Gå til innhold



Foto
* * * * * 3 votes

Svein54 Garasje Suzuki 413 1985


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
721 replies to this topic

#381 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 24 April 2009 - 23:32

Nå får jo heller ikke Gunnar og jeg en helt " ekte" LJ etter hvert vi heller, blir jo blanding av japse og tysker. rolleyes.gif tongue.gif satt sammen i Norge. Tror dette blir den perfekte blanding tongue.gif

#382 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 10:38

QUOTE(sven @ 24 Apr 2009, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
synes det er fint med en på jobben som skryter av at han har den siste bilen "som er en ekte Volvo", da en 850, så langt jeg vet er det et mitsubishi charisma karosseri med noen mods, Audi rekkefemmer osv:D


Ikke sant. Men jeg synes min V60 er "mer" Volvo enn en V40. Men begge er selvsagt masse deler fra underleverandører.


Edited by Nöcke Gunnar, 25 April 2009 - 10:43.


#383 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 25 April 2009 - 10:42

QUOTE(Svein54 @ 25 Apr 2009, 00:32) <{POST_SNAPBACK}>
Nå får jo heller ikke Gunnar og jeg en helt " ekte" LJ etter hvert vi heller, blir jo blanding av japse og tysker. rolleyes.gif tongue.gif satt sammen i Norge. Tror dette blir den perfekte blanding tongue.gif


SJ min blir en bastard av bastarder, men LJ blir ikke annet enn originaldeler som blir brukt på.

Jeg har jo påstått det en gang at en LJ som er bygget om og laget skogsbil av ikke er en "ordntli" LJ i forhold til hvordan en skal vurdere salgspris på den. Da raknet det for folk på et annet forum. Da måtte jeg bare trekke det enda lenger. Akurat som om det ikke er lov å si noe negativt om en LJ, det er liksom en gudebil. Men ingen som gadd gi 20 lapper for en i god stand pluss en delebil som må gjøres en del med for regging. Mindre enn hva folk gir for en SJ.

#384 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 26 April 2009 - 21:46

Endelig står den på 4 hjul ohmy.gif cool.gif Justerbar øvre bærearm også på plass, mellomaksel med
doble cv ledd på plass. Måtte sette på spacer for at den ikke skulle ta ned i traversfeste for gearkasse.

IMG_5336.jpg IMG_5337.jpg
IMG_5338.jpg IMG_5340.jpg
IMG_5341.jpg IMG_5342.jpg
IMG_5343.jpg IMG_5344.jpg

#385 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 26 April 2009 - 22:39

Du står på svein cool.gif Ser knallbra ut biggrin.gif

Skulle ønske jeg hadde litt av stå-på viljen din jeg rolleyes.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#386 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 April 2009 - 08:49

QUOTE(Supervitara @ 26 Apr 2009, 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Du står på svein cool.gif Ser knallbra ut biggrin.gif

Skulle ønske jeg hadde litt av stå-på viljen din jeg rolleyes.gif

Det hjelper å ha stå-på vilje og et mål med det man gjør. rolleyes.gif

Endelig har dagen kommet da vi reiser ned for å hente glassfiberdelene. smile.gif

DSC00107.jpg DSC00124.jpg
picswd_012.jpg


#387 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 27 April 2009 - 08:52

Når er dere hjemme igjen tror du?
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#388 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 April 2009 - 10:51

QUOTE(Bergum @ 27 Apr 2009, 09:52) <{POST_SNAPBACK}>
Når er dere hjemme igjen tror du?

Vi er tilbake på onsdag kvelden, med glassfiberdeler og taxfree tysk øl, litt vin og sa jeg glassfiberdeler ;-)

#389 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 April 2009 - 12:40

Da blir det garasjefest med tyskt øl og litt appå. jump.gif beer.gif thumbsup.gif

Attached Thumbnails

  • DSC00107.jpg
  • DSC00107.jpg


#390 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 27 April 2009 - 14:51

som jeg sa svein, joggu bra delene er i glassfiber, for det kommer helt sikkert til å være en og annen som kommer til å sikle..... MYE


uansett God tur nedover....




#391 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 May 2009 - 07:33

QUOTE(sven @ 27 Apr 2009, 15:51) <{POST_SNAPBACK}>
som jeg sa svein, joggu bra delene er i glassfiber, for det kommer helt sikkert til å være en og annen som kommer til å sikle..... MYE


uansett God tur nedover....


Det var en kjempegrei tur. Siden vi fant ut at ned gjennom Sverige var urimelig langt å kjøre og tok ferje Larvik-Hirtshals ble det ikke mer enn rundt 80 mil tur-retur Drammen-Flensburg. Og kun en overnatting.

Hadde vi vært flere biler i følge kunne det vært artig å stoppet for litt sosialt, men med bare oss to så gav vi f.. i å være så sosiale. :-). Vi treffes jo flere ganger i måneden likevel.

Glassfiber er bare utrolig deilig for det RUSTER IKKE.

#392 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 04 May 2009 - 08:23

alvorlig OT dette men:
QUOTE(Nöcke Gunnar @ 25 Apr 2009, 11:38) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke sant. Men jeg synes min V60 er "mer" Volvo enn en V40. Men begge er selvsagt masse deler fra underleverandører.

960 er vel siste ekte volvo med rekkesekser og bakhjulsdrift...


gratulere med fine fiberdeler! gleder meg til å sjå dette..



