Jeg føler litt at jeg får tildelt æren for at du fremdeles har så mye problemer med bilen. Jeg opplever vel ikke det som helt fair. Hadde du gitt tilbake melding på hva du fikk som resultat på komptest og slike ting hadde det vært mye enklere å bli mer nøyaktig på hvor feilen muligens ligger.
Neida, ikke sånn ment
Skal omformulere meg litt i forrige innlegg
Var litt rask når jeg skrudde ut den forrige, så jeg har ikke målt komp på den, men det var så mye tull at jeg til slutt ga den opp...
Det jeg også skrev er at ; Før du begynner å gjøre noe må du finne ut hva feilen er. Å begynne å bytte deler fordi en tror at en kanskje vet hva feilen er kan bli skikkelig dyrt.
Fikk motoren av en på forumet her som sa den var "fit for fight".... Tror den skal være bra...
Jeg fikk tatt en tur da jeg fikk start, og den virket mye sprekere enn den forrige
Det mest vettuge du kan gjøre nå er å ta av bensinslangen fra forgasseren og sette på en ny bensinslange som du setter ned i ei reservekanne og så starter du bilen. Om det starter og går som det skal da så har du en eller annen feil i bensintanken eller bensintilførselen din. Om det fremdeles går elendig og stopper opp har du satt inn samme problem som du tok ut og har to stk av samme problem.
Kondens får du ikke av hull i tanken men av temperatursvingninger og lite bensin på tanken. Når det er varmt tar lufta til seg mer vanndamp og når det blir kaldere klarer ikke lufta holde på den vanndampen slik at vår lufta inne itanken avkjøles av veggen i tanken dannes det vanndråper på innsiden av veggen i tanken. Beste måten å unngå kondens på er å kjøre med mest mulig full tank når det er varierende tenmperaturer. Som middel nummer to er kondensfjerner.
Det skal jeg selvsagt gjøre... Jeg hadde veldig lite bensin på tanken, og nå har den jo stått en stund..
Skal prøve å fylle opp med frisk bensin og helle på kondensfjerner
Om du gjør som følgende så skal jeg finne feilen for deg:
1. Mål kompresjon på den nye motoren.
2. en spiseskje motorolje ned i hver sylinder og mål komresjonen på nytt.
3. Ta en ny bensinslange og sett den på bensinpumpa og putt den ned i en reservekanne og start bilen. Går den bra nå?
4. Har du byttet forgasser når du byttet motor?
5. Ta ut pluggene som sitter i den nye motoren og ta bilde av dem (om de er splunk nye er det ikke mye vits).
6. Hva var kompresjonen på den gamle motoren?
Gjør dette idag, også kommer jeg tilbake med bilder og info
Har heller ikke byttet plugger på den nye, og de var litt sorte
Byttet gasser på den forrige motoren fordi choken hang på. Det gjør ikke den jeg satte på, og jeg flyttet den over på den nye motoren når jeg byttet.
Takker for alle svar og innlegg, Nöcke
Det er mine valg ikke dine, og du har ikke vært til å misforstå
Edited by eybjerke, 08 May 2008 - 10:03.