voldsom belastning på de bakre festene på kassa, slik at de vil gi etter litt med tiden...

#6 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 08 December 2007 - 10:45

ja, du sier noe mtp. vekta ja. Men er jo så lavt gira, at det er uvesentlig tongue.gif

Grunn nummer 2 er jo egentli grei og fikse da, men hvis jeg kommer over på at jeg skal kjøpe en, skal jeg sjekke ramma bakover !

#7 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 11 December 2007 - 06:54

var det bare opel som kom med 3,1 literen, eller begge to ?

#8 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 13 December 2007 - 21:37

Dette vet jeg ikke sikkert, men Opel-navnet avløste Isuzu-navnet i 92. Bilen fikk samtidig en liten facelift med ny grill bl.a, så det er meget mulig at 3.1 motoren også kom da.