Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#321
Posted 03 April 2009 - 19:52
Måtte også ha en mellomaksel foran som var litt lenger. Denne har doble kryss.
#322
Posted 03 April 2009 - 23:29
Måtte også ha en mellomaksel foran som var litt lenger. Denne har doble kryss.
Nå handler du inn mye herr Selmer.
#323
Posted 04 April 2009 - 08:21
http://forums.off-ro...fi-samurai.html
"As of right now I would say dont do it. Cuz I recently swapped EFI onto my Zuk and have had a PITA cooling problem. I swapped the tank, harness, fuel lines.......everything in from my 92 parts rig. Under a load it warms up and will overheat. I have replaced waterpump,changed out 3 temp send units, 2 fan clutches then electric fan, a few thermostats, hoses, swapped in a new replacement radiator, then went with TT 3 row rad, then began checking the fuel pressure cuz by looking at the plugs it appears to be running lean, have swapped in an electric fuel pump, got good fuel pressure now, but still over heating. The Isky cam is coming out tonight and stock EFI cam going in. "
da får vi finne ut noe annet løsning, eller kanskje det holder med det jeg har?
#324
Posted 04 April 2009 - 11:28
http://forums.off-ro...fi-samurai.html
"As of right now I would say dont do it. Cuz I recently swapped EFI onto my Zuk and have had a PITA cooling problem. I swapped the tank, harness, fuel lines.......everything in from my 92 parts rig. Under a load it warms up and will overheat. I have replaced waterpump,changed out 3 temp send units, 2 fan clutches then electric fan, a few thermostats, hoses, swapped in a new replacement radiator, then went with TT 3 row rad, then began checking the fuel pressure cuz by looking at the plugs it appears to be running lean, have swapped in an electric fuel pump, got good fuel pressure now, but still over heating. The Isky cam is coming out tonight and stock EFI cam going in. "
da får vi finne ut noe annet løsning, eller kanskje det holder med det jeg har?
Effekt i motoren medfører varmeutvikling. Ny cam øker effekten og om bilen da ikke har et godt fungerende kjølesystem så blir det feil. Særlig om en kjører rock-crawling i varmt klima. USA 35 varmegrader. Bilen går i små rykk fremover. Om en da i tillegg har ei vifte som ikke virker slik det ofte er tilfelle med den originale clutchsstyrte på suki så vil det gå varmt.
Hadde det vært min bil ville jeg satt in ei elektrisk vifte som innenfor radiatoren suger luft inn og så ville jeg satt gitter i panseret slik at luften kunne sirkulere.
Bandasje på eksosanlegget slik at en blir kvitt det meste av varmestråling i motorrommet og så kutte ut et tykt lag med maling på motorblokka som mange legger på og som holder varme inne i motoren.
Ikke snakk om at bytting av cam fører til så mye varmeutvikling at det ikke kan fikses med det som er beskrevet her.
#325
Posted 04 April 2009 - 11:49
#326
Posted 04 April 2009 - 12:44
Jeg er helt sikker på at ikke en kam kan produsere så mye mer varme enn originalt... Tror nok han har helt andre problemer en kammen...
#327
Posted 04 April 2009 - 13:59
Håper du har satt bryter på den inne i bilen, til når vi skal ut å vade....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#328
Posted 04 April 2009 - 15:17
Har bryter innvendig på el vifta.
#329
Posted 04 April 2009 - 15:46
Jeg er helt sikker på at ikke en kam kan produsere så mye mer varme enn originalt... Tror nok han har helt andre problemer en kammen...
Det er der det sentrale poenget ligger tror jeg. Om en setter på en ny alu radiator så kjøler bilen utrolig mye bedre enn før.
Med mc kunne jeg merke forskjell på kjøleeffekten på radiatoren bare ved at den hadde masse knuste insekter på seg. Og da kan en tenke seg en radiator full av tørket søle.
Rens radiatoren, MEN vær forsiktig med å bruke høyttrykk for med det kan en lett brette inn de små platene som gjør at det blir effektiv varmeutveksling.
#330
Posted 04 April 2009 - 15:48
Har bryter innvendig på el vifta.
Den motoren du har gir nærmere dobbel effekt av hva SJ har originalt så jeg tror ikke du trenger tenke på å sette inn en 2.0 liter selv om jeg vet at du har hatt lyst på en slik motor lenge.
#331
Posted 05 April 2009 - 09:58
#332
Posted 05 April 2009 - 23:21
Har bryter innvendig på el vifta.
Har faktisk en slik J20A motor som jeg neppe får bruk for. Kjørt lite. Tror det var 1999 modell. Starter, dynamo, servopumpe og div kabler har jeg også. Jeg hadde tenkt å bruke den i en SJ, men det heller nok mot en mer moderat motor for min bil.
[/indent][indent=1]
#333
Posted 05 April 2009 - 23:35
Hei,
Den motoren er jeg veldig interesert i. Send meg en PM om pris.
#334
Posted 06 April 2009 - 06:25
Og skal ikke du har 2 litern, så tar jeg den.
Edited by Roar Hovet, 06 April 2009 - 06:26.
#335
Posted 06 April 2009 - 12:48
#336
Posted 06 April 2009 - 13:37
At jeg skal kjøre 2liter i Russland????
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#337
Posted 06 April 2009 - 14:53
Den motoren er jeg veldig interesert i. Send meg en PM om pris.
Du må ha med inj med hele styringen for jeg tror ikke den du har på G16 vil virke helt problemfritt på J20 motoren.
Om det dukker opp noen problemer med kobling av inj/styringen så skal jeg gjerne bidra om jeg kan.
Den bilen blir jo helt utrolig rå etter hvert, men så ligger det noen timer i ombygging der og virkelig imponerende en del av de løsningene du har gjort.
Men custombygging av biler kan du jo. ;-)
Jeg gleder meg til jeg flytter nedover så vi kan ha mer regelmessig kontakt og jobbing med bilprosjekter.
#338
Posted 06 April 2009 - 14:56
Interessant, kun et spørsmål om økonomi altså. Alt er til salgs bare prisen er riktig sies det.
Men husk en ting Roar: Du må finne en kjøper for å kunne selge og ikke sikkert det er så lett
#339
Posted 06 April 2009 - 15:23
Da setter vi på vinger Bergum så flyr vi over den Russiske tundran. 150hk.
#340
Posted 06 April 2009 - 20:07
Ikke noe lureri nå, liker ikke at dere sitter der i påsken og koker alt mulig av ideer