Gå til innhold



Foto

Tahoe, hvordan regge ned


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
103 replies to this topic

#21 MortenKj

MortenKj

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 13:39

Hei til alle

Har også best time for ned reg. Skal bli spennende å se hvordan det går ja

#22 K5-gutten

K5-gutten

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 15:06

Lykke til.

Fortell hvordan det gikk.
Når har du time?



QUOTE(MortenKj @ 31 Jan 2008, 13:39) <{POST_SNAPBACK}>
Hei til alle

Har også best time for ned reg. Skal bli spennende å se hvordan det går ja

K5-gutten

#23 v8

v8

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 15:17

Da har vegdirektoretet endelig tatt til fornuft og tillater fra og med i dag å nedregge 96-2000 dieseltahoe uten ytterligere dokumentasjon. Dette kravet har jo vært direkte tåpelig.
http://drammen.bergh...drammen/cms/244

Forhåpentligvis vil dette vedtaket sette presidens slik at det også kan komme til å gjelde andre kjøretøyer.
Forhjulstrekk er feminint
Too much rice makes me sick!

#24 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 15:53

"...Tahoe 6,2 Diesel i perioden 1995-2000 kan settes ned i vekttil under 3500 kg."


ups..?

Det er sikkert noen her som ikke har typegodkjente biler, men som likevel vil prøve seg..

Kan dere da bekrefte hva som må gjøres, og hvordan, eller om det i det hele tatt er mulig?

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#25 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 15:54

QUOTE(ChevyHoe @ 31 Jan 2008, 15:53) <{POST_SNAPBACK}>
"...Tahoe 6,2 Diesel i perioden 1995-2000 kan settes ned i vekttil under 3500 kg."
ups..?

Det er sikkert noen her som ikke har typegodkjente biler, men som likevel vil prøve seg..

Kan dere da bekrefte hva som må gjøres, og hvordan, eller om det i det hele tatt er mulig?


6.2 hadde vert tøft i tahoen

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#26 Tore H S

Tore H S

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 17:27

QUOTE(Hummer @ 31 Jan 2008, 15:54) <{POST_SNAPBACK}>
6.2 hadde vert tøft i tahoen


Kanskje det er dét som er haken ved tilpasningen laugh.gif Staten finner alltid en måte å gjøre ting umulig på wink.gif

#27 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 17:37

Se der ja, da er dem enige rundt om! Rart Dem ikke klarte det selv, ikke at en stakker må krangle seg te en løsning.. Hadde vært tøft om dem tok æren for å ha gjort det og, skulle bare mangle.. blink.gif
Men da er vi i rute...og det er jo bra biggrin.gif


QUOTE(ChevyHoe @ 31 Jan 2008, 15:53) <{POST_SNAPBACK}>
"...Tahoe 6,2 Diesel i perioden 1995-2000 kan settes ned i vekttil under 3500 kg."
ups..?

Det er sikkert noen her som ikke har typegodkjente biler, men som likevel vil prøve seg..

Kan dere da bekrefte hva som må gjøres, og hvordan, eller om det i det hele tatt er mulig?

Da er det betale skagenes for papirenne som trengs, 2000 pluss moms..! Frisk kæll..Skulle hatt juling.
Glad om han ikke får smell for å ha jukset inn bilene i 5 år..sende flere brev jeg..påpeke att alle bilene er tatt inn på gale premisser. Og de må betale for seg..
Men skjer vel ikke, gamle regler som gjorde det mulig gjøre som dem gjorde..Samma, det ble personbil av det te slutt.. biggrin.gif
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#28 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 17:47

QUOTE(sti @ 31 Jan 2008, 12:57) <{POST_SNAPBACK}>
hei
nå har jeg bestilt time for nedregging biggrin.gif
men hva er taggen som må fjernes? og blanco? litt grønn blink.gif
trengte ikke no papirer fra sure skagernes på bergheim drammen?


Sitter en merkelapp på Venstre førerdør, der er det blitt brukt blanko som du kan skrape vekk. og da vil originalvektene komme til syne igjen. OBS kan hende bergheim har satt på en blank tape som dekker hele tag`n slik at blancoen er også dekket til

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#29 MortenKj

MortenKj

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 17:47

Har time 15febr


QUOTE(K5-gutten @ 31 Jan 2008, 15:06) <{POST_SNAPBACK}>
Lykke til.

