Edited by Monster Teddy, 20 December 2007 - 20:02.
6X6
#1
Posted 20 December 2007 - 20:01
"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
#3
Posted 29 December 2007 - 19:02
bra stor svingradius?
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4
Posted 29 December 2007 - 21:09
#5
Posted 03 January 2008 - 15:40
"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
#6
Posted 03 January 2008 - 17:19
Det du trenger er:
- Lang zuki ramme ( Eventuellt kort ramme viss du forlenger... )
- Ein ekstra aksling
- Mellom aksling bak
- Blad fjøre
Så er det vell bare igrunn til å smette på den ekstra bakakslingen. Og flytte den opprinnelige akslingen litt framm, eller eventuelt bare ta også forlenge ramma? Men det blir verre med drift på den nye...
Ikkje vett eg men det kan ikkje vær så vanskelig...
Edited by Mats Erik, 03 January 2008 - 17:20.
Tlf :97143334
Suzuki SJ410 (Standard 2008)
Valen i Kvinnherad
Kvinnherad Offroadklubb!!!
Gud Være med deg... Nei ellers takk eg går sjøl.
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Member of Team Oops
-Oops...
#7
Posted 03 January 2008 - 17:40
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#8
Posted 03 January 2008 - 20:22
#9
Posted 03 January 2008 - 21:07
Det du trenger er:
- Lang zuki ramme ( Eventuellt kort ramme viss du forlenger... )
- Ein ekstra aksling
- Mellom aksling bak
- Blad fjøre
Så er det vell bare igrunn til å smette på den ekstra bakakslingen. Og flytte den opprinnelige akslingen litt framm, eller eventuelt bare ta også forlenge ramma? Men det blir verre med drift på den nye...
Ikkje vett eg men det kan ikkje vær så vanskelig...
hmm hvordan har du tenkt å mode diffen? må ha en annen type aksel mener jeg. tror jeg har sett slik type diff på en film clip
"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
#10
Posted 03 January 2008 - 21:17
noko sånn som detta:
Tlf :97143334
Suzuki SJ410 (Standard 2008)
Valen i Kvinnherad
Kvinnherad Offroadklubb!!!
Gud Være med deg... Nei ellers takk eg går sjøl.
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Member of Team Oops
-Oops...
#11
Posted 03 January 2008 - 21:21
"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
#12
Posted 03 January 2008 - 21:37
noko sånn som detta:
Hadde tenkt og foreslå en ekstra reduksjonskasse, noe tilsvarende som bildet.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#13
Posted 03 January 2008 - 22:40
#14
Posted 03 January 2008 - 22:54
Funker ikke med ei transferkasse der. På den har du en inn forfra og en ut bakover og en pluss en mulig til ut fremover.
Du må ha to ut bakover. En til hver aksling.
#15
Posted 03 January 2008 - 22:57
En ekstra transferkasse låses i 4høy (1:1 utv) Plasseres slik som på bildet. Men ville foretrukket og ha den frittstående, også med lange splines på mellomakslingene.
Du må ha to ut bakover. En til hver aksling.
Snu en transfer 180grader, lås den i 4høy og regn ut rotasjonsrettningene...
1: Egentlig fra hovedkassen
2: Egentlig til framaksling
3: Egentlig til bakaksling
Kassen må nødvendigvis moddes med tanke på fylle/tappeplugger, lufting ovs da oljenivået må endres..
Edited by Gi Gass, 03 January 2008 - 23:04.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#16
Posted 03 January 2008 - 23:26
Edited by amplifier, 03 January 2008 - 23:28.
funksjon før finish
#17
Posted 03 January 2008 - 23:36
Hadde blitt samme svingradius som en vanlig bil, med samme akselavstand som framre og bakre aksling, dvs kanskje dårligere..
Hadde heller bygget med to bakakslinger, men hadde vært skeptisk til svingradiusen der også. Dvs åpne differ på begge bak, og styrebrems på begge bak hadde funket.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#18
Posted 04 January 2008 - 15:28
suzuki transfer har ikke utveksleng 1:1 i høyserien.
men hva med et triplex drev på yoken inn og en aksel med drev på toppen av akselen....
da kunne man brukt kjede til en ny yoke på toppen av akselen, og bolta en mellomaksel mellom denne og bakre aksel...
#19
Posted 04 January 2008 - 15:29
funksjon før finish
#20
Posted 04 January 2008 - 19:13
Hvis du først skal begynne med mere tankegang, ville jeg hellar hatt den midtre akslingen fast, og styring på den foran og den bak. Da vil du få bedre svingradius
Edit: eller forresten, hva med å bruke to stive foraksler, snu den ene 180grader og sette den bak, for deretter å bygge orbitolstyring på begge? Blir ikke 6x6, men bra svingradius!
Edited by Lars'ern, 04 January 2008 - 19:29.
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)