Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#41
Posted 01 June 2008 - 13:26
#42
Posted 01 June 2008 - 19:54
Var foresten på hytta i helgen med sukin på første prøvetur, kom til kongsberg og skiten stoppa, fant fort ut at det var fjulpumpa som streika. Etter en stund starta den igjen og gikk normalt et par mil, full stopp.
Da fant jeg ut at fjulpumperele gikk varmt. Kjøla det ned og kom meg opp på hytta. Det jeg gjorde var og sette på en ny tykkere ledning og det fungerte perfekt.
På søndag var jeg på treff på et militærfelt på Kongsberg og hva tror dere skjedde da vi skulle til skogs, jo muttern på tverrstaget i forstillinga var borte. Hjula pekte i begge retninger og dette merket jeg ikke før da.
Glad jeg har en forståelsefull kone så hun heiv seg i bilen og kom opp med ny skrue og mutter. 3 kvarter og kjøre.
Fikk overtalt hun til å være med på en tur og hvilken tur, det gikk rett oppover med bare stein i veien, ikke bare småstein nei. Tenk dere et militætfelt, ikke vanlig vei. Da vi kom på toppen tørte hun ikke mer så da var det bare og kjøre ned igjen, men moro var det.
Men tilbake til begynnelsen, når tør dere.
#43
Posted 01 June 2008 - 21:25
Jeg skal ramse opp et par biler du kan teste deg på
: den nye wv varebil automat med 180 diselhester chipa......slo den i aks opp til 100 kmt.
Audi a3 1.9 tdi...han klarte ikke holde følg etter utallige mange forsøk
Nissan 200sx slo meg
R1 slo meg
Skal prøve meg på en cossi imorgen...ps...alle er kompiser.
Tar ikke sånne sjangser med folk som jeg ikke kjenner.
Starter ikke fra null...har ikke clutsj til det men alle "svinkjøringa" starter fra utkjøring av kryss.
Skulle filme noe av det idag men ingen ville sitte på.(ikke så rart når jeg selv er redd)
Har bare 0.3 ladetrykk...skal prøve 0.5 dem nermeste dagene.
Skal få sjekka bensinforbruket med sån lamdamåler under kjøring.
Har svartrøyk og flammer mellom hvert gir på hardkjøring
Edited by terje takras, 01 June 2008 - 21:27.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#44
Posted 01 June 2008 - 21:49
Med 0,3 kg ladetrykk er jo som å feste en føner til innsuget.
Husk på at Gunnar holder på og skal lage en ny hjerne så vi kan få 150hk.
Da kan du senda han kompisen med zx til Drammen, men det blir litt flaut å komme tilbake til Stord.
#45
Posted 01 June 2008 - 23:24
Edited by terje takras, 01 June 2008 - 23:24.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#46
Posted 02 June 2008 - 17:40
Da har du ikke satt inn splint som du skal. Den skal være rustfri
#47
Posted 02 June 2008 - 18:31
Venter nå på ny bensinpumpe for det bråker for mye den som sitter foran. Hvor tykk ledning bør jeg trekke bakover?
Skal du ha ipc og ecu som jeg liggende. Må snart levere den tilbake.
Hvor langt har du kommet med sandblåsing og ramma?
Har prøvd og finne hvor mange grader jeg skal sille tenninga på svinghjulet, men finner ikke noe.
Smeller litt når jeg slipper gassen.
Svein
#48
Posted 02 June 2008 - 23:13
Venter nå på ny bensinpumpe for det bråker for mye den som sitter foran. Hvor tykk ledning bør jeg trekke bakover?
Skal du ha ipc og ecu som jeg liggende. Må snart levere den tilbake.
Hvor langt har du kommet med sandblåsing og ramma?
Har prøvd og finne hvor mange grader jeg skal sille tenninga på svinghjulet, men finner ikke noe.
Smeller litt når jeg slipper gassen.
Svein
Hvor mange nøkler er det til den? Gidder du sjekke det, og hva han skal ha for icu,ecu tenningslås og nøkler. DVS hela skiten.
Tror ikke det er godkjent med annet enn borgtårnmuttere på forstillingen der. Det skal være splint og ikke locktite eller annet skrot. SPLINT og det er RUSTFRI SPLINT. De billige er borte på noen få år så det er alt for dårlig.
Min R1 som var lettere moddet hadde parkert deg så ufattelig at det hadde ikke vært morsomt. Den dro 110 km på førstegir 160 på andre 210 på tredje og toppet 6 gir på over 310 km/t.
0-100 gikk på snaut 3 sek. Da var det bare å presse ned så mye som mulig for å holde forhjulet nede. Litt uheldig så stod sykkelen rett opp før en skjønte helt hva som skjedde. 0-200 på under 10 sekunder.
Men ca 175 HK på ca 185 kilo. Det tilsvarer 1000 HK på en 413.
