Svein54 Garasje Suzuki 413 1985
#81
Posted 23 June 2008 - 12:00
#82
Posted 27 June 2008 - 13:26
Ta en liten pause i bygging nå mens du samler deler til neste trail-slayer prosject. Så får du en skikkelig rock-crawler.
Du får ta en tur med bilen til uka og ta en kopp kaffe på Lillehammer. Ta med fruen da vet du.
#83
Posted 27 June 2008 - 13:52
Pumpa er på plass i morgen, holder på å kutte og tilpasse rør nå. Legger ved noen bilder når jeg er ferdig.
Jeg får se hvor mye jeg må jobbe til uken, det har begynt og roe seg litt, kanskje det blir en tur til Lillehammer til uken.
#84
Posted 29 June 2008 - 17:18
Dette var jo til og leve med. Bremsene viste jeg om, det samme om cassisnr. Lyset trodde jeg var riktig.
Jeg har nå byttet hovedbremsepumpe til Subaru Impressa WRX. Denne passer rett på. Man må gjøre litt om på stempelstanga som går inn i pumpa + modifisere røra inn i pumpa. Det som er viktig når man skal bruke pumpe fra Subaru er at man bruker en som har enten ABS eller skiver rundt om.
Her er noen bilder.
Nå har jeg fått riktig trøkk på bremsene.
Da er det bare og finne ut hva som er koblet feil med ekstralysene. Jeg har koblet etter skjema på forumet, men jeg har nok koblet meg inn på feil ledning til fjernlys. Håper noen kan hjelpe meg fort med dette.
Edited by Svein54, 29 June 2008 - 17:20.
#85
Posted 22 July 2008 - 20:26
Fjernlyset er også ordnet, det var kortslutning i bryter som var feil.
Første turen på hytta med bilen.
Her er hytta og den er selvbygd.
Her er også mange fine løyper og kjøre.
Edited by Svein54, 22 July 2008 - 20:28.
#86
Posted 22 July 2008 - 20:39
Hytta di er jo nesten større enn huset mitt jo... Utrolig flott var den!
#87
Posted 22 July 2008 - 20:54
Driver og godsnakker med bonden om et kjørefelt under høyspenten som er et lite stykke unna.
Reiser for å besøke Gunnar i morgen, blir spennende å se hans prosjekt.
Må prøve og skifte pitmannarmen før sukitreffen i August. Må også få tak i noen nye offroad dekker.
#88
Posted 25 July 2008 - 23:03
Det er virkelig inspirerende å få kikke litt på en prosjekt som har kommet nesten i mål når en sjøl har et puslespill av biter utover gulvet i garasjen.
Men bare vent til jeg blir ferdig, da skal jeg holde følge med deg på både aks og toppfart. Det spiller egentlig ikke all verdens rolle, men det er artig å kunne dra på litt og følge trafikken når det akseleres i stedet for å drive å sulle sammen med gamle lastebiler ute i høyre grøftekant for å sleppe frem den øvrige trafikken.
Jeg skal modde bremsene som du foreslo og så tror jeg det blir zinkbad på hele jævla ramma. Kanskje jeg elokserer hele balja også når jeg er ferdig med å sveise.
Da slipper jeg å engste meg for rust med det første.
#89
Posted 26 July 2008 - 14:32
dere nevner oppgradering av bremser.
Finnes det noe bedre bremser til sukien?
Skulle gjærne hatt det på min.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#90
Posted 26 July 2008 - 22:05
dere nevner oppgradering av bremser.
Finnes det noe bedre bremser til sukien?
Skulle gjærne hatt det på min.
For min del er det Subaru WRX bremsepumpe på original bremseklokke, vitaracalipere foran. Reduksjonsventil bak med originale calipere satt bak på skiver der.
Det skulle bremse nok.
Omtrent samme som Svein har på sin, men han har et litt annet oppsett med kretser og calipere tror jeg.
