Gå til innhold



Foto

Biltema batterier


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 totto

totto

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 23:59

Hvilken erfaring har dere med biltemas batterier?
Trenger to nye i patrolen, men budsjettet er ikke så rommelig, så....

#2 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 00:06

Jeg har aldrig prøvd biltemas batterier, så jeg vet ikke. Men de har jo 2 års garanti på sine batterier, og biltema skal visst være flinke til å overholde garantiene sine.
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 07:16

jeg har to biltema 80A batterier i patrolen min.. Funker greit, men synes ikke de har mye kapasitet. Skal ikke gå lenge på starteren før den begynner å gå saktere.. Nå vet jeg riktignok ikke hvor gamle de er, men har den største C-tek ladderen og pleier å toppe batteriene med jevne mellomrom.. blir mye småkjøring så da kan de tappes en del..

Skal kjøpe meg nye (andre) batterier når jeg får anledning...

Edited by wazzza, 04 February 2008 - 07:17.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 11:55

wassa du kjøper vel gjennom bilextra? wink.gif forresten, så har vo jo god avtale gjennom AES /TLRK på batterier.. du vet det?

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#5 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 12:21

Jeg har 2x95 ah batterier fra Biltema i min Pajero. Dem er vel rundt 4 år nå, og er modne for utskiftning utpå vår'n/sommern, trur jeg.

Jeg lader det ca. hver 3-4. uke for tida.

Jeg har ingen betenkligheter med å handle på Biltema igjen. Men har du mer penger enn meg, så finnes det jo Optima batterier der ute. Dem er veldig bra, men dyre. Jeg velger middels-bra kvalitet, for jeg er fattig.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#6 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 12:30

QUOTE(SilverFox @ 4 Feb 2008, 11:55) <{POST_SNAPBACK}>
wassa du kjøper vel gjennom bilextra? wink.gif forresten, så har vo jo god avtale gjennom AES /TLRK på batterier.. du vet det?


Joda.. får fin pris på Bilxtra tongue.gif Biltemabatteriene sto i bilen da jeg kjøpte den og har ikke prioritert batteriene.. Jeg kjørte faktisk batteriene helt tom her i sommer da glødingen ikke fungerte.. kjørte starter i 30 sek så var det så vidt det gikk rundt...

Har 2X80 A i dag, men blir å sette inn større batterier når jeg kjøper nye...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#7 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 13:18

QUOTE(totto @ 3 Feb 2008, 23:59) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilken erfaring har dere med biltemas batterier?
Trenger to nye i patrolen, men budsjettet er ikke så rommelig, så....

Jeg sliter med noe av samme problematikken. Det er ikke noe poeng i å velge mellom vanlige Sønnak eller Biltema.

Valget er enten Biltema eller Red Top. Blandt de "vanlige" batteriene er Biltema best i test. Helt sant. Dessuten billigst

Men mot batterier som koster 2-3 ganger så mye holder de nok ikke. Men jeg tror kanskje Biltema gir mest pr krone.

Har et Biltemabatteri i en MC som er 11 år gammelt nå. Har stått i sykkelen uten lading hver vinter og det funker nesten like godt fremdeles. Slå den.

Men det er jo litt "in" å rakke ned på Biltema for da virker det jo som om en er kvalitetsbevisst. Hos enkelte tror jeg kritikken er på det nivået.

Men det er ikke noe enkelt valg.

Det beste er som regel det dyreste. Men det er ikke alltid det billigste er det dårligste.

#8 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 16:31

Tja, vanskelig å konkurere når Biltema skal ha 600kr for et 80Amp batteri.
Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#9 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 18:26

Har hatt biltema i mange av bilene mine,kun gode erfaringer med di.Dro igang en frossen pajero i 30 blå!Dro så lenge på starteren at den begynte å lukte og ryke!
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#10 diesel daniel

diesel daniel

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 509 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 00:18

Biltemabatterier er helt kurante i forhold til pris. Bruker dem i begge bila mine. Du må nok se litt på hvordan du bruker bilen. Mye småkjøring ? (at det ikke får lades skikkelig opp) Har du koblet mye elektrisk ekstra på bilen ? (lys/stereo/winch/trykkluft/kjøleskap biggrin.gif etc Har du strømtjuver ? Bra dynamo er sikkert også greit.

#11 Tombra

Tombra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 485 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 19:52

2x 95Ah fra Biltema i Pajero 2,5'en min også. Fungerer utmerket!
Pajero "Tassen"

#12 totto

totto

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 01:46

hmmm. ser ut som det blir 2x100ah fra biltema da. Har 2x80ah nå, har funka greit i flere år, men belastningstest viste at de er modne for pensjonering...
Forresten påstår biltema at det er en "velrennomert produsent" som lager batteriene deres - men de vil ikke si hvem. noen som vet?..

totto

#13 esc_cos

esc_cos

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 820 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 03:16

er sikkert vel og bra batteriene fra biltema..men med kald vinter og gammel bil så kan de vel bli fort tomme kansje ved kaldstart.. spørs jo self om en har garasje og motorvarmer tongue.gif

kjøper alltid det beste når det er batterier som skal kjøpes..værtfall når det er opp til minus 20-30 grader om vinteren i lange perioder wink.gif

bosch silver har jeg kjøpt til de siste bilene mine..er vel ca 1900kr veil. ¨pr.stk. har ikke angret på det nei.. biggrin.gif
selv om det er blodpris,selv med mye rabatter wink.gif

Edited by esc_cos, 07 February 2008 - 03:39.


#14 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 10:24

Ikke enig, mitt 80Amp fra Biltema bryter Hiluxen igang i minusgrader uten gløding og med frityrolje i dieselen, ikke antydning til at det var tungt.
Nå har jeg orden på glødinga og batteriet lever et bedre liv:-)
Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#15 esc_cos

esc_cos

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 820 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 20:38

det er jo bra. for da er jo biltema batteriene ett godt kjøp i forhold til pris biggrin.gif

men selv velger jeg bosch wink.gif syntes jeg får igjen for det.. men dette er jo som med alt annet.. gode eller dårlige erfaringer wink.gif

#16 Rodriguez

Rodriguez

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 14:55

typisk biltema batterier er at de har ikke helt den gode kapasiteten, bruker heller penger på et virkelig godt batteri.
Eg veit itje..

#17 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 15:22

Fant kvitteringen på de gamle biltema batteriene som stod i bilen min. De var fra 2003 - altså 5 år på de batteriene. Syns ikke det er så dårlig til at man får 2x80amp for 1200.
Når jeg kjøpte nye gikk jeg for 2x95 fra mekonomen, har rabattavtale så jeg fikk de for ca 2300.

#18 esc_cos

esc_cos

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 820 Innlegg:

Posted 08 February 2008 - 19:30

hver sin smak som det heter laugh.gif rofl.gif