Gå til innhold



Foto
* * * * * 3 votes

Svein54 Garasje Suzuki 413 1985


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
721 replies to this topic

#361 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 15:32

Da var 2L i hus komp. med ledningsnett. Evil T var så grei at han kjørte den hjem for meg.
Fikk også med servopumpe + dynamo + starter, så da var det bare og få bestilt komp. tenningslås og hjerne.

IMG_5332.jpg IMG_5333.jpg

Edited by Svein54, 17 April 2009 - 15:33.


#362 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 18:26

Jeg kaster meg min SJ 413 og kjører nedover på søndag. Det er bare 600 kilometer, men jeg må bare innom og kikke på detta. Hvis du er litt kjapp til å få tak i ledningsnettet så kunne vi kanskje tatt en dag og koblet opp hele skiten og laget et komplett nett for styringen av motoren og plukket vekk all annen skit av ledninger.


#363 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 19:05

Rop ut når du skal til Svein da Gunnar, så tar jeg meg en tur bortom.
Tlf: 98883546

#364 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 21:50

QUOTE(Roar Hovet @ 17 Apr 2009, 20:05) <{POST_SNAPBACK}>
Rop ut når du skal til Svein da Gunnar, så tar jeg meg en tur bortom.

Vi driter i å si fra til Svein om det ;-)..Eller..det er hos svein vi møtes ja..

Jeg kjører nedover på søndag og så opp til Lillehammer på torsdag og nedover igjen på søndag. Med tilhenger på min SJ hele veien. Skal flytte den SJ jeg driver og bygger ned til Horten, men må leie et lager å sette den på frem til huset er ferdig.



#365 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 April 2009 - 23:34

Kjør forsiktig Gunnar, men det er vel for sent å si det nå. rolleyes.gif biggrin.gif

#366 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 April 2009 - 23:58

Spørsmålet nå er hvilke svinghjul jeg skal bruke????

Attached Thumbnails

  • IMG_5327.jpg
  • IMG_5328.jpg
  • IMG_5329.jpg
  • IMG_5330.jpg
  • IMG_5331.jpg

Attached Images

  • ce9112.jpg
  • ce9112sp.jpg


#367 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 April 2009 - 05:48

Har du samme navn på bildene du legger inn Svein? Siden de samme kommer opp hele tia...
Tlf: 98883546

#368 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 April 2009 - 06:58

QUOTE(Roar Hovet @ 19 Apr 2009, 06:48) <{POST_SNAPBACK}>
Har du samme navn på bildene du legger inn Svein? Siden de samme kommer opp hele tia...


Har lurt litt på dette jeg og, har ikke lakt inn noen nye bilder på de siste svarene.


#369 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 April 2009 - 22:41

her er det jeg har lett etter for å finne ut hva jeg må gjøre med svinghjul, man må bruke og modifisere et 1,6 og bruke 1,3 clutch.
http://members.cox.n...x4/2liter2.html

#370 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 April 2009 - 22:42

på denne finner dere ut det meste.
http://acksfaq.com/f...rchresults-.php

#371 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 10:13

Synd det skal være så jævli vanskelig å få godkjent motorbyttinger på mer enn 300 ccm volumendring. Men en V6 kunne vært festlig da, veier vel ikke så mye heller og rett etter EU-kontrollen har en jo to år før neste visning. Men så er det noe drit om det skjer noe. Jeg jobber jo mest for å få ting godkjent da.


#372 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 19:03

Hvor får jeg en sånn Camshaft position sensor?????
Har sjekket ebay

camshaft_sensor.jpg

#373 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 21 April 2009 - 19:50

suzuki

om du vet regnummeret:D


#374 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 08:18

QUOTE(sven @ 21 Apr 2009, 20:50) <{POST_SNAPBACK}>
suzuki

om du vet regnummeret:D


Har de deler? Trodde ikke de drev med slikt for den delen der klarte de ikke finne i noen av bøkene eller datalistene sine.

Thank God for Internett, now we can spend all our money faster them we earn them.

