
Det er meg kun 2 uker siden jeg skiftet motor i min Korando 90 mod.
Jeg skulle ta den lette jobben med å skifte glødeplugger på den.
Tror dere ikke at det er igen en liten bit av den for pul.. glådepluggen i motoren min

I det jeg starter den, og den går fint en liten stund, men så hukker motoren og nesten stopper av det.

2-3 ganger og så går den fint igjen som om ikke noe har hent.

Javel tenkte jeg og satte den i gir og trør på gasspedalen, blir det raslelyd i motoren.

Fredag skal jeg ta en komp test på motoren, det er den fremste sylynderen, det vet jeg

I en vanlig 2,2 d er kompen på ca 21 og på en 2,2 td er den på 36, så om jeg må ha en pent brukt stempel så må vel den komme i fra en 2,2 td.
Er ventilene det samme da som på en 2,2 d eller må men bruke det å i fra en 2,2 td.
Så er det, er det noen som har et stempel komplet med ringer på og et par ventiler liggende.
Motoren er i fra en trooper 2,2td.
Så ta kontakt om noen har dette liggende et sted, for jeg frykter det værste.
Takk på forhand.