Tahoe, hvordan regge ned
#21
Posted 31 January 2008 - 13:39
Har også best time for ned reg. Skal bli spennende å se hvordan det går ja
#22
Posted 31 January 2008 - 15:06
Fortell hvordan det gikk.
Når har du time?
Har også best time for ned reg. Skal bli spennende å se hvordan det går ja
#23
Posted 31 January 2008 - 15:17
http://drammen.bergh...drammen/cms/244
Forhåpentligvis vil dette vedtaket sette presidens slik at det også kan komme til å gjelde andre kjøretøyer.
Too much rice makes me sick!
#24
Posted 31 January 2008 - 15:53
ups..?
Det er sikkert noen her som ikke har typegodkjente biler, men som likevel vil prøve seg..
Kan dere da bekrefte hva som må gjøres, og hvordan, eller om det i det hele tatt er mulig?
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#25
Posted 31 January 2008 - 15:54
ups..?
Det er sikkert noen her som ikke har typegodkjente biler, men som likevel vil prøve seg..
Kan dere da bekrefte hva som må gjøres, og hvordan, eller om det i det hele tatt er mulig?
6.2 hadde vert tøft i tahoen
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#26
Posted 31 January 2008 - 17:27
Kanskje det er dét som er haken ved tilpasningen Staten finner alltid en måte å gjøre ting umulig på
#27
Posted 31 January 2008 - 17:37
Men da er vi i rute...og det er jo bra
ups..?
Det er sikkert noen her som ikke har typegodkjente biler, men som likevel vil prøve seg..
Kan dere da bekrefte hva som må gjøres, og hvordan, eller om det i det hele tatt er mulig?
Da er det betale skagenes for papirenne som trengs, 2000 pluss moms..! Frisk kæll..Skulle hatt juling.
Glad om han ikke får smell for å ha jukset inn bilene i 5 år..sende flere brev jeg..påpeke att alle bilene er tatt inn på gale premisser. Og de må betale for seg..
Men skjer vel ikke, gamle regler som gjorde det mulig gjøre som dem gjorde..Samma, det ble personbil av det te slutt..
#28
Posted 31 January 2008 - 17:47
nå har jeg bestilt time for nedregging
men hva er taggen som må fjernes? og blanco? litt grønn
trengte ikke no papirer fra sure skagernes på bergheim drammen?
Sitter en merkelapp på Venstre førerdør, der er det blitt brukt blanko som du kan skrape vekk. og da vil originalvektene komme til syne igjen. OBS kan hende bergheim har satt på en blank tape som dekker hele tag`n slik at blancoen er også dekket til
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#29
Posted 31 January 2008 - 17:47
Fortell hvordan det gikk.
Når har du time?
#30 Guest_sub28_*
Posted 31 January 2008 - 17:52
Edited by sub28, 31 January 2008 - 18:13.
#31
Posted 31 January 2008 - 18:24
Hadde det ikke vært for at Bergheim og andre importører i sin tid ordnet dette hadde dere ikke hatt noen Tahoer å klasse ned. Ikke glem det.
Det er ikke Skagnes sitt påfunn at man har måttet ha dokumentasjon og ombygginger på bilene. Det er det vegdirektoratet som har forlangt. Jeg forstår ikke denne klagingen på Skagnæs annet enn at han har brukt for lang tid på å sende dokumentene i mange tilfeller. Mannen har tross alt tusen ting å ordne med, nedklassing av biler de solgte for 10 år siden har antagelig ikke høyeste prioritet, forståelig nok.
På de Chrysler bilene dere snakker om var det ikke plass til EUkassen. Det er noe helt annet .
Too much rice makes me sick!
#32
Posted 31 January 2008 - 19:16
Hadde det ikke vært for at Bergheim og andre importører i sin tid ordnet dette hadde dere ikke hatt noen Tahoer å klasse ned. Ikke glem det.
Det er ikke Skagnes sitt påfunn at man har måttet ha dokumentasjon og ombygginger på bilene. Det er det vegdirektoratet som har forlangt. Jeg forstår ikke denne klagingen på Skagnæs annet enn at han har brukt for lang tid på å sende dokumentene i mange tilfeller. Mannen har tross alt tusen ting å ordne med, nedklassing av biler de solgte for 10 år siden har antagelig ikke høyeste prioritet, forståelig nok.
På de Chrysler bilene dere snakker om var det ikke plass til EUkassen. Det er noe helt annet .
Men på alle biler må det gjøres noe fysisk, er det ikke gjort er det ikke mulig gjøre om vekta.. Uten om nå da.. Så når jeg spurte han om hjelp te løse detta var det ikke mulig. Tid eller ikke, kunne jo heller sagt som det var.. Søker du opp mer rundt detta sier han att han aldri gjort det heller, helt til jeg faksa inn en kopi av ett gammelt brev han hadde skrevet, som jeg fikk gråti te meg på trafikkstasjonen. Og da meldte han at det var dumt jeg hadde ett sånn dokument. På avveie som han sa.. Så ringte han sjefen på jobben og sa jeg ikke skulle blande meg borti ting jeg ikke hadde noe med. Min mening om han er min, men noe særlig hjelpsom er han ikke pluss pluss pluss..mye greier rundt den kællen. Det får'n tåle..Hyggelig kar sikkert, men alt det med regge opp ned rundt og på tværs er juks.. hele veien! Samme hvem instans, alle jukser for slippe unna avgifter. Sånn er det i norge, med avgifter som er som dem er..
Edited by Skogsferrari, 31 January 2008 - 19:19.
#33
Posted 31 January 2008 - 23:21
#34
Posted 31 January 2008 - 23:55
Det ligger et innlegg på http://www.amcar.no datert i begynnelsen av januar 2008 hvor de skulle ha svar på ombygging av biler.
Se innlegg:
http://www.amcar.no/...&...755&Order=4
Edited by Arngor, 31 January 2008 - 23:57.
#35
Posted 01 February 2008 - 02:04
Leste en artikkel om de sakene Amcar skulle sette advokater på.
Det innebar blant annet 1-15 regelen og ombygging av kjøretøy.
Skogsferrari har gjort en kjempejobb, og det har garantert pusha på myndighetene enda mer
Får nå se om det blir nedklassing da.
Tar det til sommern kanskje. No rush
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#36
Posted 01 February 2008 - 13:24
Men det gikk..
#37
Posted 01 February 2008 - 14:39
#38
Posted 01 February 2008 - 14:51
Ett gamelt dokument som en kamerat brukte på å regge ned bilen sin i 04..ligger ute i en eller annen tråd her! Skal egentlig ikke ha fått tak i sånne papirer, men fikk en kopi av en kar på bt i særp.. Som jeg sendte med i klagen te vd...Hjalp sikkert litt det og, de var liksom enige i hele opplegget
#39
Posted 04 February 2008 - 17:17
Enig med deg!
Og nå synes jeg han Skagenes kan være litt ydmyk (å gå i seg selv) og skrive ut disse dokumentene(som enkelte trenger) til selvkost!
Ikke ta TO TUSEN spenn for det.
Attpå til skal de tjene penger på belter også, hah!!
#40 Guest_sub28_*
Posted 04 February 2008 - 17:24
Og nå synes jeg han Skagenes kan være litt ydmyk (å gå i seg selv) og skrive ut disse dokumentene(som enkelte trenger) til selvkost!
Ikke ta TO TUSEN spenn for det.
Attpå til skal de tjene penger på belter også, hah!!
tips: det er 2000+moms vil si 2500