Gå til innhold



Foto

Startproblemer Ford F-350 - 7,3 Diesel


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Terje_B

Terje_B

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 16 February 2008 - 08:40

Hei, jeg ar en 2001 modell med 7,3 diesel. Bilen har vært lite i bruk i vinter og har mest stått stille.
Den har tydelig ikke vært veldig begeistret for dette, og har nå gått i streik ved å bli veldig tungstartet.
Hadde den på service før helga, der alt av filtre, olje (ikke girolje) ble skiftet. Regnet derfor at problemene var ute av verden.
Glødingen virker ok, da den lyser vel og lenge. Skiftet også glødeplugger og gløde/startrelé for et par år siden.
Startmotoren og batteriene virker friske og opplagte og jobber på spreng. Motoren virker som den nesten vil starte, men pumper kun svart røyk ut av eksosen. Blir det nullføre eller noen varmegrader så starter den umiddelbart.

Er det noen med et godt råd der ute??

#2 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 16 February 2008 - 08:50

QUOTE(Terje_B @ 16 Feb 2008, 08:40) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, jeg ar en 2001 modell med 7,3 diesel. Bilen har vært lite i bruk i vinter og har mest stått stille.
Den har tydelig ikke vært veldig begeistret for dette, og har nå gått i streik ved å bli veldig tungstartet.
Hadde den på service før helga, der alt av filtre, olje (ikke girolje) ble skiftet. Regnet derfor at problemene var ute av verden.
Glødingen virker ok, da den lyser vel og lenge. Skiftet også glødeplugger og gløde/startrelé for et par år siden.
Startmotoren og batteriene virker friske og opplagte og jobber på spreng. Motoren virker som den nesten vil starte, men pumper kun svart røyk ut av eksosen. Blir det nullføre eller noen varmegrader så starter den umiddelbart.

Er det noen med et godt råd der ute??



Vist den ryker svart får den iallfall diesel.
Vist der er litt svake batteri så blir den tungstarta.
Prøv å sette starthjelp på den og sjå om det hjelper. Treng veldig bra batteri desse bilane. smile.gif
"Å bratt var det!!"

Bjørn Bakkelid
tlf 95768618

#3 Terje_B

Terje_B

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 16 February 2008 - 11:30

QUOTE(Bjønjen @ 16 Feb 2008, 08:50) <{POST_SNAPBACK}>
Vist den ryker svart får den iallfall diesel.
Vist der er litt svake batteri så blir den tungstarta.
Prøv å sette starthjelp på den og sjå om det hjelper. Treng veldig bra batteri desse bilane. smile.gif




Tusen takk, biggrin.gif Hadde forsøkt å lade batteriet flere ganger uten nevneverdig resultat. Batteriene er nøyaktig to år gamle, slik at jeg antok at de var bra.
Men, tok nå en ekstra sjekk, og ser at syrenivået var lavt på begge to. Har nå pusset polene, vasket overflaten og fyllt opp med ganske rent vann. Så er det ny ladning på programmet.
Tusen takk igjen. Forumet er nyttig! God helg og takk igjen.

#4 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 16 February 2008 - 20:01

QUOTE(Terje_B @ 16 Feb 2008, 11:30) <{POST_SNAPBACK}>
Tusen takk, biggrin.gif Hadde forsøkt å lade batteriet flere ganger uten nevneverdig resultat. Batteriene er nøyaktig to år gamle, slik at jeg antok at de var bra.
Men, tok nå en ekstra sjekk, og ser at syrenivået var lavt på begge to. Har nå pusset polene, vasket overflaten og fyllt opp med ganske rent vann. Så er det ny ladning på programmet.
Tusen takk igjen. Forumet er nyttig! God helg og takk igjen.

Berre hyggeleg det. biggrin.gif Batteri som treng ladding er som regel ikkje lenge dei varer.
Må ha spesielle batterier på desse bilane. 800 og 750amp start.
Kjøpte nye på min med "Steinar Stolen" kosta ca 3500,- for begge to.
Ikkje kjøp billige batteri som er å få kjøpt til desse bilane, dei funkar ikkje når det blir kaldt.
"Å bratt var det!!"

Bjørn Bakkelid
tlf 95768618

#5 Strayder

Strayder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 12 March 2008 - 14:59

Hadde to 80 amp batterier fra biltema i bilen men opplevde akkurat det samme, bilen ble tung startet og batteriene hadde ikke nok juice til å sveive stemplene rundt liksom, og veldig ofte måtte jeg ha start hjelp enten fra en annen bil eller startgass... Så kjøpte jeg ny for to uker siden, to 95 amp batterier handlet på bilutstyr i Drammen og gjett om bilen starter! Vrooom sier det omgående etter gløding og det er som en ny bil!!
. Så et godt råd er: Kjøp ikke mindre en 95 amperes batterier! Og legg litt penger i det! Var selv heldig og fikk prutet dem ned i 1200 kroner stykket!!!! (Jeg klarte kunst stykket å ringe samme butikk to ganger etter hverandre og fikk fatt i forskjellige personer, den siste jeg pratet med slo av nesten 600 kroner på hvert batteri gitt!!! Flaks i uflaks kan man vel kalle det!!!)


Så store batterier er et must i disse bilene!!! (Det skal LITT til å dra rundt en 7,3 liters diesel motor også da kontra en liten 2 liter liksom....)