Gå til innhold



Foto

Ombygging


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Rocky Offroad

Rocky Offroad

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 21:01

Noen som vet om det er vanskelig og bygge om enn 2.0l til enn 2.8TD? Og hva som skal till for å få det EU-godkjent? har en 2.8TD på handa for en billig penge.
Garasje link: http://www.offroad.n...-D-t111988.html

Hva er best på elg jakt, Nissan Patrol eller rifle??
Helt klart en Patrol!!! Da kan du Kjøre offroad mens du ser etter elg, å når du ser den kan du bare kjøre den ihjel!

Advarsel til elgen: Patrol! Bilen såm skvetter deg avsted, før du rekker å se!

#2 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 09 February 2008 - 03:23

ramme og karosseri er likt......

Sp;k til side. Det er en del forskjeller, men ingenting uoverkommelig. Har bytta hele driverket bortsett fra motor, s[ noen ting har jeg da sett

1: Akslingene. Bensin har 3.603 i utveksling og bensin har 3.9. Jeg kj;rer pr i dag med 3.9 aksler fra bensinbil i en 2.8TDI, og det er veldig fint til alt som skal skje under 75km/h. (Anbebefales s[ lenge du ikke skal kj;re for mye E6) Det er ogs[ ventilerte skiver foran p[ dieselakslene og uventilerete p[ bensin. Skal du bytte er det enklest og ta med hele spindelen for det er forskjellig feste til caliprene.

2: Clutch-hus

3: Girkasse: Inng[ende aksel p[ girkassa er forskjellig, ellers er alt likt. En eller annen framsynt sjel laget girkassa slik at du kan ta ut denne uten [ l;sne noen av de andre akslene. Det er tatt ut en liten del sirkelen p[ tannkransen. Bare ta av lokket s[ du ser hva du gj;r s[ kan du bytte inng[ende aksle mellom kassene.

Speedometerdrevene bak [p transfer h;rer selvsagt til de respektive differensialutvekslingene.

Grunnen til at jeg bygde om kassene var hopper-ut-av-f;rste-gir-i-nedoverbakke funksjon i hovedkassa p[ TD, og at jeg savnet [ ha 2wd/4wd skiftinga p[ girspak som jeg hadde p[ bensinbilen

Du kan s[ klart flytte med deg kassene sammen med motoren.

3: Elektrisk: Litt ukjent her ettersom jeg ikke har bytta motor, men bortsett fra gl;dinga tror jeg det meste er likt. (Laderegulatoren og lysautomatikken er lik og like d[rlig)


Hvis du begynner: Jobb uten foraskelen p[ bilen. Den er i veien for alt.
--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.

#3 Rocky Offroad

Rocky Offroad

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 09 February 2008 - 14:32

QUOTE(ragnar_garli @ 9 Feb 2008, 03:23) <{POST_SNAPBACK}>
ramme og karosseri er likt......

Sp;k til side. Det er en del forskjeller, men ingenting uoverkommelig. Har bytta hele driverket bortsett fra motor, s[ noen ting har jeg da sett

1: Akslingene. Bensin har 3.603 i utveksling og bensin har 3.9. Jeg kj;rer pr i dag med 3.9 aksler fra bensinbil i en 2.8TDI, og det er veldig fint til alt som skal skje under 75km/h. (Anbebefales s[ lenge du ikke skal kj;re for mye E6) Det er ogs[ ventilerte skiver foran p[ dieselakslene og uventilerete p[ bensin. Skal du bytte er det enklest og ta med hele spindelen for det er forskjellig feste til caliprene.

2: Clutch-hus

3: Girkasse: Inng[ende aksel p[ girkassa er forskjellig, ellers er alt likt. En eller annen framsynt sjel laget girkassa slik at du kan ta ut denne uten [ l;sne noen av de andre akslene. Det er tatt ut en liten del sirkelen p[ tannkransen. Bare ta av lokket s[ du ser hva du gj;r s[ kan du bytte inng[ende aksle mellom kassene.

Speedometerdrevene bak [p transfer h;rer selvsagt til de respektive differensialutvekslingene.