Jeg tror nesten ikke det er å anbefale å ha mer enn ca 150 HK i en 413. Da må i alle fall omfattende ombygging til for å stabilisere den. På den jeg jobber med nå skal jeg stoppe på ca 125 HK og ikke mer. Blir det ett prosjekt til blir det mer, men det blir en gate bil.
#49
Posted 03 June 2008 - 00:08
R1 kjørte fra audien på drag etter drag.... helt til en lettere forbanna audieier gikk ut... reiv opp panseret, åpna krana til wastegaten helt, og regulerte opp bensintrykket...
det hjalp at audien het S4 med fargen candyred, og at det sto Dahlbäck racing på hele sida på den da:)
det som hjalp mindre var at sykkelføreren ikke var tung nok til å holde sykkelen nede....
men står ganske respekt av å klare det med en bil på 1600 kg likevel:)
#50
Posted 03 June 2008 - 07:25
Min erfaring så langt er at så lenge du kan kjøre på 5 gir stort sett over alt på vei er jeg meget fornøyd.
Kjører i gang på 2 gir uten problem.
Gunnar det er treff i Svarstad helgen 13 - 15 Juni, har du lyst til å bli med å kjøre.
#51
Posted 10 June 2008 - 15:53
Min erfaring så langt er at så lenge du kan kjøre på 5 gir stort sett over alt på vei er jeg meget fornøyd.
Kjører i gang på 2 gir uten problem.
Gunnar det er treff i Svarstad helgen 13 - 15 Juni, har du lyst til å bli med å kjøre.
Jeg må heller bruke ledig tid til å skru på det prosjektet jeg har satt i gang med. Har begynt å blåse ramma og da må den gjøres ferdig innenfor rimelig tid eller er blåsingen bortkastet.
Det sitter fryktelig fast enkelte steder. Ikke bare nkelte steder med på store deler av ramma. Lakk er bare et raskt sveip. Der tar jeg 1 kvm på noen små minutter, men den tjærelignende beskyttelsen er ille. Bruker blåselampe og skrape først, så sandblåse.
Blir jeg ferdig til midten av august er jeg meget fornøyd.
#52
Posted 10 June 2008 - 17:45
#53
Posted 10 June 2008 - 19:01
Først skal det prosjektet jeg holder på med gjøres ferdig. Så kan jeg vurdere et nytt prosjekt. Men jeg tror det blir en 413 med toyota akslinger og glassfiberkaross samt g16B motor på 150 HK.
#54
Posted 11 June 2008 - 16:23
hvorfor ikke en H27A istedet for G16B da
eller en HFV6 om man får tak i.... hadde vært en fin suzukimotor i SJ'en det:)
Edited by sven, 11 June 2008 - 16:29.
#55
Posted 11 June 2008 - 17:07
#56
Posted 11 June 2008 - 17:19
#57
Posted 11 June 2008 - 18:56
men han skaffer ikke monteringsanordninga til pumpa, for den sitter i en brakett som skrus i en av åpningene, vi sjekka, og jeg mener det ikke passet fra vitara....
men hvordan støy er det fra de eksterne pumene da??
plenty med biler går med de, og jeg har ikke hørt om folk med andre bilmerker som klager....
men om pumpene blir skrudd rett i karrosseriet skjønner jeg det om det blir støy...
#58
Posted 11 June 2008 - 19:37
Mann til dattra er sveiser og han har lagd en tank i alum. til en crosscart jeg hadde før.
Edited by Svein54, 11 June 2008 - 19:39.
#59
Posted 11 June 2008 - 21:19
Suzuki Samurai 1991 gas tank EFI
Denne fant jeg på ebay, men var jævla rusten.
Edited by Svein54, 11 June 2008 - 21:21.
#60
Posted 11 June 2008 - 22:02
eller en HFV6 om man får tak i.... hadde vært en fin suzukimotor i SJ'en det:)
Vanskelig å få godkjent. Og HFV6 har jeg hørt mye negativt om så jeg ville i så fall gått for en H27A. Men en G16B med tuning og byttet cam og porting så den puster litt lettere samt moddet eksosanlegg er absolutt ikke å forakte. Men jeg synes 150 HK i en 413 er nok.
Om en skal ta ut mer må en liksom ta den helt ut da synes jeg og kjøre løpet ut med turbo og lystgass, forsterke hele innmaten og annen fordelingskasse og gearkasse samt akslinger som tåler skikelige røsk. Og da blir det dyrt, mer enn det smaker. 150 HK smaker godt nok i en 413 etter min smak.
Jeg har kjørt for mye r-sykkel til at bil imponerer meg med fart eller kjøreegenskaper. Skal en bil ha noe å stille opp deg må det være en formel 1 bil. Alt annet blir parkert. Den største begrensningen til en mc er nervøse sjåfører som ikke tør gi mer gass.
Bil handler om noe annet enn å kjøre fortest mulig. Det er en helhet.
Suzuki Samurai 1991 gas tank EFI
Denne fant jeg på ebay, men var jævla rusten.
Bygg selv nå og ikke vær så lettvint. Jeg har fylt tanken min med vann.