Gå til innhold



Foto

6X6


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 04 January 2008 - 23:13

QUOTE(Lars'ern @ 4 Jan 2008, 19:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du først skal begynne med mere tankegang, ville jeg hellar hatt den midtre akslingen fast, og styring på den foran og den bak. Da vil du få bedre svingradius


.. svingradius er jo flott .. men det er vel best at hjulene "gnager" tilnærmet samme retning for fremkommeligheten sin del ? .. akslinger med drift på tre og styring på en vil fort gå rett frem.
men man må vel få noe vekt over bakakslingene for å få noe effekt av å ha to akslinger der, sukien er vel rimelig lett bak i utgangspunktet

QUOTE(Lars'ern @ 4 Jan 2008, 19:13) <{POST_SNAPBACK}>
Edit: eller forresten, hva med å bruke to stive foraksler, snu den ene 180grader og sette den bak, for deretter å bygge orbitolstyring på begge? Blir ikke 6x6, men bra svingradius!


4x4.. det har jeg .. her er det snakk om 6x6 ikke svingradius.

her er det vel like mange synspunkt som det er offroadere laugh.gif ... hadde vi hatt tid og midler skulle vi hatt 6x6 byggekonkuranse smile.gif

uansett om det funker eller ikke så ville byggverket se frekkt ut .. det er jo også viktig ..

Edited by amplifier, 04 January 2008 - 23:18.

amplifier..
funksjon før finish

#22 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 19:27

den første der er jo en såkalt 6x2. Men til dere som vil ha sving på de to første, så er det et mye bedre alternativ med sving på den bakerste, dette for og "vri" rumpa rundt.

#23 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 19:20

t_ff_rett_og_slett.jpg

Måtte bare legge inn denne jeg biggrin.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#24 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 21:32

QUOTE(bushwalka @ 5 Jan 2008, 19:27) <{POST_SNAPBACK}>
den første der er jo en såkalt 6x2. Men til dere som vil ha sving på de to første, så er det et mye bedre alternativ med sving på den bakerste, dette for og "vri" rumpa rundt.

Jeg mente med drift på alle seks, og sving foran og bak
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#25 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 22:15

Den var rå!!!!

#26 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 19:59

Jeg har en litt mer teknisk løsning på driftsproblemet. Når en først har helhydraulisk styring og kanskje hydraulisk vinsj, hvorfor ikke ha hydrostatisk drift?

Det vil kanskje bli noe dyrere, men trinnløs giring og en så å si steinsikker underside burde være gode argumenter. Kanskje vil effekttapet bli noe større enn ved vanlig manuell giring, men lavere enn med automatkasse. Jeg lufter bare tankene mine litt...

Noe a la dette:



Her er et koblingsskjema jeg tegnet tidligere, for skurtreskeren vår:


_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#27 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 22:12

QUOTE(bushwalka @ 5 Jan 2008, 19:27) <{POST_SNAPBACK}>
den første der er jo en såkalt 6x2. Men til dere som vil ha sving på de to første, så er det et mye bedre alternativ med sving på den bakerste, dette for og "vri" rumpa rundt.



Om du tenker på den sorte "tommer bilen" så er vel det ein 6X4 Den har(som eg forsto) drift på 1 og 2 axel wink.gif


Danskerumpe, som det kalles på lastebil, er ein fin ting ja. Skulle eg laga ein doning med 3 axler og sing på 2 av dei, så hadde det nok blitt den varianten
www.zuki.no
Min Blogg


Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#28 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 23:39

Jeg kan ikke dy meg. Her er en link til en annonse om den nye Trisix-modellen til Fendt.

http://www.traktor.n...-neste-aar.aspx
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#29 arnfinn

arnfinn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 10 March 2008 - 20:30

QUOTE(Snømannen @ 9 Jan 2008, 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kan ikke dy meg. Her er en link til en annonse om den nye Trisix-modellen til Fendt.

http://www.traktor.n...-neste-aar.aspx


Men du vet - alle geniale tanker har en tendens til å være tenkt før. I denne linken kan du se en finsk ombygging av Fordson Major ca 1960. Det finske foretaket har mange slike på samvittigheten og mange lever ennå i beste velgående. Riktignok uten drift på framaksling, men det ble også laget og det er ingenting i veien for at man kunne parre til et konsept som er lik Trisix'n selvom femti års utvikling selvsagt har litt å si, bl.a. 10 dobling av effekten cool.gif Spør meg ikke hvorfor jeg visste om den whistle.gif og hvorfor jeg leser her dribble.gif Fant ikke linken, kommer tilbake til dette.

Se istedet her da for å samle ville ideer; dribble.gif http://www.youtube.c...feature=related