Grunnen til at jeg bygde om kassene var hopper-ut-av-f;rste-gir-i-nedoverbakke funksjon i hovedkassa p[ TD, og at jeg savnet [ ha 2wd/4wd skiftinga p[ girspak som jeg hadde p[ bensinbilen

Du kan s[ klart flytte med deg kassene sammen med motoren.

3: Elektrisk: Litt ukjent her ettersom jeg ikke har bytta motor, men bortsett fra gl;dinga tror jeg det meste er likt. (Laderegulatoren og lysautomatikken er lik og like d[rlig)
Hvis du begynner: Jobb uten foraskelen p[ bilen. Den er i veien for alt.



Mange mange takk skal du ha:) da vet jeg hvor mye jeg har å gjøre:)
Garasje link: http://www.offroad.n...-D-t111988.html

Hva er best på elg jakt, Nissan Patrol eller rifle??
Helt klart en Patrol!!! Da kan du Kjøre offroad mens du ser etter elg, å når du ser den kan du bare kjøre den ihjel!

Advarsel til elgen: Patrol! Bilen såm skvetter deg avsted, før du rekker å se!

#4 Rocky Offroad

Rocky Offroad

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 06 March 2008 - 00:42

elektriske er ikke så stort problem. alle følere skal vist gå om hverandre. glødinga legger jeg bare opp egene ledninger til, trenger ikke gløderelè. så jeg kan ikke bare bytte motor og bremser? er de nødvendig og bytte alt du sa?
Garasje link: http://www.offroad.n...-D-t111988.html

Hva er best på elg jakt, Nissan Patrol eller rifle??
Helt klart en Patrol!!! Da kan du Kjøre offroad mens du ser etter elg, å når du ser den kan du bare kjøre den ihjel!

Advarsel til elgen: Patrol! Bilen såm skvetter deg avsted, før du rekker å se!

#5 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 23:19

Bytter du motor må du enten bytte enten girkasse eller bygge om den du har ettersom lengden på clutch-huset og inngående aksel på girkassa er forskjellig

Når det gjelder hvilke akslinger du bruker er det egentlig bare å bestemme hvilke profil du vil ha på bilen, god i lavserie eller god i høyserie.

Når du har fatt i to biler anbefales det forresten og bygge om framjærene littegrann. Ta ut det korte bladet (20 cm ellernoeslik) og bruk blad nr2 fra den bilen du plukker deler fra slik at du har 2 av disse i den fjæra du bruker.

BTW: du har antagelivis sett det, men radiatorene er forskjellige.

og når du likevel skrur:inercooler!



QUOTE(Rocky Offroad @ 6 Mar 2008, 00:42) <{POST_SNAPBACK}>
elektriske er ikke så stort problem. alle følere skal vist gå om hverandre. glødinga legger jeg bare opp egene ledninger til, trenger ikke gløderelè. så jeg kan ikke bare bytte motor og bremser? er de nødvendig og bytte alt du sa?

--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.

#6 Rocky Offroad

Rocky Offroad

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 19 March 2008 - 01:34

QUOTE(ragnar_garli @ 18 Mar 2008, 23:19) <{POST_SNAPBACK}>
Bytter du motor må du enten bytte enten girkasse eller bygge om den du har ettersom lengden på clutch-huset og inngående aksel på girkassa er forskjellig

Når det gjelder hvilke akslinger du bruker er det egentlig bare å bestemme hvilke profil du vil ha på bilen, god i lavserie eller god i høyserie.

Når du har fatt i to biler anbefales det forresten og bygge om framjærene littegrann. Ta ut det korte bladet (20 cm ellernoeslik) og bruk blad nr2 fra den bilen du plukker deler fra slik at du har 2 av disse i den fjæra du bruker.

BTW: du har antagelivis sett det, men radiatorene er forskjellige.

og når du likevel skrur:inercooler!



Takk for tilbake meldingen:)
Garasje link: http://www.offroad.n...-D-t111988.html

Hva er best på elg jakt, Nissan Patrol eller rifle??
Helt klart en Patrol!!! Da kan du Kjøre offroad mens du ser etter elg, å når du ser den kan du bare kjøre den ihjel!

Advarsel til elgen: Patrol! Bilen såm skvetter deg avsted, før du rekker å se!