#375 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 08:28

Eg tok kopi av vognkortet på bilen eg plukka motoren min frå, anbefaler alle å gjere det samme.
På min lokale suzukiforhandler kom dei tilogmed å minte meg på å notere chassinummeret på bilen når dei hørte at eg plukka motor frå en Baleno..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#376 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 08:30

QUOTE(sven @ 21 Apr 2009, 20:50) <{POST_SNAPBACK}>
suzuki

om du vet regnummeret:D


Har jo reg. nr. på 410, men problemet var at dem ikke klarte å finne noen som passet. tongue.gif
PS. kostet bare kr. 2560,-+mva på suzuki, med 14 dg. leveringstid. Fant en på ebay til £69,- Denne passer til en haug av forskellige biler og kan kalles universal. smile.gif


#377 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 15:28

QUOTE(yakuza @ 24 Apr 2009, 09:28) <{POST_SNAPBACK}>
Eg tok kopi av vognkortet på bilen eg plukka motoren min frå, anbefaler alle å gjere det samme.
På min lokale suzukiforhandler kom dei tilogmed å minte meg på å notere chassinummeret på bilen når dei hørte at eg plukka motor frå en Baleno..


Jeg har chassinummer på bilene jeg har tatt akslinger, motor, calipere, servosnekke etc skrevet opp. Det gjør det mye enklere den dagen jeg skal ha tak i reservedeler.

Å gå inn på en butikk og be om deler til en G16B motor som en tror er fra 97 er omtrent et håpløst foretagende. Desto nyere bil, desto værre.


Den camshaft position sensoren du skriver om der Svein, den selger suki som originaldel og tar grisete betaling. Så kan du kjøpe samme del produsert på samme fabrikk for en brøkdel, men da står det ikke J20A bare på lista. Da står det et dusin med biler den passer til. Hele inj på alle suki er laget av andre. Suki lager ingen elektronikk selv overhodet. Til å begynne med var det Mitsubishi som leverte komplette anlegg, men de lager det heller ikke selv.

Hele den Japanske bilindustrien er bygget opp omkring svært omfattende systemer av underleverandører og leverandører til underleverandører. Til forskjell fra eldre amerikanske biler hvor de produserte mest mulig selv. Men de måtte også begynne med underleverandører. Men GM hadde en periode tanker om å lage eget jernbanenett for å distribuere bilene de laget. De ville ha kontroll på absolutt hele prosessen.


#378 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 16:03

Det er ikke bare i japansk bilindustri det gjelder gunnar.... sto å så på en helt ny 100A dynamo til en helt ny Volvo... den står det oxo mitsubishi på..

Mitsubishi lager ikke delene selv, men de har eierinterresser i masse kinesisk, japansk og koreansk elektonikkindustri... og bestiller derfor så store kvanta at de får sin egen logo på alt av deler...





#379 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 20:01

QUOTE(sven @ 24 Apr 2009, 17:03) <{POST_SNAPBACK}>
Det er ikke bare i japansk bilindustri det gjelder gunnar.... sto å så på en helt ny 100A dynamo til en helt ny Volvo... den står det oxo mitsubishi på..

Mitsubishi lager ikke delene selv, men de har eierinterresser i masse kinesisk, japansk og koreansk elektonikkindustri... og bestiller derfor så store kvanta at de får sin egen logo på alt av deler...


Ja, jeg tenker litt bakover i tid på denne komentaren min. De siste per tiårene har alle bilfabrikantene vært et sammensurium av eiere og underleverandører. To modeller fra ulike fabrikker er dønn like under skallet. Eks Vovlo V40 som under huden er en Ford men koster 40 lapper mer enn Forden. V40 er jo ikke en Volvo egentlig. Det er en Ford. Men samme eiere og nøyaktig samme underleverandører.

Men nyere biler kan en jo ikke skru på. Bare elektronikk og drit hele greia, alt henger sammen. Bytter en girkasse får en ikke inj til å virke. Drit. Takke meg til en LJ.

#380 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 21:03

synes det er fint med en på jobben som skryter av at han har den siste bilen "som er en ekte Volvo", da en 850, så langt jeg vet er det et mitsubishi charisma karosseri med noen mods, Audi rekkefemmer osv:D