Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#381
Posted 24 April 2009 - 23:32
#382
Posted 25 April 2009 - 10:38
Ikke sant. Men jeg synes min V60 er "mer" Volvo enn en V40. Men begge er selvsagt masse deler fra underleverandører.
Edited by Nöcke Gunnar, 25 April 2009 - 10:43.
#383
Posted 25 April 2009 - 10:42
SJ min blir en bastard av bastarder, men LJ blir ikke annet enn originaldeler som blir brukt på.
Jeg har jo påstått det en gang at en LJ som er bygget om og laget skogsbil av ikke er en "ordntli" LJ i forhold til hvordan en skal vurdere salgspris på den. Da raknet det for folk på et annet forum. Da måtte jeg bare trekke det enda lenger. Akurat som om det ikke er lov å si noe negativt om en LJ, det er liksom en gudebil. Men ingen som gadd gi 20 lapper for en i god stand pluss en delebil som må gjøres en del med for regging. Mindre enn hva folk gir for en SJ.
#385
Posted 26 April 2009 - 22:39
Skulle ønske jeg hadde litt av stå-på viljen din jeg
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#386
Posted 27 April 2009 - 08:49
Skulle ønske jeg hadde litt av stå-på viljen din jeg
Det hjelper å ha stå-på vilje og et mål med det man gjør.
Endelig har dagen kommet da vi reiser ned for å hente glassfiberdelene.
#387
Posted 27 April 2009 - 08:52
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#388
Posted 27 April 2009 - 10:51
Vi er tilbake på onsdag kvelden, med glassfiberdeler og taxfree tysk øl, litt vin og sa jeg glassfiberdeler ;-)
#390
Posted 27 April 2009 - 14:51
uansett God tur nedover....
#391
Posted 04 May 2009 - 07:33
uansett God tur nedover....
Det var en kjempegrei tur. Siden vi fant ut at ned gjennom Sverige var urimelig langt å kjøre og tok ferje Larvik-Hirtshals ble det ikke mer enn rundt 80 mil tur-retur Drammen-Flensburg. Og kun en overnatting.
Hadde vi vært flere biler i følge kunne det vært artig å stoppet for litt sosialt, men med bare oss to så gav vi f.. i å være så sosiale. :-). Vi treffes jo flere ganger i måneden likevel.
Glassfiber er bare utrolig deilig for det RUSTER IKKE.
#392
Posted 04 May 2009 - 08:23
960 er vel siste ekte volvo med rekkesekser og bakhjulsdrift...
gratulere med fine fiberdeler! gleder meg til å sjå dette..
Edited by yakuza, 04 May 2009 - 08:26.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#393
Posted 05 May 2009 - 08:16
Montert dempere foran + gearkasse.
Montert forsterka feste bak på gearkasse fra TT.
4'' drop pitmanarm.
#394
Posted 05 May 2009 - 20:32
#395
Posted 05 May 2009 - 20:53
Dette er uten noe vekt oppå, bortsett fra t- kassa. Det eneste som setter begrensning er demperene. De har en total flex på 36cm.
Edited by Svein54, 05 May 2009 - 20:54.
#396
Posted 05 May 2009 - 20:55
Dette er uten noe vekt oppå, bortsett fra t- kassa. Det eneste som setter begrensning er demperene. De har en total flex på 36cm.
Hvorfor følger bildene med hele tiden.
Klarer ikke å legge inn nye.
Edited by Svein54, 05 May 2009 - 20:56.
#397
Posted 05 May 2009 - 21:37
Det er ikke mye tvil om at konstruksjonen din gir mer flex enn det som var antatt til å begynne med. Tror du har truffet veldig godt med den måten å bygge det opp på. Pluss at de justeringene slik at du lett kan løfte/heve bilen uten å ødelegge vinkler på aksler/forstilling er bare genial.
Hva problemet er med bilder og forumet hos deg aner jeg ikke. Men sist jeg var inne på din pc og kikket på forumet trodde jeg web-master hadde tiltet. Det så helt sprøtt ut og det spørs om det er noe på maskinen din som gjør det. Jeg tar med min bærbare til uka så prøver vi om du kan legge inn bilder normalt med den. Min lille bærbare Ferrari 1000, eneste Ferrari jeg noen gang får råd til ;-).
#398
Posted 06 May 2009 - 16:30
#399
Posted 06 May 2009 - 18:59
Blir nesten det samme som hendte min far for noen år siden. Da mine besteforeldre skulle selge huset og få seg en leilighet hjalp vi til med å tømme hus og garasje. Og innerst i garasjen dukket det opp en 36 mod chevrolet rekke sekser. Denne motoren hadde stått der siden fatter var ung. Vi tok nå denne motoren med oss og satte den på låven på småbruket vårt. Noen år senere er det noen som averterer etter en slik motor i avisen. Vi heiv motoren på hengeren og kjørte til denne personen. Så viser det seg at denne fyren holder på å pusse opp fatters gamle bil. Tror dere denne personen ble lykkelig over å finne orginal motoren og få en Matching number eller?
#400
Posted 06 May 2009 - 20:10
Blir nesten det samme som hendte min far for noen år siden. Da mine besteforeldre skulle selge huset og få seg en leilighet hjalp vi til med å tømme hus og garasje. Og innerst i garasjen dukket det opp en 36 mod chevrolet rekke sekser. Denne motoren hadde stått der siden fatter var ung. Vi tok nå denne motoren med oss og satte den på låven på småbruket vårt. Noen år senere er det noen som averterer etter en slik motor i avisen. Vi heiv motoren på hengeren og kjørte til denne personen. Så viser det seg at denne fyren holder på å pusse opp fatters gamle bil. Tror dere denne personen ble lykkelig over å finne orginal motoren og få en Matching number eller?
Da er det tid for å kjøpe et lodd i lotto. Selv om det ikke er sikkert en vinner. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde MS og så fikk jeg samtidig beskjed om at jeg hadde kreft i hjernen og ryggmargen. Da gikk jeg og kjøpte lodd i lotto for om det fantes noe rettferdighet måtte jeg jo bare vinne.
Vant ikke, men en måned etter fant de ut på Ullevål at jeg ikke hadde kreft likevel, så kanskje det var bedre enn om jeg hadde vunnet på lotto.