Fortell hvordan det gikk.
Når har du time?


#30 Guest_sub28_*

Guest_sub28_*
  • Guests

Posted 31 January 2008 - 17:52

takker og bukker for jobben du har gjort. nå bytta jeg bil mye pga det der,og nå er det plutselig mulig rolleyes2.gif men men den blir jo lettere å selge da biggrin.gif

Edited by sub28, 31 January 2008 - 18:13.


#31 v8

v8

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 18:24

På lastebiler er det helt vanlig å oppgradere kjøretøyenes totalvekt med vektgarantier fra fabrikanten!!! Skjer hele tiden på alle slags merker!!!Dette er overhode ikke hverken fjusk , triksing eller ulovlig.

Hadde det ikke vært for at Bergheim og andre importører i sin tid ordnet dette hadde dere ikke hatt noen Tahoer å klasse ned. Ikke glem det.

Det er ikke Skagnes sitt påfunn at man har måttet ha dokumentasjon og ombygginger på bilene. Det er det vegdirektoratet som har forlangt. Jeg forstår ikke denne klagingen på Skagnæs annet enn at han har brukt for lang tid på å sende dokumentene i mange tilfeller. Mannen har tross alt tusen ting å ordne med, nedklassing av biler de solgte for 10 år siden har antagelig ikke høyeste prioritet, forståelig nok.

På de Chrysler bilene dere snakker om var det ikke plass til EUkassen. Det er noe helt annet .
Forhjulstrekk er feminint
Too much rice makes me sick!

#32 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 19:16

QUOTE(v8 @ 31 Jan 2008, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
På lastebiler er det helt vanlig å oppgradere kjøretøyenes totalvekt med vektgarantier fra fabrikanten!!! Skjer hele tiden på alle slags merker!!!Dette er overhode ikke hverken fjusk , triksing eller ulovlig.

Hadde det ikke vært for at Bergheim og andre importører i sin tid ordnet dette hadde dere ikke hatt noen Tahoer å klasse ned. Ikke glem det.

Det er ikke Skagnes sitt påfunn at man har måttet ha dokumentasjon og ombygginger på bilene. Det er det vegdirektoratet som har forlangt. Jeg forstår ikke denne klagingen på Skagnæs annet enn at han har brukt for lang tid på å sende dokumentene i mange tilfeller. Mannen har tross alt tusen ting å ordne med, nedklassing av biler de solgte for 10 år siden har antagelig ikke høyeste prioritet, forståelig nok.

På de Chrysler bilene dere snakker om var det ikke plass til EUkassen. Det er noe helt annet .

Men på alle biler må det gjøres noe fysisk, er det ikke gjort er det ikke mulig gjøre om vekta.. Uten om nå da.. Så når jeg spurte han om hjelp te løse detta var det ikke mulig. Tid eller ikke, kunne jo heller sagt som det var.. Søker du opp mer rundt detta sier han att han aldri gjort det heller, helt til jeg faksa inn en kopi av ett gammelt brev han hadde skrevet, som jeg fikk gråti te meg på trafikkstasjonen. Og da meldte han at det var dumt jeg hadde ett sånn dokument. På avveie som han sa.. Så ringte han sjefen på jobben og sa jeg ikke skulle blande meg borti ting jeg ikke hadde noe med. Min mening om han er min, men noe særlig hjelpsom er han ikke pluss pluss pluss..mye greier rundt den kællen. Det får'n tåle..Hyggelig kar sikkert, men alt det med regge opp ned rundt og på tværs er juks.. hele veien! Samme hvem instans, alle jukser for slippe unna avgifter. Sånn er det i norge, med avgifter som er som dem er..

Edited by Skogsferrari, 31 January 2008 - 19:19.

Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#33 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 23:21

Det her e jo sensasjonelt. Kan ikke fatte at det e virkelig. Så forbanna mye arbeid som æ har lagt ned i å prøve å få det her til, til slutt ble Tahoe`n solgt. Jaja, godt det blei ei ordning til slutt. Lure sterkt på hva som ligger bak som grunn for denne "tilpassningen" av kjøretøy forskriften.

