Gå til innhold



Foto

Volvo Felt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Frank A. L.

Frank A. L.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 13 February 2008 - 15:31

Hei. Jeg er et ferskt medlem som vurderer å skaffe meg en Volvo felt (valp) Har i den forbndelse noen spørsmål som jeg håper noen kan sare meg på:

-Trenger motoren blytilsetning i bensinen?
-Hvordan er det med EU-godkjennelse? Noen sier at dette må utføres hvert år på veteranbiler, andre sier annenhvert år.
-Er det påbudt med sikkerhetsbelter på disse bilene? (Denne er vist registrert for 7 pers.)
-Hvordan er det å få tak i deler?
-Dekkene bør fornyes, hvordan er det å få tak i dimensjonen? Evt. bytte felger og sette på andre dekk? Standar boltehull?
-Jeg har hatt Volvo 142 med B-18 motor, som jeg mekket endel på. Er det mye forskjell her?

Jeg er maskinist og vant med å mekke, samt at jeg har skrudd endel både på biler og traktorer opp gjennom årene. Har alltid hatt sans for Volvo felt, og da det er en kolega av meg som vurderer å selge sin 196 mod., har jeg meldt min interesse. Han forlanger 20 000 for den. Skal være i god stand. EU-godkjent i høst. Jeg har ikke sett på den enda, men vil gjøre det i nær framtid.
Er veldig takknemlig om noen vil ta seg bryderiet med å svare meg. På forhand takk for hjelpen.
Det trenger ikke å gå så fort, bare en kommer frem.

#2 thore

thore

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 13 February 2008 - 17:50

Heia Volvo felt er en morsom bil å konge i skogen.
* Du må bruke blytilsetning på den
*Den må vises hvert 2år
* Det er kun på budt med de orgenale sete beltene altså bare foran
* deler er ikke vanskelig å få tak i
* Dekk er heller ikke vanskelig å få tak i, Jeg kjører på 35" som stiker sånn passe på utsiden
* Motoren er den same som i 140 serien og bilen er veldig enkelt skrud samen.
Prisen virker helt grei biggrin.gif

#3 Frank A. L.

Frank A. L.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 14 February 2008 - 09:19

QUOTE(thore @ 13 Feb 2008, 17:50) <{POST_SNAPBACK}>
Heia Volvo felt er en morsom bil å konge i skogen.
* Du må bruke blytilsetning på den
*Den må vises hvert 2år
* Det er kun på budt med de orgenale sete beltene altså bare foran
* deler er ikke vanskelig å få tak i
* Dekk er heller ikke vanskelig å få tak i, Jeg kjører på 35" som stiker sånn passe på utsiden
* Motoren er den same som i 140 serien og bilen er veldig enkelt skrud samen.
Prisen virker helt grei biggrin.gif

Hei, Thore. Takk for et godt og utfyllede svar. Så får vi se om det blir noe handel i løpet av våren. Bilen er fortiden satt unna forvinteren. Er vist "innparkert." smile.gif
Det trenger ikke å gå så fort, bare en kommer frem.

#4 Mocool85

Mocool85

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 14 February 2008 - 15:27

er det hardtop eller softtop/kanvas?
jeg hadde en 67mod og var storfornøyd med den,men den orginale b18motoren er litt i det minste laget, men med doble weeberforgassere så går det bedre, mange motorer som passer oppi, men diesel er vel og foretrekke og da har wv caravelle en krute god 1,8td som smetter rett oppi. vet om en den som kjører med 3liter bensin og noen få med v8 i felten, disse bor i sverige der hvor feltvogna/valpen er mer "vanlig".
Jeg var i hvertfall fornøy med min, deler er lett og ordne, men de koster litt... UTROLIG lett bil og skru på.
Ønsker deg lykke til med kjøpet!.
PS: Monter en STYREDEMPER så sparer du fingra i skogen, det koster ikke all verdens og er lett og montere.wink.gif
Lån til langt over pipa, men gud å gøy jeg har det=)

#5 Frank A. L.

Frank A. L.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 Innlegg:

Posted 15 February 2008 - 10:38

QUOTE(Mocool85 @ 14 Feb 2008, 15:27) <{POST_SNAPBACK}>
er det hardtop eller softtop/kanvas?
jeg hadde en 67mod og var storfornøyd med den,men den orginale b18motoren er litt i det minste laget, men med doble weeberforgassere så går det bedre, mange motorer som passer oppi, men diesel er vel og foretrekke og da har wv caravelle en krute god 1,8td som smetter rett oppi. vet om en den som kjører med 3liter bensin og noen få med v8 i felten, disse bor i sverige der hvor feltvogna/valpen er mer "vanlig".
Jeg var i hvertfall fornøy med min, deler er lett og ordne, men de koster litt... UTROLIG lett bil og skru på.
Ønsker deg lykke til med kjøpet!.
PS: Monter en STYREDEMPER så sparer du fingra i skogen, det koster ikke all verdens og er lett og montere.wink.gif


Hei. Takk for svaret. Det er softtop på den jeg tenker å kjøpe. Hvor kan en kjøpe en slik styredemper?
Det trenger ikke å gå så fort, bare en kommer frem.

#6 Mocool85

Mocool85

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 15 February 2008 - 11:18

www.4x4butikken.no og de fleste steder. Sitter de gamle orginale dekka på fortsatt? sjekk om det er sprekker i dem, slipp gjerne ut litt luft og se om det dannes sprekker ved felgkanten osv. de orginale dekka pleier og råtne bort med åra, de er greie nok i skogen, men ved kjøring på veien vil jeg anbefale radial-dekk. Men det kommer jo helt ann på hva felten skal brukes til.
Ang styredemperen så mener jeg at jeg så en kar her som monterte det på sin bil, men husker ikke når.. Kansje noen ANDRE her husker??
Pro Comp ES2000 denne mener jeg skal passe.

Edited by Mocool85, 15 February 2008 - 11:20.

Lån til langt over pipa, men gud å gøy jeg har det=)

#7 Nismo

Nismo

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 169 Innlegg:

Posted 15 February 2008 - 11:44

Her er styredemper`n jeg har på min. Kommer med ferdig braketter og beskrivelse av monteringen.

http://www.mwf.nu/Styredemper.htm
Toyota Landcruiser 120,
Militær G.vogn m. 300td og 38"
Arctic cat 650 v twin

#8 Mocool85

Mocool85

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 19 February 2008 - 16:00

var ikke så ille pris helle. NISMO
Lån til langt over pipa, men gud å gøy jeg har det=)