Gå til innhold



Foto

'05 Dodge Ram lastebil: Fartssperre eller omreg til varebil?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Richard_

Richard_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 16:10

Jeg har en '05 Dodge Ram (regular cab, 3-seter), og hvis jeg har forstått riktig må det monteres fartssperre på denne. I den forbindelse har jeg noen spm:

-Hvor mye vil dette koste?

-Hva er straffen for å evt bli stoppet med høyere fart etterpå?

-Hva vil det koste å omregistrere bilen til varebil, og hva innebærer dette?

Det er for så vidt ikke noen krise for meg personlig hvis bilen ikke går fortere enn 90-100, men jeg regner med at det forringer salgsverdien en del, og jeg er ikke interessert i å betale for en slik pålagt modifisering.

Takk for svar! smile.gif

Edited by Richard_, 04 March 2008 - 17:08.


#2 Richard_

Richard_

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 13:30

Ingen som vet? Flytt gjerne tråden til Dodgedelen av forumet hvis den passer bedre der.

#3 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 06:04

QUOTE(Richard_ @ 4 Mar 2008, 16:10) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en '05 Dodge Ram (regular cab, 3-seter), og hvis jeg har forstått riktig må det monteres fartssperre på denne. I den forbindelse har jeg noen spm:

-Hvor mye vil dette koste?

-Hva er straffen for å evt bli stoppet med høyere fart etterpå?

-Hva vil det koste å omregistrere bilen til varebil, og hva innebærer dette?

Det er for så vidt ikke noen krise for meg personlig hvis bilen ikke går fortere enn 90-100, men jeg regner med at det forringer salgsverdien en del, og jeg er ikke interessert i å betale for en slik pålagt modifisering.

Takk for svar! smile.gif

Hvordan kan vi svare på de fleste av de spørsmålene? Du sier ingenting om hvilken Ram du har, du sier ikke om når den var registrert første gang, og heller ikke om den er registrert på §1-15. Men det meste finner du nok svar på om du bruker søkefunksjonen, det er vel skrevet nok om nedregistrering og fartsperre her på forumet så du har lektyre for hele påska.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#4 Helge josefsen

Helge josefsen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 16:58

QUOTE(RamDodge @ 14 Mar 2008, 07:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan kan vi svare på de fleste av de spørsmålene? Du sier ingenting om hvilken Ram du har, du sier ikke om når den var registrert første gang, og heller ikke om den er registrert på §1-15. Men det meste finner du nok svar på om du bruker søkefunksjonen, det er vel skrevet nok om nedregistrering og fartsperre her på forumet så du har lektyre for hele påska.

1-15 er IKKE fritak av farstsperre i følge bt i sarpsborg

#5 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 07 September 2008 - 22:51

Bil med høyere totalvekt enn 3500kg har ikke lov til å kjøre fortere enn 80kmt på veiene her i norge eller i EU.. og Fartsperre på 85km/t alle biler over 3500kg reg. etter en hvis dato

Vet fart over 80kmt med kjøretøy over 3500kg kan du faktisk miste førerkortet pluss ei skikkelig bot

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF