Gå til innhold



Foto

Daihatsu


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 08 December 2007 - 16:54

Trenger foringer til bladfjerene. noen som har slikt eller vet hvor man kan få tak i d?


Vil og jerne ha den boken til bilen som viser alle delene på biln på bilde(tegning) som det står forklaring på.

Vet ikke hva boken heter.

#2 rockytørst

rockytørst

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 10:21

[quote name='zipp3rmann' date='8 Dec 2007, 16:54' post='1395817']
Trenger foringer til bladfjerene. noen som har slikt eller vet hvor man kan få tak i d?
Vil og jerne ha den boken til bilen som viser alle delene på biln på bilde(tegning) som det står forklaring på.

nye foringer på alle bladfjerene altså 8stk kostet 1800 på kia/daihatsu trondhem.holdt på å fikk sjokk ohmy.gif boka vet jeg ingen ting om!men jeg å er innterisert vis noen vet om en plass hvor d selges u orginale deler til rocky. jeg spurte også om de kunne skrive ut ei prisliste på alle slite deler som jeg kunne legge ut her men d ble for mye arbeid for dem.men vis jeg kom me en liste så kunne di finne priser til den lista biggrin.gif

#3 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 13:58

1800??????
fy fan. kanshe man lager dem selv da:P

ekke d bare ett gummi "rør" me et hull i midten og presse inn et stålrør som bolten kan ligge i da?

Da bør jo saken væære piff:P

#4 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 16:23

dyrt? 1800 kroner? syns ikke det er ille jeg altså..
skall man ha alle foringene til blad fjærene + sjaklene så er det 12 + 8 foringer, altså 20 foringer om jeg ikke tar helt feil..


du kan jo prøve og kjøpe alle foringene i understelle på en audi a6 f,eks..
Jeg vet selv at slikt ikke er billig, kjøpte meg oppgraderte "poly" i understelle på rs turboen min, fra utlandet tilog med, og det kosta 3+ lapper...
Syns daihatsu delene er rimelige, sammen ligna med mye annet, men fikk hake slæpp da jeg spurte på indre del av dørstokken/kanal... 1800+moms pr side...
Mens ytter delen kosta 600 eller noe?


poly foringer får man da kjøpt til daihatsu og, gjennom denne mannen vertfall http://www.parabolic...n.com/index.htm

Poly annbefalles jo egentli ikke til offroad bruk, med tanke på at poly somregel stiver opp, men på offroad er det gjærne ønskelig med litt vridninger pga flex osv..

Edited by hår ball, 09 December 2007 - 16:25.

85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#5 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 16:33

Trenger jo hovedsaklig bare di 8 som skal være i selve fjæra da.

skal ha dem av for og bytte aksling og andre ting. så di gamle er ødelakt...
sjaklene som holder fjerene på plass er fast i bilen. så disse trenger jeg ikke ta av enda:P

#6 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 23:03

joa, sant nokk, men dog..
hva er vitsen med og spare penger? når man skall bygge en ordentlig bil, som du tross alt skall prøve og få godkjent ombyggd?
er jævli kjedlig og bytte kun 8 foringer, for så og dra på EU eller godkjenning for så å få påpekning om å bytte de 12 siste, plukke ned hele driten igjen...

da er det like greit og spøtte i en par 100 lapper ekstra med det samme..
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#7 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 09 December 2007 - 23:22

ser desverre ikke hensikten når dem er nesten ny. rundt 7mnd gamle.... men di gamle bladfjærerne var rundt 15 år gamle. er byttet til nye men dem jeg FIKK var ikke foringer med.

#8 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 11 December 2007 - 19:31

Hah. fant en pose med foringer i=) da trengte jeg ikke nye. fint når man ha liggende og sparer peng:P