Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#241
Posted 19 December 2008 - 19:33
#242
Posted 19 December 2008 - 22:01
Hvor mye kom det på?
Nei, denne MSD erstatter ingen ting. Den kommer som tillegg til det eksisterende tenningsanlegget. Denne er rett og slett å beskrive som en effektforsterker som sørger for en kraftigere og bedre gnist og ved lavere turtall så skyter den flere gnister sammenhengende slik at en får en best mulig forbrenning av den blandingen luft/bensin som finnes i sylinderen.
MSD leverer også anlegg som kan erstatte hele fordeleren slik at en får et fordelerløst anlegg g det kan være et godt alternativ om en monterer inn feks en Balenomotor hvor fordeleren står rett ut fra motoren og vil bulke rett i torpedoveggen.
På MSD skal primærkretsen til coilen kobles gjennom MSD før den går inn i coilen, men det er litt kinkig siden coilen er bygget inn i fordeleren og den ikke er beregnet på å plukke fra hverandre. Tenningsmodulen (ignitor) ligger også inne i coilen slik at det er litt kinkig å koble det hele.
Vi har derfor løst dette ved å trekke to ledninger gjennom veggen i coilen og bryte kretsen inne i coilen og så forsegle hullet rundt ledningene. Funker som bare f..
Dette gir en mye renere forbrenning, raskere respons og målbar effektøkning, sammen med tilpassede tennplugger er det målt opp til rundt 5 % effektøkning i praksis på dette systemet på troverdige målinger, selv om enkelte mener det gir mer er det etter min mening 5 % som er det troverdige.
#243
Posted 20 December 2008 - 00:40
men at man kan merke at bilen blir merkbart "kvikkere" tviler jeg ikke på
Hvor mye kommer en slik MSDboks på da Svein?
#244
Posted 20 December 2008 - 12:59
#245
Posted 20 December 2008 - 18:07
Så får du en offroad utgave som skal tåle litt mer risting.
#246
Posted 21 December 2008 - 11:28
Fester bare boksen i gummioppheng.
#247
Posted 30 December 2008 - 23:11
Og sparer ca 90 USD.
#248
Posted 04 January 2009 - 13:09
#249
Posted 05 January 2009 - 17:31
Den virker jo bra på bilen din i alle fall, men utrolig hva de får oss til å betale litt ekstra for med noen bokstaver utenpå boksen. Ofte er vi nok lettlurte.
#250
Posted 12 January 2009 - 07:58
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#251
Posted 12 January 2009 - 08:30
Jeg har denne under som beskytter t kassa + litt til.
#252
Posted 12 January 2009 - 08:42
Ser meget bra ut, men fronten da?
Bør jo være en eller annen form for bøy så torva blir presset UNDER bilen, og ikke inn i motoromet.....
Regner med at vi skal over div avstander med torv, som er så blaut at det er lettere å vinsje over, en å kjøre...
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#253
Posted 12 January 2009 - 19:18
#254
Posted 12 January 2009 - 19:24
Her har jeg tegnet hvordan 3-link systemet blir. har tegnet dette i full størelse.
#255
Posted 13 January 2009 - 22:03
Den må se mere eller mindre ut som en U Der den er festet i ramma forran, og i rammevangene bak.
Ser ingen andre muligheter....
Må uansett lage en slik en til mine egne og....
Er liksom litt lei av å ikke ha noe å skli med....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#256
Posted 13 January 2009 - 22:09
#257
Posted 13 January 2009 - 23:02
Eksos løser du enkelt Svein. Sett på en turbo, så kan du ha rakt rør. Turboen spiser jo det meste av lyd og rakt rør trenger jo ikke store plassen
#258
Posted 14 January 2009 - 10:40
#259
Posted 14 January 2009 - 16:22
Du trenger jo ikke føre eksosen helt bak bilen. Ut rett foran bakhjulet er nok, og enklere.
#260
Posted 14 January 2009 - 16:39
Greit å la den gå ut helt bak, da slipper du bråket og eksosen når du kjører toppløs...