Skifting av pakning knokkelhus Suzuki Samurai
#1
Posted 11 December 2007 - 21:01
Håper noen kan hjelpe meg med et svar på hva jeg kan gjøre.
Med vennlig hilsen
Fourweel
#2
Posted 11 December 2007 - 21:28
Håper noen kan hjelpe meg med et svar på hva jeg kan gjøre.
Med vennlig hilsen
Fourweel
Om du har en oljelekkasje på baksiden av knokkelhuset må det være olje fra diffhuset som kommer ut.
Den pakningen som tetter for den oljen sitter jo rundt drivakslingen innenfor knokkelhuset. Da må jo knokkelhuset løs og stikkakslingen ut. (se bilde)
Edited by Nöcke, 11 December 2007 - 22:06.
#3
Posted 11 December 2007 - 22:05
Men om du bare skal bytte filt og gummikappem som sitter på baksiden av knokkelhuset så kan ikke filten trees over men må klippes av for å byttes på den måten mens gummipalningen kan trekkes over men da må styrestaget selvsagt løsnes. Men lekker det olje er ikke dette noen løsning da må den pakningen på bildet byttes.
Edited by Nöcke, 11 December 2007 - 22:05.
#4
Posted 11 December 2007 - 22:58
Som Nøke skriver så må du av med knokkelhuset for å få på gummitetningen...
Vil anbefala deg å ta ein titt på kingbolt lagra også i samme slengen du ha det i bitar..
Eg klarte nå å få tred filten over "kula"
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#5
Posted 12 December 2007 - 10:40
Med vennlig hilsen
Jan T. Brusveen
#6
Posted 12 December 2007 - 10:45
Siden du skal skifte simring, så slipper du å klippe, men kan bare tre den over.
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#7
Posted 12 December 2007 - 11:22
Med vennlig hilsen
Jan T. Brusveen
om du er i tvil om noe mens du er underveis er det bare å ringe:) tnummeret står i profilen:)
#8
Posted 12 December 2007 - 15:37
Den pakningen som tetter for den oljen sitter jo rundt drivakslingen innenfor knokkelhuset. Da må jo knokkelhuset løs og stikkakslingen ut. (se bilde)
For å klargjøre dette så er det første bildet den simmeringen som sitter inne i akselhuset rundt stikkakselen. Den tetter for slik at oljen i diffhuset/klokka ikke renner ut i knokkelhuset.
I knokkelhuset er det ingen olje men fett som smører drivknuten og lagrene rundt kingboltene.
I bakkant av knokkelhuset er det en filt/gummipakning som tetter slik at fett ikke blir blandet for mye med vann dritt og lort.
Har du en oljelekk der så må den pakningen rundt stikkakslingen være gåen og da må hele balaskiten ut for da vaskes fettet i knokkelhuset bort og lager og drivknute tar kvelden.
Om det bare er klissete og fettete på baksiden der du ser det som er synlig av kula så er det ikke noe å bry seg om.
Dette er som jeg ser det men jeg er ikke mekaniker, husk det.
Jeg er bare en tulling som i dag står ute i 12 kuldegrader og monterer servostyring. Det er galskap, ikke hobby. Og så ble det scannede bildet 0.01 m for stort FF.
Er det noe annet du trenger bilder eller beskrivelser av kan du bare sende meg en PM så scanner jeg det meste. Nå som jeg har startet på juleferien. 10-12-2007 til 6-1-2008. Det er hva jeg kaller juleferie.
Edited by Nöcke, 12 December 2007 - 15:47.
#9
Posted 19 June 2012 - 06:41
Om ikke ferdigtygde linker, hva heter dette på engelsk? Så kan jeg google meg litt rundt.
Og gjerne tips på hvordan få renset hjullageret godt nok. Skal jeg bruke kjemikalier av noe slag? Har bare gått på med papir så langt.
#10
Posted 20 June 2012 - 08:29
#11
Posted 20 June 2012 - 08:32
#12
Posted 21 June 2012 - 00:03
#13
Posted 22 June 2012 - 16:03
#14
Posted 30 June 2012 - 13:53
Fikk ingen svar fra mbb. Suzuki norge via RSA leverer dette kjapt. Koster ca 500-600kr for delene til sammen.
#15
Posted 11 July 2012 - 12:46