Gå til innhold



Foto

Muttertrekker


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
81 replies to this topic

#1 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 24 January 2008 - 21:17

Har ødelagt 2 x jalla muttertrekkere. (på luft)
Skal ha nå noe ok, men vil ikke betale sjorta.. max 1000 lappen..
Duger biltema's? Hvilken i såfall? Noen som har erfaring med de?

#2 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 24 January 2008 - 21:26

Gå på: http://194.19.67.96/wn_eh.exe/Start
så søker du med: 0703 213
så går du på: Trykkluft muttertrekker 1/2" premium

Ikke den prisklassen du ber om, men det er den beste muttertrekeren jeg har brukt, ikke bruker den så mye luft som de billige muttertrekerene heller. Slik att den er lettere å drive for kompressorren enn enn billig sak.
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#3 Nilsh

Nilsh

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 306 Innlegg:

Posted 24 January 2008 - 22:31

QUOTE(Lars'ern @ 24 Jan 2008, 21:26) <{POST_SNAPBACK}>
Gå på: http://194.19.67.96/wn_eh.exe/Start
så søker du med: 0703 213
så går du på: Trykkluft muttertrekker 1/2" premium

Ikke den prisklassen du ber om, men det er den beste muttertrekeren jeg har brukt, ikke bruker den så mye luft som de billige muttertrekerene heller. Slik att den er lettere å drive for kompressorren enn enn billig sak.

Er bra den der. Men ville ikke kjøpt den på Wurth. Under klistremerket står det ingersoll rand. Er det ikke 6 lapper for den på wurth?
Power windows are a great convenience, but if they're not working, it's like having no windows at all.

#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 25 January 2008 - 17:46

Gebe er jo brukbare trekkere

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#5 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 25 January 2008 - 19:41

QUOTE(Nilsh @ 24 Jan 2008, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
Er bra den der. Men ville ikke kjøpt den på Wurth. Under klistremerket står det ingersoll rand. Er det ikke 6 lapper for den på wurth?


Er ikke sikker på hvor mye den koster, men den er dyr!!
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#6 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 25 January 2008 - 20:07

De selg de dær på mekonomen, å da står det Race (tengtools) på lappen, kosta 6200.

Sekkert en bra trekker, men det første som slo mæ da æ holdt den i handa, va at før 6000 krona så burde det vær mulig å lag nåkka som va fysisk mindre å meire hendig!! Den e ENORM!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7 egulbr

egulbr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 297 Innlegg:

Posted 26 January 2008 - 18:38

Hva bruker du den til da?? Jeg har en Hitachi muttertrekker på batteri. Den funker til hjulskift og diverse. Men er det til et verksted eller noe så trenger du jo en med mer kraft.
1997 Toyota Hilux 2.4 D

#8 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 12:20

hehe...like morsomt hver gang... biggrin.gif Her er det en som skal ha ny muttertrekker med max pris 1000kr, så kommer det en guru som drar frem en til godt over 6000kr. Jeg har ikke noe greie på muttertrekkere, men dere som har kan sikkert anbefale ham en bra til UNDER 1000 kr???

Suzuki'n min er tilsalgs......


#9 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 12:54

Bruker muttertrekkeren vil å sku på bilen min, ikke bare hjulskift.
Synes de batteridrevne muttertrekkerne blir for store, og lite smidige.

Har alle bare sånne svindyre greier? Ingen som har prøvd noen litt rimleligere? Kan med trygghet si at rema og andre jalla ikke fungerer tilfredstillende..

#10 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 14:37

QUOTE(L200 man @ 27 Jan 2008, 12:20) <{POST_SNAPBACK}>
hehe...like morsomt hver gang... biggrin.gif Her er det en som skal ha ny muttertrekker med max pris 1000kr, så kommer det en guru som drar frem en til godt over 6000kr. Jeg har ikke noe greie på muttertrekkere, men dere som har kan sikkert anbefale ham en bra til UNDER 1000 kr???


Jeg må bare beklage att jeg svarte da devil.gif Hehe
Neida, men grunnen til att jeg svarte som jeg gjorde, er att jeg har prøvd 4 forskjellige billige, og ja, de er jalla, muttertrekkere. De duger ikke, som han selv sier, han har ødelagt to... Hvis jeg husker korrekt, kommer muttertrekkerene jeg har prøvd fra Clas, Biltema, Europris og en til som jeg ikke vet hvor kommer fra, den fikk jeg. Alle fire muttertrekkerene er prøvd på kompressoren hjemme, diger sylinderkompressor, og på jobben på en diger skruvekompressor, og den fra Wurth fungerer bedre på en billig kompressor til 1000,- enn de billige muttertrekkerene på skruvekompressoren!!
Så min anbefaling, er å kjøpe en ordentlig muttertrekker, og isteden spare på kompressoren(selv om det er bedre med en bra en her også)

Edited by Lars'ern, 27 January 2008 - 14:38.

Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#11 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 15:09

Eg har en fra Europris, og det einaste den er brukandes til, er å skru opp løse hjulmutrer, for dei er altfor svake til å løsne fastskrudde mutter, dessuten bruker dei altfor mykje luft, så neste gang eg skal ha meg en slik, så blir det en dyr modell.

Man får det man betaler for!
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#12 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 16:22

Har en biltema trekker som er ca 8 år gammel. Den har fungert ok. Ikke av de sterkeste. Måtte bruke litt tid for å få løsnet pinjongmutteren. Den er vel trukket til med ca 200Nm.


Husk også på å olje disse. Mange kompressorer er oljefrie, og derfor må man dryppe litt olje inn i luftnippelen på verktøyet før bruk. De blir kanskje svakere dersom man glemmer av å olje disse. Synes min trekker var sterkere når den var ny enn den er nå.

Torfinn

Edited by torfinn, 27 January 2008 - 16:24.


#13 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 17:34

Vi bruker muttertrekkere som koster ca 1300,-
400nm og varer i ca 6mnd,og så har vi en mellomstor som drar 900 nm koster 1850,- og så har vi en stooor en som drar 1500nm smile.gif koster 7-9000,-
Skal sjekke hvem som leverer dem.

PS.jeg jobber på dekkservice,så dem blir jevnlig brukt.

#14 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 27 January 2008 - 21:51

Du får jo kjøpt små olje-forstøvere som du monterer direkte på luftnippelen til redskapet. De koster ikke mye, og de øker levetiden på redskapet betraktelig. Husk at i en muttertrekker er det svært trange pasninger, og i en luftsliper er det svært høye turtall. Uten olje blir det stor slitasje, og det er mange som glemmer å smøre luftredskapene sine. Det blir dyrt i lengden...
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#15 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 12:42

Jeg har en muttertrekker fra Biltema. Ikke for å snakke stygt om biltemas verktøy, men den funker bedre som hammer.. Makan til ubrukelig trekker.. Har ikkje kjangs å løsne hjulmuttere f.eks.. Strammer de ikke hardt for hånd heller... Mulig det er noe galt med min for den tømmer kompressoren på null komma niks...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#16 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 19:14

QUOTE(wazzza @ 28 Jan 2008, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
Mulig det er noe galt med min for den tømmer kompressoren på null komma niks...


Dette er noe av problemet med billige muttertrekkere, de bruker MYE luft

Som Snømannen sier, olje-forstøver er kjekt smile.gif

Edited by Lars'ern, 28 January 2008 - 19:15.

Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#17 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 20:06

Jeg har en til en til en tusenlapp. Kjøpte den på tilbud på Tess. Skulle komme fra Metabo - Elektra Beckum står det på den. Blir for svak til det meste og tømmer også kompressorn på 0 og ikke noe... Har bere lagt den vekk fordi jeg syntes det går fortere for hånd, men vil noen ha den så er den til salgs for 500,- knapt brukt.

#18 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 22:56

QUOTE(Nilsh @ 24 Jan 2008, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
Er bra den der. Men ville ikke kjøpt den på Wurth. Under klistremerket står det ingersoll rand. Er det ikke 6 lapper for den på wurth?



Wurth lager ingenting selv, de pakker og merker om varer som andre har produsert.

Billige muttertrekkere har jeg gitt opp og dermed har jeg ikke slikt hjemme lengere, en bruker bare opp lufta før en må fram med håndverktøy.
Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#19 chevy k5

chevy k5

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 29 January 2008 - 00:28

QUOTE(nordmøring @ 28 Jan 2008, 22:56) <{POST_SNAPBACK}>
Wurth lager ingenting selv, de pakker og merker om varer som andre har produsert.

Billige muttertrekkere har jeg gitt opp og dermed har jeg ikke slikt hjemme lengere, en bruker bare opp lufta før en må fram med håndverktøy.

bruker en biltema trekker til 7-800 kr,tar julbolter til k5 som hakka møkk.har fungert i 5 år og løsner d meste på bil.vet ikke om jeg har vert heldi men vi er 4 som har samme og alle fornøyd

#20 esc_cos

esc_cos

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 820 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 00:28

du får det du betaler for,men en trekker fra europris til 500kr holder nok til de fleste inne her wink.gif