Gå til innhold



Foto

Rocky Modifisering


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 mr257

mr257

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 11 December 2007 - 20:11

Hva med å starte en tråd hvor vi kan samle opp våre erfaringer, tips og råd om hva som går og hva som gikk galt med modifisering av Rocky.

Regner med at det er flere enn meg som kan ha nytte av dette smile.gif

Edited by mr257, 13 December 2007 - 17:09.


#2 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 12 December 2007 - 22:27

QUOTE(mr257 @ 11 Dec 2007, 20:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hva med å starte en tråd hvor vi kan samle opp våre erfaringer, tips og råd om hva som går og hva som gikk galt med modifisering av Rocky.

Regner med at det er flere enn meg som kan ha nytte av dette smile.gif
Har selv akkurat kjøpt inn en 85 Rocky som vi skal bygge opp etterhvert. (garasjemek)
Den er helt orginal idag. Første steg er å eu-godkjenne den før ombygging.


går/gikk galt under modifisereing, det trenger jo ikke å betyd at daihatsu har en svakhet akkurat der, det kan jo skyldes en menneskelig svikt og..

Men tips og trix.. foringer i bladfjærene er no forbanna driiit! boltene ruster fast og må kappes, og nye foringer må kjøpes, så si helt garantert..
Og i tillegg til foringene, har jeg vært borti at en del bak blader knekker..


ellers så driver jeg å bygger om min rocky med hilux akslinger, som forhåpentlig vis skall bli godkjent, da jeg har fått et fint svar fra mitt lokale BT.. hilux akslinger og 32 skulle gå og få til...
Det er vell så si eneste måten du kan få godkjent rocky med spoa heving, da hilux akslinger er spoa orginalt..
Og spoa heve på orginal akslingene er tabu.. men man får jo kjøpt heve sett med papirer (tuv)

annen ulempe med rocky er jo at det er 5 bolts boltsikrel på felgene, skulla vært 6, som så si allt annet av 4x4.. enklere med tanke på inpress, størrelser osv..

anna ulempe er jo at di ruster meget bra i karossen, mens ramma ser ut til og holde seg bra... er bra på alle 3 rockyene mine værtfall. men karossen er så som så tongue.gif
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.