Gå til innhold



Foto

Holley Blue pumpe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 19:54

Litt info før man monterer Holley blue electric fuel pump

Før man begynner er det viktig at man har nødvendige koplinger og slanger
Jeg har kjøpt mine overganger og koplinger hos TESS
DSC00966.JPG

For å kople Manometer fra Summit direkte i Regulatoren trenger du
vare nr 73069-06-02 Hex nipple NPTF 3/8 - 1/8 og 73509-02 90G Elbow NTP 1/8
Siden Regulatoren har to uttak så hvorfor ikke kople manometer på det som er ledig
DSC00968.JPG

For tilkopling av selve pumpen og Regulator
10mm Slange jeg har kjøpt 5m av for å være på sikre siden av å få nok og noen slangeklemmer
7190-06-06 4 stykk Overgang NTPF/JIC rett 3/8 -9/16
6505-06-06 4 stykk Inns MF JIC innv 9/16 -3/8
DSC00967.JPG

Når det gjelder Elektring tilkopling så velger jeg den enkleste løsningen, det er å bruke originale lednigen til fødepumpa.

Edited by Biringen, 28 January 2008 - 20:04.

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#2 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 29 January 2008 - 23:50

Bare linker direkte til Chevyhoe siden han allerede har gjort det.
Chevyhoe sin Garage

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3 soamann

soamann

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 20 November 2009 - 17:09

Hei, jeg har en silverado 94 mod. Har akkurat fått min holley pumpe, kan jeg da bruke orginale ledninger rett på? Slik at jeg ikke trenger og legge opp ett rele??

Takk for svar:-)



QUOTE(Biringen @ 28 Jan 2008, 19:54) <{POST_SNAPBACK}>
Litt info før man monterer Holley blue electric fuel pump

Før man begynner er det viktig at man har nødvendige koplinger og slanger
Jeg har kjøpt mine overganger og koplinger hos TESS
DSC00966.JPG

For å kople Manometer fra Summit direkte i Regulatoren trenger du
vare nr 73069-06-02 Hex nipple NPTF 3/8 - 1/8 og 73509-02 90G Elbow NTP 1/8
Siden Regulatoren har to uttak så hvorfor ikke kople manometer på det som er ledig
DSC00968.JPG

For tilkopling av selve pumpen og Regulator
10mm Slange jeg har kjøpt 5m av for å være på sikre siden av å få nok og noen slangeklemmer
7190-06-06 4 stykk Overgang NTPF/JIC rett 3/8 -9/16
6505-06-06 4 stykk Inns MF JIC innv 9/16 -3/8
DSC00967.JPG

Når det gjelder Elektring tilkopling så velger jeg den enkleste løsningen, det er å bruke originale lednigen til fødepumpa.



#4 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 21 November 2009 - 01:57

QUOTE(soamann @ 20 Nov 2009, 17:09) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, jeg har en silverado 94 mod. Har akkurat fått min holley pumpe, kan jeg da bruke orginale ledninger rett på? Slik at jeg ikke trenger og legge opp ett rele??

Takk for svar:-)


SÅ klart, du bare lodder den kontakten som sitter på fødepumpen fra før til Holley pumpa
så da slipper du gjøre noe så da blir det litt mer sånn plug and play

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#5 soamann

soamann

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 27 November 2009 - 01:49

Er det noen som vet dimensjonen på dieselrørene inn på fødepumpa? Er offshore nå så får ikke målt de.... Tenkte og ta med meg noen fittings herifra riggen med klemring som jeg kan skru rett i røret. Kan det være 3/8" rør under dær kanskje??

soa

QUOTE(KapteinMike @ 21 Nov 2009, 01:57) <{POST_SNAPBACK}>
SÅ klart, du bare lodder den kontakten som sitter på fødepumpen fra før til Holley pumpa
så da slipper du gjøre noe så da blir det litt mer sånn plug and play