Gå til innhold



Foto

Briggs & Stratton 6HK


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 ojo

ojo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 23 February 2008 - 16:41

Vet at dette ikke er mye offroad-relatert, så mod. får bare slette tråden i fall jeg er over kanten.

Holder på å etterser plentraktoren blink.gif slik at den er klar til sommern. Men motoren jager på turtallet hele tiden...unntatt på tomgang. Får han for lite bensin, for mye, kan det være falskluft eller noe annet huh.gif ? Har sjekka tennpluggen, den var helt OK, men kanskje litt sotete.

Noen som har tips?

Takknemlig hilsen
Oddbjørn

#2 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 23 February 2008 - 17:43

Briggs&Stratton, for billig og for dårlig forgasser. Har vært borti det før. Du kan prøve å justere forgasseren litt, men den er mest sansynlig for dårlig konstruert.
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#3 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 23 February 2008 - 22:10

Om utstyret blir stående med bensin i over lengre tid gror forgasseren igjen. Plukk hele gasseren ned i atomer og gjør rent. Bare å håpe du får det rent. Dysene er småe på sånt utstyr.

Det er ganske viktig å kjøre utstyret tomt for bensin før det settes bort sad.gif

#4 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 23 February 2008 - 22:44

QUOTE(Snømannen @ 23 Feb 2008, 17:43) <{POST_SNAPBACK}>
Briggs&Stratton, for billig og for dårlig forgasser. Har vært borti det før. Du kan prøve å justere forgasseren litt, men den er mest sansynlig for dårlig konstruert.


noe som gjør at den blir verre etterhvert.....

høres lite sansynlig ut....


kanalene i disse forgasserne gror igjen som 1911 sier....

plukk ned, gjør reint, blås igjennom og bytt pakninger så kan du nok få den til å funke igjen...


#5 ojo

ojo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 24 February 2008 - 06:31

Ok, da blir det å skru i stykker forgassern.
Regner med at jeg enda har to og en halv måned på meg, før "vår-onna" starter...selv jeg skulle vel kunne rekke å bli ferdig til da whistle.gif

Takk for tips!

#6 Gromskyss

Gromskyss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Innlegg:

Posted 25 February 2008 - 22:51

Bare et lite tips til: Sjekk turtalls regulatoren, hvis montert. De kalles "gouvernor" e.l og kan få motoren til å oppføre seg slik. Om montert på denne, så følg stanga fra gass-spjeldet som forsvinner inn i ?? og som du ikke skjønner helt vitsen med sånn uten videre smile.gif
Det meste er laga av folk!

#7 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 26 February 2008 - 14:52

Og bytt til ny bensin...