#91
Posted 28 July 2008 - 18:14
Det var veldig hyggelig å være på besøk hos deg og kona Gunnar. Neste gang må du ta med kona og komme på besøk på hytta en helg når zukin er ferdig. Har noen bilder jeg skal putte inn senere. Det høres fornuftig ut og galvanisere ramma.
Når det gjelder bremser har jeg mer en nok. Foran har jeg Vitara calippere og ventilerte skiver (91-93mod Sidekick) bak har jeg skiver + calipere org. 413. Bremsefordeler fra Spidertrax (justerbar) Dette bremser meget bra også ned fra 140 Terje. Men det trenger du vel ikke Det er kun en suki som klarer H på spidometeret og det er min. (sjekk spidometret å fort det er)
#93
Posted 30 July 2008 - 09:48
Jeg lager et nytt oppsett med speedometeret. Setter en rundeteller ved siden av. Den viser hvor mange ganger speedometeret har gått en hel runde. Akkurat som fly har på høydemåleren.
Etter ekstremt mange bekymringer og vurderinger, testing, lesing. Gått 5 på, funnet ut osv osv. Det er bare klart at det er en ting som blir best og det er galvanisering, hot dip, av ramma. Da vil den holde i mellom 35 og 50 år før det kan begynne å komme rust på den igjen.
Da er ikke jeg med lenger så videre behandling blir ikke mitt problem.
Alltid lettvint med besøk som ordner seg selv. Her er kjøkkenet, der er kjøleskapet og kaffetrakter.
Hadde vært hyggelig med en helg nede på hytta.
Edited by Nöcke Gunnar, 30 July 2008 - 09:49.
#94
Posted 30 July 2008 - 10:15
Hva holder du på med nå? Tror du har fått heteslag når du begynner og snakke om høydemåler i sukin, eller var det ikke det
Sveis all rust på ramma og kjør den av gårde på flathengern til galv. Det er uten tvil best. Lurer på om jeg skal hente de samuraiakslene og sende dem til elforsinking, det hadde vært stilig med blanke akslinger.
Finn en helg dere er ledig og si fra så drar vi på hytta.
#95
Posted 30 July 2008 - 12:20
Ser ut til at det blir 1.6 liter på meg og nå...kan ikke ligge etter
blir vel nye 50 høvdinger på motor
Er i full gang med å bygge meg garasje nå
naboene klager over at jeg står på plenen kl2230 på søndag med kompressoren på bånn gass og pussemaskinen på full snurr...trenger ikke naboer jeg
Er det krypekasse på sukien din svein?
turtallet mitt ligger på 6000 omd ved ca 150 kmt,tørr ikke å presse motoren mere da
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#96
Posted 30 July 2008 - 18:53
Neste blir Samurai med SPOA hilux akslinger og 2.0 liter motor på 200 HK kombinert med Weiss glassfiberkaross. Lettet til 650 kg.
Da må en ha høyedemåler.
#97
Posted 30 July 2008 - 19:06
Gunnar nå tror jeg i vært fall du har fått både solstikk og heteslag samtidig, det pleier og gå litt rundt i hodet da. Har selv fått solstikk i Hong Kong og det føltes ikke bra. Husk å skru på vifta på fullt i garasjen.
#98
Posted 01 August 2008 - 08:39
Gunnar nå tror jeg i vært fall du har fått både solstikk og heteslag samtidig, det pleier og gå litt rundt i hodet da. Har selv fått solstikk i Hong Kong og det føltes ikke bra. Husk å skru på vifta på fullt i garasjen.
Trenger ei elektrisk vifte.
Hvorfor har alle ferie nå som jeg trenger å levere ramma til galvanisering? Hvorfor leverte jeg den ikke for en mnd siden?
Må få gjort ferdig det som skal sveises så jeg kan få ramma i orden for da kan jeg begynne å montere litt.
Kanskje jeg skulle levere akslingene til eloksering, kunne vært greit det. Skal lure på hva det koster?
#99
Posted 01 August 2008 - 09:01
Her er adressen hvor du får tak i el. vifte. Det du skal ha er mod. 110 Puller fans w/thermostatic control & A/C relay.
http://www.flex-a-li...auto/index.html