#34 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 31 January 2008 - 23:55

Amcar Norge har vel vært oppe i gangene hos departementet (med noen advokater) og brukt forvaltningsloven?

Det ligger et innlegg på http://www.amcar.no datert i begynnelsen av januar 2008 hvor de skulle ha svar på ombygging av biler.


Se innlegg:
http://www.amcar.no/...&...755&Order=4

Edited by Arngor, 31 January 2008 - 23:57.


#35 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 01 February 2008 - 02:04

Jepp, det er flere kanter som har pressa på.

Leste en artikkel om de sakene Amcar skulle sette advokater på.
Det innebar blant annet 1-15 regelen og ombygging av kjøretøy.
Skogsferrari har gjort en kjempejobb, og det har garantert pusha på myndighetene enda mer smile.gif

Får nå se om det blir nedklassing da.
Tar det til sommern kanskje. No rush

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#36 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 01 February 2008 - 13:24

Ja, dem måtte vel gi seg. Kom vel ikke unna når jeg hadde gamle dokment som skagenes hadde skrevet, tag i døra med andre tall, og dem ikke fant noe fysisk som gjorde den til 3501..osv osv...mye greier tenker jeg! Det er vel ikke første gangen noen klaga, så alle har vel masa nok da vel! biggrin.gif
Men det gikk..
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#37 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 01 February 2008 - 14:39

Er det lov å spørre om hva dette dokumentet du egentli ikke skulle ha tilgang til inneholdt?

#38 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 01 February 2008 - 14:51

QUOTE(Torgeir13 @ 1 Feb 2008, 14:39) <{POST_SNAPBACK}>
Er det lov å spørre om hva dette dokumentet du egentli ikke skulle ha tilgang til inneholdt?

Ett gamelt dokument som en kamerat brukte på å regge ned bilen sin i 04..ligger ute i en eller annen tråd her! Skal egentlig ikke ha fått tak i sånne papirer, men fikk en kopi av en kar på bt i særp.. Som jeg sendte med i klagen te vd...Hjalp sikkert litt det og, de var liksom enige i hele opplegget
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#39 K5-gutten

K5-gutten

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 17:17

QUOTE(Skogsferrari @ 31 Jan 2008, 19:16) <{POST_SNAPBACK}>
Men på alle biler må det gjøres noe fysisk, er det ikke gjort er det ikke mulig gjøre om vekta.. Uten om nå da.. Så når jeg spurte han om hjelp te løse detta var det ikke mulig. Tid eller ikke, kunne jo heller sagt som det var.. Søker du opp mer rundt detta sier han att han aldri gjort det heller, helt til jeg faksa inn en kopi av ett gammelt brev han hadde skrevet, som jeg fikk gråti te meg på trafikkstasjonen. Og da meldte han at det var dumt jeg hadde ett sånn dokument. På avveie som han sa.. Så ringte han sjefen på jobben og sa jeg ikke skulle blande meg borti ting jeg ikke hadde noe med. Min mening om han er min, men noe særlig hjelpsom er han ikke pluss pluss pluss..mye greier rundt den kællen. Det får'n tåle..Hyggelig kar sikkert, men alt det med regge opp ned rundt og på tværs er juks.. hele veien! Samme hvem instans, alle jukser for slippe unna avgifter. Sånn er det i norge, med avgifter som er som dem er..


Enig med deg!
Og nå synes jeg han Skagenes kan være litt ydmyk (å gå i seg selv) og skrive ut disse dokumentene(som enkelte trenger) til selvkost!
Ikke ta TO TUSEN spenn for det.
Attpå til skal de tjene penger på belter også, hah!!
K5-gutten

#40 Guest_sub28_*

Guest_sub28_*
  • Guests

Posted 04 February 2008 - 17:24

QUOTE(K5-gutten @ 4 Feb 2008, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
Enig med deg!
Og nå synes jeg han Skagenes kan være litt ydmyk (å gå i seg selv) og skrive ut disse dokumentene(som enkelte trenger) til selvkost!
Ikke ta TO TUSEN spenn for det.
Attpå til skal de tjene penger på belter også, hah!!

tips: det er 2000+moms vil si 2500 devil.gif