Gå til innhold



Foto
* * * * * 3 votes

Svein54 Garasje Suzuki 413 1985


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
721 replies to this topic

#501 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 18 July 2009 - 23:13

QUOTE(Svein54 @ 18 Jul 2009, 21:09) <{POST_SNAPBACK}>
Blås i disse godkjenningene, dere får ikke det til alikevel. cool.gif Gjør som meg, gi faen.
Trenger fortsatt hjelp til å finne bilder av tankbytte, dette er viktigere enn godkjennelser. cool.gif tongue.gif


Så les i chatten da din nisse. Garasjen til Esben side tre der er det bilder fra da han satte inn vitaratank i sj sin.

Jeg har lyst til å ha en ombygd bil som ser ut som om det absolutt ikke kan være godkjent og så dytte den opp i nesa på alle de sure BT folka ute på kontroller som oppfører seg som om de eier både veien og har retten til å være rasshøl på sin side.

Blåskjorter som gjør jobben sin på en skikkelig måte har jeg ingen problemer med, det er de råtne eggene som bruker uniformen sin for å tråkke på andre jeg har langt opp i halsen og elsker å ta rotta på.

#502 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 01:57

Har vitaratank men ingen bil å dytte den i enda....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#503 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 06:49

QUOTE(Bergum @ 19 Jul 2009, 02:57) <{POST_SNAPBACK}>
Har vitaratank men ingen bil å dytte den i enda....

Det er bedere og ikke ha en bil å putte tanken i, en ikke å ha ei dame å putte snurreb....... i biggrin.gif

#504 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 15:44

QUOTE(Svein54 @ 19 Jul 2009, 07:49) <{POST_SNAPBACK}>
Det er bedere og ikke ha en bil å putte tanken i, en ikke å ha ei dame å putte snurreb....... i biggrin.gif


Svein nå trur jeg du må dra opp og besøke kona litt før det går help i spinn for deg.




Over til lystigere saker. Tenk deg når en skikkelig troende muslim får SVINEinfluensa. Cool. Det er ikke mye halal.

#505 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 15:53

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 19 Jul 2009, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
Svein nå trur jeg du må dra opp og besøke kona litt før det går help i spinn for deg.




Over til lystigere saker. Tenk deg når en skikkelig troende muslim får SVINEinfluensa. Cool. Det er ikke mye halal.


Da blir dem steina til døde cool.gif tongue.gif PS. kona er på vei hjem tongue.gif

#506 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 19:08

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 19 Jul 2009, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
Over til lystigere saker. Tenk deg når en skikkelig troende muslim får SVINEinfluensa. Cool. Det er ikke mye halal.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......!!!!
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#507 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 23:40

QUOTE(Bergum @ 19 Jul 2009, 20:08) <{POST_SNAPBACK}>
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......!!!!


Jeg har lurt på om jeg skal kalle bilen min Vassgrisen Haram. Men da får jeg vel all verdens sure muslimer etter meg. Haram the water pig. Med turban



#508 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 July 2009 - 09:42

Da ser det ut til å løse seg ang. kabelnett. Har funnet kabelnett fra en 2001 mod. i Tromsø. Dette skal ifølge teknisk avd. på suzuki passe på den styreenheten jeg har ekstra som er komplett med immobiliser + tenningslås. Så jeg får leve i håpet til den ankommer.

#509 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 20 July 2009 - 10:10

QUOTE(Svein54 @ 20 Jul 2009, 10:42) <{POST_SNAPBACK}>
Da ser det ut til å løse seg ang. kabelnett. Har funnet kabelnett fra en 2001 mod. i Tromsø. Dette skal ifølge teknisk avd. på suzuki passe på den styreenheten jeg har ekstra som er komplett med immobiliser + tenningslås. Så jeg får leve i håpet til den ankommer.


Så flott...
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#510 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 July 2009 - 10:14

QUOTE(Svein54 @ 20 Jul 2009, 10:42) <{POST_SNAPBACK}>
Da ser det ut til å løse seg ang. kabelnett. Har funnet kabelnett fra en 2001 mod. i Tromsø. Dette skal ifølge teknisk avd. på suzuki passe på den styreenheten jeg har ekstra som er komplett med immobiliser + tenningslås. Så jeg får leve i håpet til den ankommer.


Det hadde vært en knakende grei løsning for da er det jo bare å hive på det kabelnettet og ferdig med det.

En kommentar til feilkodene i Heinz boka. Når hjernen ikke får korrekte signaler fra immobilizer så vil check enginelampa blinke kontinuerlig. Det burde stått sammen med feilkodene.

Da kan du sende regningen for det nye ledningssettet dit du kjøpte motoren. Går ikke an å selge en motor hvor startsperre mangler og så si at dette er en komplett motor.

Egentlig litt dumt for jeg hadde begynt å legge planer med en J20 motor jeg nå.

Si fra når det ankommer om du skal ha noe hjelp til å koble opp. Uansett må det lages en ny sikringsboks og et bedre opplegge for strøm til motornettet. DEN boksen må styres fra tenningsnøkkel.

#511 Evil T

Evil T

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 07:49

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 20 Jul 2009, 10:14) <{POST_SNAPBACK}>
Det hadde vært en knakende grei løsning for da er det jo bare å hive på det kabelnettet og ferdig med det.