Edited by yakuza, 04 May 2009 - 08:26.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#393 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 08:16

Har fått gjort litt etter turen til Tyskeland.
Montert dempere foran + gearkasse.
Montert forsterka feste bak på gearkasse fra TT.
4'' drop pitmanarm.





#394 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 20:32

Det går fremover nå Svein. Jeg er utrolig imponert over hvilken flex denne bilen får. Skal bli spennende å se hva den blir etter at bilen er helt montert. Kanskje 80 cm?? Det er det ikke mange som klarer på en registrert bil.


#395 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 20:53

Jeg testet flexen med den høyste jekken på ca 45cm, og det eneste som beveget seg litt var fjæra på motsatt side.
Dette er uten noe vekt oppå, bortsett fra t- kassa. Det eneste som setter begrensning er demperene. De har en total flex på 36cm.

Edited by Svein54, 05 May 2009 - 20:54.


#396 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 20:55

QUOTE(Svein54 @ 5 May 2009, 21:53) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg testet flexen med den høyste jekken på ca 45cm, og det eneste som beveget seg litt var fjæra på motsatt side.
Dette er uten noe vekt oppå, bortsett fra t- kassa. Det eneste som setter begrensning er demperene. De har en total flex på 36cm.


Hvorfor følger bildene med hele tiden.
Klarer ikke å legge inn nye.

Edited by Svein54, 05 May 2009 - 20:56.


#397 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 21:37

Du må nok bare bytte de demperne og lage nye fester. Lag hull i balja og sett en kopp over og la festet gå 15 cm høyere opp såfår du plass til en demper med masse mer flex.

Det er ikke mye tvil om at konstruksjonen din gir mer flex enn det som var antatt til å begynne med. Tror du har truffet veldig godt med den måten å bygge det opp på. Pluss at de justeringene slik at du lett kan løfte/heve bilen uten å ødelegge vinkler på aksler/forstilling er bare genial.

Hva problemet er med bilder og forumet hos deg aner jeg ikke. Men sist jeg var inne på din pc og kikket på forumet trodde jeg web-master hadde tiltet. Det så helt sprøtt ut og det spørs om det er noe på maskinen din som gjør det. Jeg tar med min bærbare til uka så prøver vi om du kan legge inn bilder normalt med den. Min lille bærbare Ferrari 1000, eneste Ferrari jeg noen gang får råd til ;-).




#398 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 06 May 2009 - 16:30

Gunnar og jeg har satt himmel og jord i bevegelse for å finne en ECM styring (hjerne) til motoren jeg kjøpte. Jeg viste motoren var kjøpt i Borås i Sverige. Sjekket den svenske bildelbasen og leitet og fant en hel drøss, men stort sett bare til V6 motorer. ringte litt rundt til forskellige hoggere over noen av dem jeg fant og fikk dem til å sende meg bilder av dem jeg fant som kunne være aktuelle. Tro det eller ei ohmy.gif satt å så på de bildene jeg fikk fra Borås, sjekket mot motornummeret og. ohmy.gif der fant jeg hjernen som var til den motoren jeg har. Det viser seg at det er en 2000 mod og reg. første gang i 12mnd. 2002. og gått kun 5740mil. ohmy.gif biggrin.gif Da var det bare og sette i gang å få kjørt den inn.

#399 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 06 May 2009 - 18:59

Sånne tilfeller er det ikke ofte man hører, snakk om griseflaks da.

Blir nesten det samme som hendte min far for noen år siden. Da mine besteforeldre skulle selge huset og få seg en leilighet hjalp vi til med å tømme hus og garasje. Og innerst i garasjen dukket det opp en 36 mod chevrolet rekke sekser. Denne motoren hadde stått der siden fatter var ung. Vi tok nå denne motoren med oss og satte den på låven på småbruket vårt. Noen år senere er det noen som averterer etter en slik motor i avisen. Vi heiv motoren på hengeren og kjørte til denne personen. Så viser det seg at denne fyren holder på å pusse opp fatters gamle bil. Tror dere denne personen ble lykkelig over å finne orginal motoren og få en Matching number eller?
Tlf: 98883546

#400 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 May 2009 - 20:10

QUOTE(Roar Hovet @ 6 May 2009, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
Sånne tilfeller er det ikke ofte man hører, snakk om griseflaks da.

Blir nesten det samme som hendte min far for noen år siden. Da mine besteforeldre skulle selge huset og få seg en leilighet hjalp vi til med å tømme hus og garasje. Og innerst i garasjen dukket det opp en 36 mod chevrolet rekke sekser. Denne motoren hadde stått der siden fatter var ung. Vi tok nå denne motoren med oss og satte den på låven på småbruket vårt. Noen år senere er det noen som averterer etter en slik motor i avisen. Vi heiv motoren på hengeren og kjørte til denne personen. Så viser det seg at denne fyren holder på å pusse opp fatters gamle bil. Tror dere denne personen ble lykkelig over å finne orginal motoren og få en Matching number eller?


Da er det tid for å kjøpe et lodd i lotto. Selv om det ikke er sikkert en vinner. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde MS og så fikk jeg samtidig beskjed om at jeg hadde kreft i hjernen og ryggmargen. Da gikk jeg og kjøpte lodd i lotto for om det fantes noe rettferdighet måtte jeg jo bare vinne.
Vant ikke, men en måned etter fant de ut på Ullevål at jeg ikke hadde kreft likevel, så kanskje det var bedre enn om jeg hadde vunnet på lotto.