Benteruds og Gunnestads garasje.
#21
Posted 03 February 2008 - 15:34
Bilder kommer...
#22
Posted 01 March 2008 - 19:12
#24
Posted 09 March 2008 - 16:10
Edited by Benteruden, 09 March 2008 - 16:20.
#25
Posted 09 March 2008 - 18:40
Edited by Benteruden, 09 March 2008 - 21:07.
#26
Posted 09 March 2008 - 19:22
du vet ikke hvordan det var i den bilen den sto i da?. men det vil helt sikkert fungere å sjøte in et rørstykke med utak til tanken på den øverste radiator slangen ja,
#27
Posted 09 March 2008 - 21:06
#28
Posted 10 March 2008 - 20:14
ja tanken må sitte høyere hen radiatoren..
prøver nå så godt jeg kan og hjelpe vertfal
#29
Posted 24 March 2008 - 13:19
Edited by Benteruden, 24 March 2008 - 13:22.
#30
Posted 24 March 2008 - 16:04
du kunne kanksje i tillegg ha et stag frå det eine til det andre festet i bakkant så det vart heilt stivt. då er det mindre påkjenninger på sjølve huset til kassa.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#31
Posted 24 March 2008 - 19:54
Jeg har maken radiator som deg.
Riv av de der lamellene som lukker for radiatorviftene.
De kommer aldri til å gjøre noen nytte.
Det du trenger er mest mulig kjøling og de lamellene yter i allefall ingen ting i den retningen.
Jeg røska de ut tvert.
På min satt det utluftings-slange ut fra toppen på radiss'n.
Synd det ikke er det på din da.
Min ser slik ut:
Satt gul ring rundt utluftings-slangen.
En advarsel...hehe
Du ser de tappene som stikker ut i plastkappene på hver enda av radiatoren.
De kom i veien for meg da jeg skulle bygge veltebur. Jeg tok kjapt baufila og kappet bort alle fire...og vips...så hadde jeg laget fire hull i radiatoren.
Det jeg ikke visste, var at de tappene var uthulet inn i radiatoren.
Måtte borre opp hullene jeg lagde slik at de ble runde, og så skrudde jeg inn noen finjengede skruer inn i hullene innsmurt i sikaflex fugemasse...og klinte inn masse sika rundt skrue-hodene også.
Det ble tett og fint det.
I den forbindelse tenkte jeg....
Hva om du borrer opp et passe hull øverst i hjørnet på raddissen der min slange kommer ut.
Så skaffer du en liten slangenippel som er gjenget i ene enden og skrur den inn i plastkappa der.
Kanskje gjenge opp hullet og skru nippenen inn. evnt. kline inn rundt med sika eller kanskje stålplast.
Slangen må sitte helt øverst i hjørnet så langt opp du får slik at det ikke blir stående luft i radissen over nivået til slangen.
Ekspansjonskammeret må sitte slik at MAX-nivåstreken i kammeret er i høyde med toppen på radissen.
Laget en skisse.
#32
Posted 24 March 2008 - 20:17
du kunne kanksje i tillegg ha et stag frå det eine til det andre festet i bakkant så det vart heilt stivt. då er det mindre påkjenninger på sjølve huset til kassa.
Men da burde vel det staget være skrudd... Hvis ikke blir jo kassa sittende fast inne i mellom all forsterkninga. Er nok ikke dumt å gjøre som du sier da blir jo alt i ett..
Det sitter lufting i hjørnet på radiatoren min oxo akurat som din Zukijack. Men det med lamelene må jeg nok se litt på. Er nok greit å gjøre som du sier. Mye som skal ha luft her etter hvert. Husker ikke hvordan det ser ut nå,l men ser vel hva som skal bort når jeg ser radiatoren.
Det med ekspansjontank: kjøpte to skjøte hylser på biltema som det er jenget opp til temp måler i. Tengte jeg skulle borre opp di og jenge opp å sette i en nippel til tanken. Da kapper jeg bare av en liten bit på radiator slangen og setter den helt inntill stussen på radiatoren. Men er ikke sikkert det hadde vært dumt å gjøre det slik du tenker??!!
#33
Posted 24 March 2008 - 22:08
Må legge til att jeg av en eller annen merkelig grunn gikk fra 2" til 2,5" eksos mitt under bilen.
Edited by Benteruden, 25 March 2008 - 17:35.
#34
Posted 25 March 2008 - 10:00
Kanskje bare bandasjere røret der den krysser under girkassa, for sikkerhets skyld.
Har du planlagt hva du skal bruka av slanger og rør mellom motor og radiator?
Jeg la inn en del info om hvordan jeg har gjort med mitt kjøleanlegg i et emne om det et sted, men husker ikke hvor. Mulig det var i en annens garasje, eller at det var et sted på Pirate.
Skal se om jeg finner det igjen.
#35
Posted 25 March 2008 - 17:33
Edited by Benteruden, 25 March 2008 - 17:38.
#36
Posted 25 March 2008 - 18:18
#37
Posted 25 March 2008 - 18:23
Kommer av kjøringa di det.... Hørt du kjører hardt!!!
Tanken har streifet meg, men har ikke gjort det. Er vel like greit å gjøre det med en gang. Det er jo ikke så mye arbe.
#38
Posted 25 March 2008 - 18:56
#39
Posted 25 March 2008 - 19:04
#40
Posted 25 March 2008 - 19:07