En kommentar til feilkodene i Heinz boka. Når hjernen ikke får korrekte signaler fra immobilizer så vil check enginelampa blinke kontinuerlig. Det burde stått sammen med feilkodene.

Da kan du sende regningen for det nye ledningssettet dit du kjøpte motoren. Går ikke an å selge en motor hvor startsperre mangler og så si at dette er en komplett motor.

Egentlig litt dumt for jeg hadde begynt å legge planer med en J20 motor jeg nå.

Si fra når det ankommer om du skal ha noe hjelp til å koble opp. Uansett må det lages en ny sikringsboks og et bedre opplegge for strøm til motornettet. DEN boksen må styres fra tenningsnøkkel.


Motoren ble solgt uten både hjerne og startsperre. Jeg hadde selv kjøpt den slik. Hadde tenkt å bruke datasprut på den. Jeg har aldri prøvd å overbevise noen om at dette var komplett motor med startsperre og alt.
[/indent][indent=1]

#512 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 09:22

Tror vi ikke skal beskylde noen for å ha lurt noen her. Det som er det største problemet er jo at Suzuki i Japan ikke har fullstendige tegninger over de bilene og motorene som ikke er produsert med chassisnr.JSAFTL52V......... Det er det det store problemet.
Jeg har fortsatt en J20A motor KOMMPLETT i bestilling i Sverige Gunnar 2004 mod. gått nesten ikke noe til 12tusen NOK.
Trenger nok litt hjelp Gunnar når ledningsnettet er på plass, drar et par dager på hytta og er tilbake på Torsdag og da ligger nok det nye ledningsnettet på posten.

#513 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 12:38

Jeg har da heller ikke sagt at det er du som har påstått at det var komplett motor. Det er da firmaet i Sverige som har solgt Svein hjernen det er de som har solgt motoren og så solgt hjernen etterpå og påstod at det da var komplett motor. Det er på det punktet det beskrives som komplett motor.



Men verken hjernen eller ledningsnettet er brukbart.


Og selvfølgelig skal vi beskylde noen for å ha lurt noen. Hvorfor endte du ellers opp med en motor hvor startsperre og tenningsnøkler manglet? Firmaet som solgte motoren (for å ta det med teskje så ingen blir sure igjen) til deg via Evil T, påstod at det ikke var startsperre på motoren. Det er pur løgn med vinnings hensikt og om det ikke er å lure noen så vet ikke jeg. Svenskefaan gjorde det bare for at de er missunnelige på den norske oljen. Jämtland og Herjedalen slesket de også til seg, svina. Haram haram.

At suki importøren er bunnløst inkompetent gjør da ikke saken noe bedre. Nok en grunn til å aldri handle suki.

Jeg har egentlig mest lyst til å slå noen i huet med et balltre siden jeg har blitt lurt til å legge ned en masse timer i et opplegg som i utgangspunktet var umulig å løse. En eller annen svenske fortrinnsvis.



#514 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 18:46

Da begynner det å bli ferdig. Har montert et vinsjbatteri på 125A under sete. Skjermbreddere er på plass + beskyttelse
i front.
beskyttelsebur til vitaratanken er også ferdig, må bare få knekt til ei 5 mm aluplate.

IMG_5905.jpg IMG_5904.jpg
IMG_5902.jpg IMG_5903.jpg
IMG_5901.jpg

#515 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 22:08

Jeg er missunnelig på det ekstrabatteriet ditt. Det er bare rått.

#516 Evil T

Evil T

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 01:28

QUOTE(Svein54 @ 21 Jul 2009, 18:46) <{POST_SNAPBACK}>
Da begynner det å bli ferdig. Har montert et vinsjbatteri på 125A under sete. Skjermbreddere er på plass + beskyttelse
i front.
beskyttelsebur til vitaratanken er også ferdig, må bare få knekt til ei 5 mm aluplate.

IMG_5905.jpg IMG_5904.jpg
IMG_5902.jpg IMG_5903.jpg
IMG_5901.jpg


Dette så jo virkelig trivelig ut! Jeg er veldig imponert! Likte spesielt beskytterne i fronten. Er de egenproduserte?
Håper du får snurr på motoren snart. Lykke til.
[/indent][indent=1]

#517 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 August 2009 - 18:07

Da var endelig motoren i gang, Gunnar kom å hjalp til med å koble de siste ledningene. Måtte ut med motoren og koble til veivakselsensor for det eneste ledningsnettet som var å få tak i var til en 2001 mod. og da er denne på motoren.

#518 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 August 2009 - 20:46

QUOTE(Svein54 @ 1 Aug 2009, 19:07) <{POST_SNAPBACK}>
Da var endelig motoren i gang, Gunnar kom å hjalp til med å koble de siste ledningene. Måtte ut med motoren og koble til veivakselsensor for det eneste ledningsnettet som var å få tak i var til en 2001 mod. og da er denne på motoren.


Det er en motor som bare er rå makt. RÅTT.

#519 Evil T

Evil T

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 02 August 2009 - 22:14

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Aug 2009, 20:46) <{POST_SNAPBACK}>
Det er en motor som bare er rå makt. RÅTT.

Gratulerer til dere begge. Gleder meg til å se motoren i aksjon.
[/indent][indent=1]

#520 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 August 2009 - 20:16

Gratulerer med nye friske hester;)
Passer alle suzukimotorer(1,6) oppi sj?
Uansett hvilken mod på motor 95` og oppover?